Hoe reken jij je auto af?

Roel

Lid
Wij hebben afgelopen zaterdag de Fab1 combi verkocht en een fab2 hb ervoor in de plaats gekocht.

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Dit is dus een win-win situatie: én een nieuwe auto én lagere kosten. Wanneer wordt de F2 geleverd?
Veel plezier ermee.

Gr,

Roel.

Tallguy

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Dit is dus een win-win situatie: én een nieuwe auto én lagere kosten. Wanneer wordt de F2 geleverd?
Veel plezier ermee.

Gr,

Roel.
Levertijd is zo'n 8 weken, dus eind mei denk ik dan.
Ze bouwen nog ff de parrot carkit over...ze gaa ook nog op zoek naar een universele gsm houder van Skoda (die was er nl voor de fab1 destijds wel)

bat

Lid
Alle autop's die ik privé heb gekocht, zijn per spoedoverschrijving de dag ervoor of op dezelfde dag betaald.

Sterker nog: de laatste auto die ik privé kocht was eigenlijk nog niet betaald op de dag dat ik hem ophaalde (ik mocht hem twee dagen eerder dan gepland meenemen), maar kreeg ik toch mee, omdat ik vaste klant bij de betreffende dealer was.

joergarms

Senior Member
Zoals al eerder geschreven, het opbouwen van je auto is belangrijk, je begint klein, verkoopt 'm snel en dat herhaal je een aantal keren.
Steeds koop je een jongere auto om zodoende ook een hogere inruil achteraf te behouden.
Ik koop tegenwoordig auto's waar net de kop vanaf is, met max 20.000 km, dan rij je lekker jong, maar betaald toch al minder dan een gloednieuwe auto.
Bijkomend voordeel is dat je min of meer direct kan rijden, je hoeft geen 10 weken te wachten.

LenK

Forumguru
Zo doe ik het ook, maar het is natuurlijk jezelf voor de gek houden want elke inruil kost geld. De schoorsteen bij de dealer rookt mede van jouw inruil.

Desperado

Forumguru
Voor mij zou dat ook geen optie zijn omdat ik een auto juist koop voor langere tijd zodat ik er ook nog wat leuks mee kan doen.Een auto waar ik maar kort in zou rijden zou ik niet gaan verlagen of er lmv onder zetten enzovoort.

Gieliovd

Forumguru
Ik doe het net zoals Joër, koop een auto met 120k erop, net de kop eraf :)

Ik koop een auto zo goedkoop mogelijk in een zo goed mogelijke staat om zoveel mogelijk terug te kunnen vangen op het moment dat ik hem weer verkoop.

Heb ik met brommers gedaan en met mijn auto's. 2 jaar lang in mijn Micra gereden met 50 euro afschrijving, verkocht aan een Nissan dealer.

Maar als ik in een positie kom waarin ik plan een auto echt langer te houden veranderd dat ook wel een beetje. Ik dacht dit met de Fabia al te doen, maar als ik straks zou gaan studeren dan moet hij toch weg denk ik...

joergarms

Senior Member
120K????????? hoho, bij mij stond die 1 er niet he:):)

Logisch dat als je gaat studeren dat je de auto er dan uitdoet, weet zo gauw niet meer wat die studie kostte, maar het was een hele flinke duit.

ikke

Lid
goeiemiddag,

ik ben nieuw hier, al een tijdje gewoon bezoeker maar nu binnen 5 weken heb ik mijn nieuwe octavia en daarmee dat ik eventjes inlog.

LenK

Forumguru
Vooruitbetalen is ondertussen niet meer zo verstandig.
Je zult maar voor een gesloten poort staan "Wegens faillisement gesloten".

Bovenaan Onderaan