Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

achbrouwer

Forumguru
Zij gaat naar de handel,
Ingeleverd bij: wij kopen auto's.nl :wavecry:
Ruim 11 jaar in gereden, gekocht met ruim 160k op de teller, nu net over de 400k.
Auto altijd bij Jos in Dieverbrug in onderhoud gehad, :bloemen:
Autootje heeft zijn beste tijd gehad,
Er komt altijd een moment van :pieker:
Dat was nu aangebroken.

Fabia vervangen voor een 2009 Audi A3.
Mijn oudste dochter "wilde" dit graag.:angel:
Dus als goed vader strijk je met je hand over het hart.:shutup:

A3 heeft een 2.0 140PK DSG TDI aan boord,
Hij moet nog naar Jos :tegek:

Dus dat komt helemaal goed
 

Tees

Donateur
Mijn Faab combi (1.4 16V uit 2004) heeft nog lang niet zoveel gereden als sommigen hier, maar omdat t zo'n mooie stand is, meld ik m toch maar even: 166.666.
ba3bb1002d25097e23ac3228ac4f54b6.jpg
 

TRT22

Lid
82dkm pas, 1.4 bezine auto overgenomen van mijn oma met 31dkm nadat mijn opa overleden is 3 jaar geleden.
Kan nog wel even mee dus
 

Ted

Forumguru
Zeker probleemloos, 1e eigenaar, altijd zelf onderhouden, 1e koppeling nog, van de motor en versnellingsbak is behoudens voor onderhoud de distributiesnaar en waterpomp vernieuwd, niets defect geraakt. Ook de airco werkt nog steeds naar behoren en nooit bijgevuld, wel de koolborstel van de fan vernieuwd. Daarnaast de binnen homokineten vernieuwd, ophangrubbers, 1 achterschokbreker, temp sensor, deurslot, temp sensor, achteruitrij schakelaar, draad gebroken van het startrelais, weerstand kachel, O ringen kachel.
Kortom een dankbare auto na 17,5 jaren trouwe dienst!
 

Ted

Forumguru
Morgen krijgt mijn Fabia weer eens nieuwe voorbanden Michelin energie saver+ 195x50x 15". Goed voor 58 dkm!:jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is veiliger als je de nieuwe banden achter legt en de achterbanden naar de voor as verplaatst.
Beste profiel achter beschermt tegen uitbreken onder slechte omstandigheden (nattigheid, papsneeuw e.d.).
 

Ted

Forumguru
Mee eens!
Maar de voorste slijten het snelste, circa 2,2 sneller dan de achterste! Door al dat wisselen heb je gauw onbalans. Daarnaast haal ik nog de rest onbalans draaiend op de voorwielen eruit als deze nog niet 100% zijn.

Vandaag op de hobbyclub er op gezet en kreeg het gevoel dat de auto weer nieuw was, zo stil en lichter sturen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Al dat wisselen?
Je legt ze 1x achterop als ze nieuw zijn. Die verplaats je 1x naar voren, als de voorbanden op zijn en bij die gelegenheid worden ze voor de zekerheid opnieuw gebalanceerd.
Ik zie niet zo goed hoe je daardoor "gauw onbalans" zou kunnen krijgen.
Ik zie wel (al een jaar of 35) de meerwaarde van extra veiligheid, vooral onder de eerdergenoemde omstandigheden.
 

Ted

Forumguru
Bij 502 dkm is de Fabia SDI 1.9 weer in 1 keer APK goedgekeurd!:D

Volgende maand wordt hij verwend met een paar nieuwe achterbanden:jaja:
 
Bovenaan Onderaan