Hoofdgebruiker worden

Hier is gisteren ook de OCU vervangen. Dit heeft het probleem verholpen :-)
De dealer wist me te vertellen dat er inmiddels een terugroepactie ingezet is om voor iedereen dit te verhelpen

Lifespan

Nieuw lid
Ik heb sinds een week of 2 mijn nieuwe Kodiaq PHEV en wil nu 'hoofdgebruiker' worden, echter ik heb 3 x het verkeerde wachtwoord ingetikt, geeft nu aan dat er hierdoor tijdelijk niet ingelogd kan worden. Is nu al Vor de 3e dag maar krijg nog steeds die melding. Ik ga er van uit dat ik nu wel het goede wachtwoord probeer, weet iemand hoe lang het duurt voordat je weer opnieuw kan proberen in te loggen? En is het mogelijk om te resetten zodat ik eventueel een nieuw wachtwoord aan kan maken, en zo ja, hoe doe ik dat? Zie jullie reacties graag tegemoet.
Mvg, Peter

Net in bezit van een mooie skoda octavia 1.5 first edition uit 2020. Erg blij mee!

Nu lukt het mij alleen niet om mijzelf als hoofdgebruiker in te stellen. Nu heb ik al het eea gelezen en kan het mogelijk te maken hebben met een verouderde firmware? Hij blijft maar staan op even wachten aub...

Is er iemand die onderin Friesland woont die dit kan updaten?

Groetjes!
Sven

Bijlagen

• 20250523_135326.jpg
    20250523_135326.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 14
  • IMG-20250510-WA0003.jpeg
    IMG-20250510-WA0003.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 14

RobJP

Lid
@madpilot ik als nieuwe Octavia iv bj 2020 bezitter krijg het niet voor elkaar om me als hoofdgebruiker via de Skoda app aan te melden bij mn auto. Softwareversie is 1810, en heb een screenshot van de Skoda app waarin staat dat het hoofdgebruiker worden is onderbroken. Lukte het jou om hoofdgebruiker te worden na de software update?
Thanx voor de info alvast!

Bijlagen

• Screenshot_20250523_184234_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20250523_184234_Samsung Internet.jpg
    355 KB · Weergaven: 13
  • 20250504_130941.jpg
    20250504_130941.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 13

RobJP

Lid
@ sflem ik ga dit topic volgen, ik zit nl met hetzelfde "probleem" .Heb toevallig dezelfde vraag gepost op het Octavia iv forum. Zou qua afstand mooi zijn wanneer er iemand onderin Friesland dit kan updaten.

Bijlagen

• 20250504_130941.jpg
    20250504_130941.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10

madpilot

Senior Member
Yup, met 1810 kreeg ik het niet werkend. De dealer ook niet. Na update door de dealer naar nieuwere software werkte het perfect allemaal. Zou er dus geen energie in steken en dealer vragen een update uit te voeren (geen diagnose waarom het met 1810 niet werkt, weggegooid geld). Het kan wellicht ook via andere kanalen maar ik zou het door de dealer laten doen (persoonlijke mening), tenzij het allemaal alsnog is goedgekomen bij @MC76.

RobJP

Lid
Dan gaan we binnenkort maar eens even bij de dealer langs voor de update.
Zal laten weten of de update het gewenste resultaat heeft.

EdK

Forumguru
Zou als ik jou was ook vast even met @Rainesh hier op forum contact opnemen of hij het kan doen en wat de laatste versie is voor je unit

RobJP

Lid
Rainesh is forumguru zie ik, hij zal dan "iets" meer verstand van deze zaken hebben dan de dealer.
Thanx voor de tip!

RobJP

Lid
Sven, ik kreeg op het Octavia iv forum de tip om contact op te nemen met Rainesh voor het updaten van de software. Meerdere mensen geven aan dat verouderde software het probleem is.

madpilot

Senior Member
Naja, een software update lukt de dealer ook nog wel hoor. Maar whatever works, laat iig even weten of het gelukt is. Zo helpen we elkaar op dit forum :-)

Antera

Donateur
Kan de updates ook aanleveren of eventueel voor je doen indien gewenst. Die van jouw kan naar 1985

Ik heb dit ook gehad (Octavia IV). De dealer wilde hier € 167 voor rekenen maar gelukkig had ik hem bij hun 2e hands gekocht met Bovag garantie. Ze zijn er misschien wel een hele dag mee beziggeweest en uiteindelijk moest de ECU ge-update en ge-reset worden, een 'normale software update' hielp niet (wat dat ook moge zijn).

Bovenaan Onderaan