Hoe ouder hoe gekker

sitechris

Donateur
Opties zat als je een hatchback met automaat wilt. Scala is goede optie vanwege prijs-kwaliteit. Je krijgt best veel auto voor je geld. Vergelijk het met een Polo, dan wint de Scala het met gemak. Meer voor minder. Je kunt evt naar hothatches kijken (i30N, Megane RS etc), maar ik vraag me af of dat helemaal in het straatje past.

Overigens......voor 40 mille heb je een M135i xDrive met 2 jaar garantie. Dat is wel fijne allrounder qua rij-eigenschappen. Prima daily. En qua afschrijving best gunstig. Die is voor groot deel al achter de rug.

 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Was best gecharmeerd van de Scala toen ik er laatst een mee kreeg. Reed best lekker, niet zo zompig. Veel ruimte en uitstekende stoelen. En dat was dan een 1.0 met handbak. Verwacht dan veel van een 1.5 met DSG . Helemaal met chip en DGG aanpassing (standaard procedure bij mijn VAG auto's). Ik maak me trouwens, waarschijnlijk geheel te onrechte, wel een beetje zorgen over dat laatste. Beetje twijfel wat betreft de belastbaarheid met deze motorisering
 

LT83

Forumguru
I30n is een erg gave auto hoor. Eens wat anders. Denk trouwens dat je met een m140i van een jaar of 3-4oud geneens veel duurder uit gaat zijn. Die zijn wel goed waardevast hoor.
 

jesse_s93

Donateur
Zou dit iets zijn @Rosinfield? Het is weliswaar geen Monte Carlo, maar een Style uitviering uit Duitsland die je kon samenstellen met een sportpakket (stoelen, stuur, zwarte hemel, etc.) Velgen moet je van houden, maar dat is gemakkelijk aan te passen. De chromen lijst in de bumper is ook relatief aanvoudig te vervangen voor een zwarte (a la Monte Carlo). De auto zelf is ten opzichte van Monte Carlo uitvoeringen wel relatief 'betaalbaar'.

 

fanSkoda-VW

Donateur
Scala..... huil... jank.... ja!!! Ik mis mijn unieke Scala. Want die is in NL niet meer te koop om reden dat vele extra's die er in zitten niet meer bestelbaar zijn. Zoals elek. achterklep werd mij verteld bij de dealer gisteren. Maar m'n kind is met die auto heel erg blij, elke dag. Auto was ook heel erg stil van binnen. Auto destijds blind uit de folder besteld in 2019, was nog niet in NL (business DSG 1.0 met extra's)
 

JeSko

Forumguru
Sorry dat ik het zeg Menno maar je had die Polo GTI nooit mogen wegdoen, was de ideale auto als ik nu zie wat je eigenlijk zoekt in een auto.
 

EdK

Forumguru
Ach ja , in het leven maak je slimme en minder slimme beslissingen.....
Maar die P GTI zat natuurlijk wel rondom met schade's van stenen muurtjes.... :pieker:
:dankje::D
 

leon-cupra

Forumguru
was de ideale auto
Ideale auto bestaat niet. Bij elk type wagen is het compromissen maken. Ik heb dat ook met veel van mijn wagens gehad. Heb je een gezinswagen, wil je wel eens een sportwagen. Maar die sportwagen heeft dan niet de eigenschappen van een gezinswagen. Wil je een cabrio, ondervind je dan weer andere nadelen. En zo vind je altijd wel iets …

En het aankoopproces moest ook maar niet zo leuk zijn. :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar weer eens iets geks.Ik laat me niet op voorhand beperken in de keuzes. Zo kwam ik ook op het idee om dan over die twee jaar toch maar eens te denken aan betrouwbaar, comfortabel, redelijk rijgedrag en zuinig. Denk dat ik dan ook wel een keer uitgekeken ben op het overigens vermakelijke gooi- en smijtwerk. En dan kom je al snel uit bij Toyota. In het verleden diverse Toyota's gereden 1 Starlet, 3 Corolla's. Niks mis mee, nooit enig probleem, beleving zeer matig. Men heeft daar echter niet stil gezeten natuurlijk. Nieuwe Corolla 1.8 hybride lijkt wel een topper. Rijdt beter, zuinig en uiteraard zeer betrouwbaar.
 

JeSko

Forumguru
Toyota Corolla is nooit een mooie of spannende auto geweest, wel steengoed, maar de nieuwe Corolla is echt een knappe auto geworden, ze hebben daar echt hun best gedaan een mooie en moderne auto te maken. En die Hybride aandrijflijn is ongeëvenaard, die is in één woord subliem.
 
Bovenaan Onderaan