Herman Janssens
Senior Member
De vraag is hierboven gesteld.
Wat valt eraan mee?
Wat valt eraan tegen?
Wat valt eraan mee?
Wat valt eraan tegen?
Bij TVS zijn alleen maar 1.4's zonder DSG gemeten. Ik zou graag eens een meting van een MQB 1.4 TSI (140 pk) met DSG willen zien (en denk dat die qua koppel wat lager liggen om de DSG heel te houden).
En dat is dus niet waar. De DSG-7 bak de DQ200 kan meer aan dan de 250Nm echter is deze softwarematig beschermd tot ca. 250Nm. De DQ200 kan hogere koppels aan echter boven zeer hoge koppels (+350Nm) moet je echt iets gaan doen aan de standaard koppelingsplaten in een dergelijke bak wat trouwens ook weer mogelijk is. Toch een keertje je erin verdiepen en wellicht een keer proberen want je weet niet wat je mist. Zie ook de website van bijvoorbeeld TVS engineering of een JD Engineering die koppelbegrenzers van dergelijke bakken kunnen aanpassen.Inderdaad. Wetend dat de 1.8Tfsi DSG ook maar 250Nm aankan. Dit was al bij de A3 1.8tfsi manual vs DSG en ook de A1 1.4 185pk. De manueel geeft meer Nm waar de DSG softwarematig wordt gespaard.
Een reden waarom ik graag manueel rijd.
En dat is dus niet waar. De DSG-7 bak de DQ200 kan meer aan dan de 250Nm echter is deze softwarematig beschermd tot ca. 250Nm. De DQ200 kan hogere koppels aan echter boven zeer hoge koppels (+350Nm) moet je echt iets gaan doen aan de standaard koppelingsplaten in een dergelijke bak wat trouwens ook weer mogelijk is. Toch een keertje je erin verdiepen en wellicht een keer proberen want je weet niet wat je mist. Zie ook de website van bijvoorbeeld TVS engineering of een JD Engineering die koppelbegrenzers van dergelijke bakken kunnen aanpassen.
Precies die bak wordt softwarematig gespaard. En waarom denk je dat deze door de fabrikant wordt beschermd? Dat ding is standaard niet bedoeld voor meer dan 250Nm. De 6 traps (DQ250) kan veul meer hebben, wellicht doel je daar naar.
Je kan er zelfs 450Nm uithalen als je vanalles gaat veranderen, je kan ook een V8 in je auto leggen, lachgas, andere cockpit lampjes en de maxima tekenen op je dashboard.. alles kun je modden. Standaard is dat ding dus helemaal niet "je van het". DQ200 heeft echt heul veul mankementen hoor, totaal geen heilige. Vanzelfsprekend ik moet toegeven dat je op forums eerder de "mindere" verhalen leest dan de goede..
"Toch een keertje je erin verdiepen en wellicht een keer proberen want je weet niet wat je mist."
Een gegronde aanname zonder verdieping Ik ben al jaren actief op de Audiforum BMWforum Miniforum en heb zelf ook 1.5 jaar DSG gereden (DL501) A4, en ja gezien ik deze destijds privé reed ook gechipped door de heren uit Lochem
Nogmaals: koppel is softwarematig begrenst tot 250Nm maar bak kan mechanisch zeker meer aan. Er rijden inmiddels meerdere aangepaste exemplaren van bijvoorbeeld de 1.8TSI rond. Behandeld door bijvoorbeeld JD Engineering of een TVS Engineering. Ook in onze buurlanden Duitsland en Engeland zijn tuners die de DQ200 voorzien van een nieuw stuk software waarbij de begrenzing er af gaat en de bak beter kan omgaan met koppels boven de 250 Nm
Ik betaal geen €600 voor aanpassing van een auto die niet de mijne is (lease <==> garantie). En zeker niet als de fabrikant dit beter zou kunnen doen.gewoon ff een DSG aanpassing laten doen hè dan is het weer tiptop!