Hilox biedt aftermarket LED koplamp

MarcoO2

Forumguru
  • De kleur is 6000K, wat gewoon veel te blauw is. Af-fabriek Xenon zit op 4200K, iets daar in de buurt lijkt veel geschikter.
Je moet niet vergelijken met Xenon, maar met LED... Af-fabriek LED is ook veel witter dan Xenon (althans, als ik mijn full led Leon vergelijk met mijn voorgaande Octavia's).
 

Altos

Banned
Dit spul lijkt er een beetje op, misschien een eerste indruk?
Ik kom vaak in Eindhoven, eens kijken of ik een demonstratie kan regelen voor aankoop.
 

Noord26

Forumguru
Je moet niet vergelijken met Xenon, maar met LED... Af-fabriek LED is ook veel witter dan Xenon (althans, als ik mijn full led Leon vergelijk met mijn voorgaande Octavia's).

Kelvin is Kelvin. De lichtkleur staat los van de lichtbron. Af-fabriek LED zal tussen 4500 en 5000 Kelvin in zitten. Normale Xenon is 4300K. Het verschil is niet zo groot in getal, maar wel in perceptie. Daarom is 6000K opeens wel erg wit. Zelfs lichtelijk blauw en niet aan te raden ivm contrast wat weg valt bij regen bijvoorbeeld.
 

MarcoO2

Forumguru
Kelvin is Kelvin. De lichtkleur staat los van de lichtbron. Af-fabriek LED zal tussen 4500 en 5000 Kelvin in zitten. Normale Xenon is 4300K. Het verschil is niet zo groot in getal, maar wel in perceptie. Daarom is 6000K opeens wel erg wit. Zelfs lichtelijk blauw en niet aan te raden ivm contrast wat weg valt bij regen bijvoorbeeld.
Dat snap ik ;) ik geef alleen aan dat af-fabriek LED vaak standaard al witter is dan af-fabriek Xenon, en dat je dus geen appels met peren moet vergelijken.
 

Noord26

Forumguru
Dat snap ik ;) ik geef alleen aan dat af-fabriek LED vaak standaard al witter is dan af-fabriek Xenon, en dat je dus geen appels met peren moet vergelijken.

Xenon geeft een spectrum aan licht weer, met een gemiddelde Kelvin waarde. LED heeft geen spectrum maar een vaste kleur waardoor de perceptie over het algemeen witter is. Xenon heeft af-fabriek er altijd wat gelig (3500K) bij zitten, maar ook blauw (>6500K). Xenon is een samenstelling van gassen welke door de gebruikte combinatie bepaalde lichtkleuren geven, met dus een gemiddelde waarde.
 

MarcoO2

Forumguru
Xenon geeft een spectrum aan licht weer, met een gemiddelde Kelvin waarde. LED heeft geen spectrum maar een vaste kleur waardoor de perceptie over het algemeen witter is. Xenon heeft af-fabriek er altijd wat gelig (3500K) bij zitten, maar ook blauw (>6500K). Xenon is een samenstelling van gassen welke door de gebruikte combinatie bepaalde lichtkleuren geven, met dus een gemiddelde waarde.
Exact. En dan is het toch niet logisch om after market led te vergelijken met xenon? Vandaar mijn opmerking: vergelijk dan met oem led.
 

CDK

Forumguru
Tof! Hoe bevallen ze jou? Ik heb onlangs na lang wikken en wegen ze toch ook maar besteld via eBay. Nu maar hopen dat ze zonder extra kosten (douane) de weg naar NL vinden.
Ik moest flink bijlappen helaas, tot nu toe bevallen ze goed. Storingsvrij doen ze al bijna 2 jaar hun ding :)
 

oco1979

Forumguru
Waarom zitten er van die enorme koelvinnen op? Dat hebben H7 en Xenon niet nodig. Terwijl deze lampen energie efficiëntere waardes zouden hebben, met dus minder rest/neven-energie (warmte)?

Altijd huiverig voor een niet waterdichte afsluiting vanwege deze vinnen icm een rubberen dop. Elektra en vocht zijn en zullen nooit vriendjes worden..

Op hun website van negatief over dit systeem :


  • Relatief hoge prijs
  • De koper koelstrips zijn in een enkel geval wat lastig weg te werken (52mm), gebruik rubber afdicht kappen om het toch netjes passend en waterdicht te maken
Dus wel aan te raden een rubber afdicht kappen te steken,wat logisch is.
 
En wat ik ook niet lees, zijn ze geschikt voor start-stop systemen? Bij pilot moet je dan een speciale uitvoering bestellen (pro line digital à €300) ....
 

GJ M

Forumguru
En wat ik ook niet lees, zijn ze geschikt voor start-stop systemen? Bij pilot moet je dan een speciale uitvoering bestellen (pro line digital à €300) ....
Neem aan dat je pilot xenon bedoeld? Xenon heeft altijd opstart tijd nodig, led niet dus lijkt me dat voor start stop systeem geen speciale uitvoering nodig is
 

Altos

Banned
Beste forumleden,

Ik heb een vrijblijvende email verstuurd naar dit bedrijf voor een demo of iets dergelijks en kreeg gisteren avond het volgende antwoord:

Hoi,

Bedankt voor je interesse, je kunt de leds na aankoop in je eigen auto testen. We hanteren namelijk een 14 dagen niet goed geld terug garantie.
Houd er in dat geval wel rekening mee dat de producten als nieuw moeten worden geretourneerd.

Aangezien we enkel een afhaalpunt hebben en geen fysieke werkplaats/ showroom kun je de leds nog niet werkend zien voor de aankoop.

We hopen dit wel te kunnen veranderen in de loop van het jaar..

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog vragen hebben hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet, Kind regards

Dus dat houd in dat ik de set eerst moet kopen en daar denk ik dus nog ff over na, sorry voor de voorlopige onduidelijkheid omtrent deze lampen.
 
Ziet er wel interessant uit vind ik.
zou mooi zijn als je de lampcontrole uit kan schakelen zodat je die modules met weerstanden (neem ik aan) er niet tussen hoeft te zetten, alleen dan heeft het lagere energieverbruik ook echt nut.
 

MarcoO2

Forumguru
Bedankt voor je interesse, je kunt de leds na aankoop in je eigen auto testen. We hanteren namelijk een 14 dagen niet goed geld terug garantie.
Houd er in dat geval wel rekening mee dat de producten als nieuw moeten worden geretourneerd.
Lijkt me een hele uitdaging: het hele zootje in- en uitbouwen, en dan "als nieuw" retourneren... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan