Hoge verwachting na bestelling O2 GBL

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb net 3 pakketten gekregen van TNT.
Ik vroeg nog of hij niet moet staken maar nee hoor, dat is alleen voor postbezorging. Kentekenplaten zijn volgens mij een pakketje dus...:yeah:

@wasmachineman. De dealer belde hiervoor op dat de kenteken platen niet zouden binnen komen vanwege de staking. Ik neem aan dat deze eerlijk is en geen leugen verteld.

Wasmachineman

Forumguru
Wel vreemd natuurlijk. TNT bezorgers staken vandaag, maar de pakketten service rijdt gewoon door, 3 grote dozen zijn hier vandaag bezorgd!:crazy:
En kentekenplaten passen niet in een envelopje.

FredV

Banned
de dame van tnt post kwam hier gewoon langs met de gebruikelijke folders. had alleen geen post bij zich.
De pakketdienst rijdt wel

Jammer maar helaas geen telefoon van de dealer dat het de kenteken platen als nog zijn afgeleverd. We wachten wel rustig af. Zijn we onderhand wel gewend na 23 weken.

Eindelijk is het dan toch zo ver. De kenteken platen zijn binnen (was woensdag al) maar nu hebben ze tijd voor de aflevering. Om 17:00 gaat de renault eruit en kan ik de eerste kilometers maken met een auto met hopelijk wat minder rare elektronische problemen.

Als het morgen licht is zal ik wat foto's plaatsen.

Als er winterbanden onder moeten. Moet dat helaas op dezelfde velgen. Toen ik bestelde bij de LM (ing) moest ik de nieuwe banden maat opgeven in verband met de (verplichte) winterbanden.

Dus dat wordt goed uitkijken als er sneeuw ligt. Verder vandaag een lekker stuk gereden (300 km). Moest wel even wensen aan het strak afgeveerde onderstel. Was namelijk een slapper geveerde renault gewend. Echter in de bochten ligt de auto zeker beter op de weg. Er is namelijk veel minder overhelling.

Ron-e

Lid
Halen die platte banden niet al het conform weg? Verder een mooie wagen, velgens staan hem/haar erg goed!

Het zou kunnen zijn dat mij een kleinere velg en minder van de weg te voelen is. Zelf kan het verschil niet vertellen omdat ik nooit in een andere skoda octavia heb gereden. Wel kan ik veel verschil merken met de vorige auto, een renault megana. Deze kon hard over een slecht wegdek maar in de bochten was het goed vasthouden. Terwijl de skoda nu geen kik geeft in de bocht en daar is ook wat voor te zeggen. De tijd zal leren of ik een slechte keuze heb gemaakt maar tot nu toe zeker tevreden.

marcelker

Nieuw lid
Ik sta op het punt een bestelling te doen, en dan ook met deze wielen.

Kun je een update geven over de ervaringen met de 18" wielen?
Wat raad je aan? De 17 Pallas zijn ook mooi, maar met de neptune's wil ik de auto net iets meet sporty uiterlijk geven.

:24:

Heb nu de auto voor een aantal maanden en ongeveer van de 47000 km die de totaal zijn gereden er 30000 op 18 inch gereden. De rest op 16 inch winterbanden. Hier tussen zit in de bochten een enorm verschil.
Zelf ondervind ik geen last van de grote velgen, behalve dat je moet oppassen met in parkeren. Misschien voel je wat meer wat er op weg gebeurd. Zoals wanneer je over witte strepen rijd. Maar ik vind dit alleen prettig. Hierbij heb ik het gevoel meet controle over de auto te hebben.
Waar ik wel aan het begin aan moest wennen is de stugere verring maar, ook omdat de greenline een klein beetje verlaagt is. Maar in de bochten is het een genot.

Als je het verschil wilt weten waarom vraag je geen proefrit aan bij een dealer die 18 inch onder zijn demo auto heeft zitten. Ik dacht bij mijn dealer dat ik een keer een leen auto mee kreeg waar ook 18 inch onder zaten. Dit was bij autonoord hoek in tilburg.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat als je een andere skoda passeert, gebeurd veel op de snelweg, dat 18 inch toch net iets mooier staat.

Succes met kiezen

Groeten Tjeerd

Bovenaan Onderaan