Heb nu de auto voor een aantal maanden en ongeveer van de 47000 km die de totaal zijn gereden er 30000 op 18 inch gereden. De rest op 16 inch winterbanden. Hier tussen zit in de bochten een enorm verschil.
Zelf ondervind ik geen last van de grote velgen, behalve dat je moet oppassen met in parkeren. Misschien voel je wat meer wat er op weg gebeurd. Zoals wanneer je over witte strepen rijd. Maar ik vind dit alleen prettig. Hierbij heb ik het gevoel meet controle over de auto te hebben.
Waar ik wel aan het begin aan moest wennen is de stugere verring maar, ook omdat de greenline een klein beetje verlaagt is. Maar in de bochten is het een genot.
Als je het verschil wilt weten waarom vraag je geen proefrit aan bij een dealer die 18 inch onder zijn demo auto heeft zitten. Ik dacht bij mijn dealer dat ik een keer een leen auto mee kreeg waar ook 18 inch onder zaten. Dit was bij autonoord hoek in tilburg.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat als je een andere skoda passeert, gebeurd veel op de snelweg, dat 18 inch toch net iets mooier staat.
Succes met kiezen
Groeten Tjeerd