Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

Ik heb hem ingeruild met 352.000 KM op de teller.
Ik rij nu een octavia 2.0 TDI elegance met alleeeeeeeeees er op en er aan

Groetjes,

Gertjan
(kippetje)
 

Ted

Forumguru
Inmiddels heeft zonder al te veel problemen mijn 1.9 SDI creation de 208 dkm bereikt. Verbruik gemiddeld 1: 21,5. Rijdt zomers altijd met airco en xenon's aan. Heeft 2 jaar op 40% slaolie gereden. Nu met 0,15% aceton toevoeging.

Verder heb ik nog steeds mijn eerste remblokken voor en remschoenen achter. Deze zullen volgend jaar aan de beurt zijn. De nieuwe liggen al klaar (orgineel VAG).

Qua banden 195x50x15" rijd ik op Michelin pilot exalto, heel stil en veel grip. Alleen met sneeuw heel matig!!

Altijd het onderhoud van nieuws af aan zelf uitgevoerd.

Op naar de 400 dkm en dan met pensioen.
 

Bosi

Lid
Hoi,

Ik rijdt een Fabia 1 Combi 1.4 TDI (75 pk) van eind 2005 met 169000 op de teller, maak gemiddeld 600-650 km per week. gemiddeld verbruik is 1:20 tot 1:21. Bij veel gebruik van de airco en met vol bepakte vouwwagen op vakantie (450 kg) ligt het verbruik op 1:19

Groet,

Bob
 

M1K3RsZ

Actief lid
Kzit nu tegen de 50.000 aan!!!:super: Fabia 2005

Heb er van de zomer zo'n 6500 km drbij op gezet zonder enige probs

Ga em maar eens een beurtje geven!!! heeftie verdiend
 

FredV

Banned
vandaag 10 km meer dan gisteren
Gisteren 14,6 km meer dan de dag ervoor...
Etc etc.
Morgen weer meer km's:)
 
D

Deleted member 2717

Problemen met de teller dat het zo hard gaat :D:D of zet je er af en toe de boormachine op.

Kilometer teller gaat veel te hard. Heb wel een nippeltje in de tank gevonden waardoor het zootje ontlucht word ofzo. Nu kan ik in plaats van 40, 50 liter tanken. En daar rijd ik (als ik zuinig rijd... bijna nooit dus) 1150 kilometer mee.

Als je trouwens al die gemaakte kilometers gaat terugrekening in getankte liters diesel, is wel een flink rolletje zegels bij de Shell ;)
 

victorrinia

Nieuw lid
Kilometer teller gaat veel te hard. Heb wel een nippeltje in de tank gevonden waardoor het zootje ontlucht word ofzo. Nu kan ik in plaats van 40, 50 liter tanken. En daar rijd ik (als ik zuinig rijd... bijna nooit dus) 1150 kilometer mee.

Weet wél dat er dan bij een eventuele aanrijding van achteren geen ruimte meer is waar de brandstof heen kan.

Zie handtekening hieronder voor km's die ik gemaakt heb.

Groet, Victor.
 

namleop

Actief lid
Als je trouwens al die gemaakte kilometers gaat terugrekening in getankte liters diesel, is wel een flink rolletje zegels bij de Shell ;)

Zeg dat wel!
Sinds mijn eerste auto noteer ik alle autokosten in een excel, en in 19.8 jaar (11,7 kalenderjaar) heb ik over 342.000km totaal 21.297 liter verbruikt, totaal 22.593 euro aan brandstof (slik...)
 
Hallo allen,

Inmiddels de 218000 km aangetikt met onze Fabia 1.4 combi uit oktober 2004.
Rijdend op LPG G3 een gemiddeld verbruik van 1:11, benzine 1:14.
En ondanks al die vreselijk irritante motormanagement meldingen rijdt hij als nieuw, da's als hij niet in de noodloop gaat...........

Maar wat een kwaliteits niveau..... bwaaaaa !, lekkende portierramen, defecte kabelboom, kapotte antennes, véél te slappe achtervering.
Nee, voor mij géén Skoda meer als deze eenmaal de pijp aan maarten geeft.
Leer eens wat meer aftersale service te verlenen Skoda NL ! en dat hoeft van mij niet eens met gesloten portemonnee.
Maar lezend op het forum (ook buitenlandse fora) zijn bijna alle tekortkomingen fabrieksfouten e.d. bekend bij onze importeur.
Alleen doet deze importeur net alsof de geschetste problemen onbekend zijn en bovendien niet aan het product ligt.

Jammer .....gemiste kans Skoda, zo verlies je klanten en marktaandeel.
Misschien zelf een discussie waard op dit forum...................

Succes Skoda Fabia rijders.
Greetings, Claymore.
 

KEC

Lid
130.000km met 1.4TDi 75pk (2005). gekocht op 100.000km en rij zo'n 1100 km/week
heb ook mijn deel pech gehad: kapot raammechanisme, lekkende achterportieren, kabelboom portier, uitlijning niet optimaal, defecte koelwatersensor.
Verder nog complete vervanging van trommelremmen, hoewel ik vermoed dat het dooizout en de vorige eigenaar er voor iets tussenzitten. Vorige eigenaar heeft koppeling en drukgroep compleet vervangen op 90.000km.

Ik verwachtte geen nieuwe wagen maar zulks heb ik nooit meegemaakt met m'n vorige astra van 12j (250.000km). Als het nu even stopt overweeg ik ooit misschien nog een skoda....


Verbruik afhankelijk van het weer 1:21 tot 1:19. Tot hiertoe kost onderhoud evenveel als verbruik...slik
 

joergarms

Senior Member
Fabia combi uit 2006, gekocht in 2007 met (ik meen) 17.000 km erop. Staat nu op 82.000 km. Geen problemen gehad, behalve de deuren die onder garantie gekit zijn. Verder een koppelstang vervangen in de voorwielophanging. Verder probleemloos en niet meer dan de gewone onderhoudskosten. Gemiddeld verbruik geeft de maxidot op 7,8l per 100km. Niet bijzonder dus, maar voor mij een tevreden waarde.
Nog anderhalf a twee jaar, en dan gaat ie eruit.
Waarschijnlijk wordt het dan geen Skoda meer. Maar dat ligt vooral aan de eisen die ik aan een volgende auto stel, die kunnen in geen enkel Skoda-model gecombineerd worden en dan ga je al snel ergens anders kijken.
Maar vooralsnog rijden we tevreden rond in onze Fabia.
 

Ronbe

Senior Member
Fabia Combi Spirit plus 1.4 16v 80pk. Nu 44.000 km.
Auto wordt nu 4 jaar. Geen problemen hier, alleen het reguliere onderhoud.
Probleemloze auto, net zoals zijn voorganger. Ook een Fabia combi.
Auto wordt eind van dit jaar ingeruild voor........... ? Ja hoor weer een Fabia combi.
 

Andres

Lid
Fabia Combi comfort 1.2 65pk uit 2003, 98.500 km bij aanschaf nu 131.*** nog iets.
Regulier onderhoud, elk jaar een beurt. In 2010 alle 3 de bobines, incl. bougies, laten vervangen nadat er 1 de geest had gegeven.
Eigenlijk is dit een, tot nu toe, probleemloze wagen.
Wordt de volgende weer een skoda? geen idee, ik ben totaal niet merk gebonden maar sta zeker niet afwijzend tegenover skoda het 'budget' merk van VAG.

Groet Andres
 

webber

Lid
Na bijna 5 jaar (feb-2008) heen en weer rijden van de Achterhoek naar Utrecht staat er nu bijna 313.000 km op de teller en even afkloppen... zonder noemenswaardige problemen! Gelukkig zijn dit kilometers op lpg...
 
Bovenaan Onderaan