Hoe rijdt zo een 1.4'tje ( met DSG) ?

DimiTator

Actief lid
Zo frustrerend is dat voor mij niet. Ik moet niet betalen maar mag wel vrij kiezen :).
Maar goed: iemand vraagt hoe de dsg7 is, en ik antwoord. Dat is hier de bedoeling denk ik.
 

Lodewijk

Actief lid
Combinatie bevalt mij prima. Rustig cruisen en snel genoeg wanneer nodig. Veel beter dan in de Sharan. Voor het snellere werk heb ik nog een ander speeltje.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik kan mij niet helemaal vinden in de DSG die te traag is. Ding werkt prima.

Ja, twijfelt soms een beetje. Maar dat ligt grotendeels aan de chauffeur. 1.2 met DSG rijdt als een trein, zal de 1.4 niet anders doen. Meer power.
 

MeneerB

Forumguru
Met de DSG in de 1.8 nog meer power en plezier :tegek:

De DSG is in mijn optiek niet hinderlijk traag. Alleen als je wilt gaan inhalen en het gaspedaal vloert duurt het heel even voor hij terugschakelt en vlot versneld.

Maar daar kun je op anticiperen door hem alvast in de S stand te zetten of met het schakelflippertje de bak een tandje terug zetten.
Ten slotte doe je dit allemaal ook met een handbak. Je kijkt... en schakelt voor het inhalen even terug.
(tenzij je een bomen ontwortelende hoeveelheid koppel hebt. dan is het alleen maar gasgeven)
 

Fean

Forumguru
DSG of handgeschakeld.. this is ook een beetje kwestie van smaak, gevoel, beleving en voor sommige de de luiheid in het beestje;). Zelf heb ik een poos DSG gereden en dat rijdt fantastisch, hoeft nergens aan te denken, "kickdown" blijft altijd leuk spelen he:D File rijden, zeer en zeer relaxed.

Handgeschakeld heb je alles zelf in controle van de 2 naar de 5 etc. Ik vind die duw in je rug bij iedere versnelling erg leuk en verslavend... bij de automaat geeft het 1 lange duw wat voor mij persoonlijk minder verslavend werkt. Met die manual ben je actief bezig met die auto...soms is dat ook vermoeiend en ergelijk als je de avond daarvoor heb zitten zuipen en versuft als een zombie achter je stuur zit, dan snak je echt naar een DSG.

Voor mij een manual vooral voor die herhaaldelijke duw in de rug dus eigenlijk een auto met powerrr... 1.2 waarbij je die enorme push in je rug niet zo hebt zou ik eerder DSG kiezen. Voor de 1.4 ligt het bij mij op de grens. Maar goed dat persoonlijke keuzes.
Anderzijds om met een 400pk sterk beest te gaan zitten roeren... :pieker:

Edit;
leuk stuk hierover van autoblog.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/21/autoblog-aankoopadvies-dsg-of-handbak
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Fean

Forumguru
of je koopt een RS ,,, of zeg ik nou wat doms :)

je zegt echt helemaal niets doms;)

Die kon ik toen nog niet bestellen. De twijfel voor de 1.8 ontstond dat de 250Nm niet meer was geworden. De motor ging wel van 160 naar 180pk maar de Nm bleven gelijk. Dat vond ik toen het geld niet waard.. achteraf is het peinzen. De 1.4 rijdt verders prima hoor.
 

Rudeboy

Nieuw lid
Zeker aan te raden, rijdt tot dat de o3 geleverd wordt in een golf 6 1,4tsi dsg7 165k onderweg. De flippers maken het schakelgedrag eenvoudig zoals je wilt. De bak is een paar keer terug gezet naar fabrieksstand. Derde turbo helaas, maar goede rijervaring.
 
Bovenaan Onderaan