Hoe melding onderhoud resetten ?

Cordoba

Forumguru
Ik heb het niet over normale garantie. Dat maakt idd niks uit als je ergens anders onderhoud doet. Ik heb het over coulance.

Als het inderdaad over échte coulance gaat, heb je gelijk. Heel vaak wordt echter iets gepresenteerd als coulance, wat dan vaak in feite niets minder is dan het maar deels nakomen van de garantieverplichtingen. Ik ben er bij mijn antwoorden van uitgegaan, dat de 'coulance' niets minder is dan de verplichte garantie. Overigens deze spraakverwarring is door dealers/importeurs in de wereld geholpen door (in mijn beleving) bijna altijd ten onrechte het woord coulance te gebruiken.
 

VWim

Forumguru
Coulance klinkt natuurlijk wel lekker in het verkooppraatje. Geen rechten, toch geen kosten. Die klant komt naar verwachting wel weer terug. Als het garantiewerk is mag je veronderstellen dat je die behandeling elders ook krijgt.
 

64rhfx

Senior Member
Het is begrijpelijk dat je bij een oudere auto het onderhoud lekker zelf doet. Dealers reken idiote bedragen. Koop je olie en filters online, zelf alles bijvullen en controleren dan ben je voor een paar tientjes klaar. Dus is het ook begrijpelijk dat mensen van die waarschuwing af willen. Ik beslis toch of hij onderhoud heeft of niet? Bij een 6 jaar oude auto kan je de coulance wel vergeten.
 

lovely305

Forumguru
Grappig om dit terug te lezen.
Ik doe het onderhoud al 2 jaar zelf (met een monteur) en bespaar daarmee echt heel veel geld uit.
Garantie is allang verlopen, ik denk aan mijn portemonnee.

Maar de vraag waarmee dit topic werd gestart is nog steeds zonder antwoord.:pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

GJ M

Forumguru
Bijna hetzelfde. De rechter knop ingedrukt houden, auto op contact zetten en dan de rechterknop nogmaals een keer indrukken. Deze hoef je dus niet te draaien.
 

oco1979

Forumguru
Coulange,als je al een paar jaar bij de dealer onderhoud laat doen heb je die al dik betaald.
Sommige gevallen zeggen ze dat je enkel arbeidsloon moet betalen.
Je mag het draaien en keren ze gaan niet toesteken.
Gaan een bedrag vermelden om achterover te vallen en dan zeggen je moet maar helft of arbeidsuren alleen betalen.
Het is hoe je het verwoord en hoe goed gelovig de klant is.
 
Bovenaan Onderaan