klopt, wilde er al over zeggen dat ik daar niet op zat te wachten, maar dat heb ik niet gedaan

Echter denk ook dat je wel eens te ver kan gaan, wat ik doe wellicht ook, maar we zaten vroeger allemaal los op de achterbank met de hond op de hoedenplank. En ja, het was minder druk, maar de auto's waren ook minder veilig ect. Zelfde geldt voor fietshelmen, maar met skateboarden heeft die wel een helm op, we rijden/reden allemaal motor, je kan je afvragen wat verstandiger is, los op de achterbank of met je helm en leren pak op de motor. Ik denk het eerste en zo kunnen we nog heel lang verder gaan. En vergelijk het eens met een camper bijvoorbeeld.
Mijn zoontje van 12 rijdt nederlands kampioenschap motorcross, doet hij al 7 jaar. Is in heel veel mensen hun ogen onbegrijpelijk, tsja, toch staat hij daar niet alleen aan de start.
Ik zal nooit zeggen dat andere dat ook moeten doen, zijn soms eigen keuze's, soms rol je er ook maar in.
Weet ook dat heel veel vrienden met de zelfde passie voor bijvoorbeeld motorrijden ook parachute springen, of duiken, zijn ook sporten met heel veel risico's, als je weet wat je doet valt het vaak wel weer mee, maar er zal ergens een drang zijn naar iets spannends.