Heb nu een aantal ritjes achter de rug en ik vind hem uitstekend geprogrammeerd, beter dan mijn vorige O2. Vooral na de bochten is deze DSG veel fijner, ik vermoed dat de S3 DSG rekening houdt met het stuur ? Mijn O2 "snapte" vaak niet dat hij door de bocht ging en dan moest'ie toch ff nadenken wat ik nou eigenlijk wou (accelereren).
Over te snel opschakelen: mijn O2 was inderdaad wel een beetje errug snel in het opschakelen waardoor de motor een beetje "gewurgd" over kwam....maar daar heb ik bij de S3 totaal geen last van. Had in mijn O2 ook een 1.6 TDI, weliswaar met maar 104 PK en in de S3 is dat 120PK maar in essentie is het toch dezelfde motor meen ik.
Heb in mijn O2 maar een heel enkel keertje de S stand gebruikt, ik vond dat ie dan vooral belachelijk onnodig vermdoortrok in de toeren, iets wat met een diesel totaal zinloos is. Ook leerde ik dat helemaal volgas geven zinloos was (ook in de D stand) omdat ie dan ook vooral doortrok in toeren, als je zo rond de 80 procent intrapte schakelde hij net iets sneller door waardoor je netto nog vlotter vooruitging en ook nog een tikkie zuiniger.
Moet met deze nog meer ervaring opdoen maar de eerste ervaringen: Superb !!