Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

Beste Claymore,

Wij rijden in een standaard Fabia Combi 1.9 SDI Creation. (diesel)
Er zitten geen hulpveren of iets dergelijks op.
Mijn vrouw en ik zitten voorin en de Hond een Golden Retriever van ± 35 Kilo ligt op de achterbank.
De achterbak zit vol als we weg gaan met een gevulde electrolux ijskast en allerhande spullen. Jassen, schoenen etc.
De kogeldruk van de caravan hou ik op 50 á 60 Kg.
Hij trekt ons Kippetje fantastisch.
Het is een Kip MK 37 EK.
Ik heb hem laten wegen op een weegbrug en toen woog hij 900 KG.
Een beetje te zwaar want mijn Combi mag maar 800 KG trekken.
Ik denk dat we met bagage wel de 1000 KG halen. Ik neem de kans op een bekeuring op de koop toe.

Op hellingen moet er wel worden teruggeschakeld.
Ik probeer rond de 3000 toeren te rijden.
Meestal in z'n 4 maar soms ook wel in 3 of zelfs 2 bij hellingen boven de 10%.
Wij zijn van de zomer (2008) 4 weken naar Zuid-Frankrijk geweest en over het algemeen over N wegen gereden.
De combinatie heeft het fantastisch gedaan.
Verbruik rond de 1 op 12. Ik heb wel Shell V-Power, BP Ultinum en dergelijke brandstof getankt.

Als je meer wilt weten stuur me dan een PM.

Groet,

Gertjan (Kippetje);)
 
Beste Claymore,

Wij rijden in een standaard Fabia Combi 1.9 SDI Creation. (diesel)
Er zitten geen hulpveren of iets dergelijks op.
Mijn vrouw en ik zitten voorin en de Hond een Golden Retriever van ± 35 Kilo ligt op de achterbank.
De achterbak zit vol als we weg gaan met een gevulde electrolux ijskast en allerhande spullen. Jassen, schoenen etc.
De kogeldruk van de caravan hou ik op 50 á 60 Kg.
Hij trekt ons Kippetje fantastisch.
Het is een Kip MK 37 EK.
Ik heb hem laten wegen op een weegbrug en toen woog hij 900 KG.
Een beetje te zwaar want mijn Combi mag maar 800 KG trekken.
Ik denk dat we met bagage wel de 1000 KG halen. Ik neem de kans op een bekeuring op de koop toe.

Op hellingen moet er wel worden teruggeschakeld.
Ik probeer rond de 3000 toeren te rijden.
Meestal in z'n 4 maar soms ook wel in 3 of zelfs 2 bij hellingen boven de 10%.
Wij zijn van de zomer (2008) 4 weken naar Zuid-Frankrijk geweest en over het algemeen over N wegen gereden.
De combinatie heeft het fantastisch gedaan.
Verbruik rond de 1 op 12. Ik heb wel Shell V-Power, BP Ultinum en dergelijke brandstof getankt.

Als je meer wilt weten stuur me dan een PM.

Groet,

Gertjan (Kippetje);)

Hallo Gertjan,

Bedankt voor je volledige beschrijving en info.
Ik heb géén idee over de mogelijke verschillen in vering/dempers tussen een benzine en Diesel Fabia's combi
Zodoende mijn vragen, want de 1.4 combi van ons is toch wel hëél dicht bij de grond als we met z'n 4 tjes rijden.
Benzine tank dan netjes 1/4 afgevuld, en de LPG vol, maar dat moet toch kunnen ?
Ik ben géén Skoda's gewend dus moet er misschien wel aan wennen ???? zoals wel meer zaken .... tegenvallen...

Greetings, Claymore.
 

joergarms

Senior Member
Mijn Fabia Spirit Plus van 2006, 1.4 16V, staat ergens op de 52.000.
Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, gekocht met 17.500 op de klok, dus zegmaar een 35.000 km mee gereden.
Zoals het er nu uitziet, wil ik 'm tot een ton rijden, dan gaan we weer verder kijken.
Afgelopen zomer heerlijk naar St. Tropez gereden, geen enkel probleem.
Aanstaande zomer gaan we weer die hoek in, maar dan ook met een bagagekar achter de auto, maar dat moet ook geen probleem zijn lijkt me.
 

Ted

Forumguru
Mij SDI van 2003 zit op 160 dkm en ik trek er ook een caravan (Adria Primo) van circa 800 kg mee. Daarnaast heb ik een powerbox gemonteerd die voor een extra boost zorgt met name in de bergen. Helaas laat ik hem wel wat roken om dit te bereiken, maar goed hij trekt dan wel een stuk vlotter en kan praktisch al hellingen in zijn 3 aan!
 
Mij SDI van 2003 zit op 160 dkm en ik trek er ook een caravan (Adria Primo) van circa 800 kg mee. Daarnaast heb ik een powerbox gemonteerd die voor een extra boost zorgt met name in de bergen. Helaas laat ik hem wel wat roken om dit te bereiken, maar goed hij trekt dan wel een stuk vlotter en kan praktisch al hellingen in zijn 3 aan!

Beste Ted,

Wat is een powerbox:icon_smile_question

Ik hoor het graag,

Groet,
Kippetje (Gertjan)
 

robertocloock

Nieuw lid
Mijn Fabia 1.9 TDI uit 2003 heeft op dit moment 145770 gelopen.
Heb deze gekocht in Maart 2008. Toen stond er rond de 115000 op de teller.
 
D

Deleted member 2266

ik heb 02-01-2009 mijn Skoda Fabia Combi ingeleverd, deze auto reed ik vanaf 04-2005 en ik heb er 196.000 km mee gereden in die periode (53 dkm p/j) . De eerste 150.000 kilometers waren behoorlijk betrouwbaar daarna toch wel wat ouderdomskwaaltjes gehad met de auto. (zie http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=9634)

Nu sind 02-01-2009 mijn nieuwe Fabia die weer helemaal fris en fruitig is net 2500km op de teller.
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb mijn fabia vorig jaar op 18 Januari opgehaald , dus heb ik hem net een jaar en had toen 17300 km op de teller en mijn wagentje heeft nu 25700 km op de teller staan. dat is 8400 fijne kilometers in het jaartje gebold . Niet veel nee dat is waar , maar als tweede wagentje kan je ook niet veel anders verwachten denk ik. Dit jaar word dit zelfs met zo'n 5000 km terug geschroefd omdat we dichterbij mijn werk gaan wonen zijn.
 

Michel

Forumguru
Vanochtend passeerde mijn Fabia de 75.000 km. O ja, en hij geeft terecht aan dat hij weer toe is aan een kleine onderhoudsbeurt.
 

Maarten

Forumguru
Vandaag tikte mijn Fabia de 38000km aan.
Ik heb de inruildeal gemaakt op 33000km...er staan er dus alweer 5000 meer op sinds die dag. (eind december)
 

nemo

Senior Member
Ik zit hedendaags alweer op 184.000..... het wordt tijd dat ik op de motor mag gaan rijden, kan mijn fabia een beetje rusten :)
 
de mijnes is van september 2002 en is van het weekend over de 61.000 gegaan. Mijn vorige auto een fiat brava was 1 jaar ouder en had er 131k op staan.

ach we rijden er max 12.000 km per jaar mee dus er zal niet veel bij komen, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd goed te zijn.

heb er nu een +/- 2 tanken mee leeg gereden (halve van garage en halve nu, tussenin 1 hele) en verbruik ligt tussen 1 op 12 / 1 op 13. boordcomputer geeft iig te zuinig aan.
 
hey gertjan ik heb 7 maart een skoda fabia 1.9 sdi comfort gekocht van een goede kennis met een km stand van hou je vast 434560 km groeten peter
Hoi Stenebeekie,

Zou er iemand zijn (in nederland) met een hogere stand?

Geeft maar weer aan wat een Top auto een fabia SDI is hè. Super!!!
 
Bovenaan Onderaan