Hij wordt ingeruild.....

Cordoba

Forumguru
@chefkok De reden voor de snelle inruil is duidelijk: je hebt gewoon een totaal verkeerd model gekozen, voor het gebruik en de eisen die je stelt. Als je niet voor een busje als de T5 was gegaan, zijn er niet zoveel andere VAG-modellen die in de buurt komen, misschien de Altea XL, en zo zullen er misschien nog een paar te vinden zijn, die wat korter bij de Vito/T5 komen.

chefkok

Actief lid
@Cordoba Ik werd gewoon verliefd op de Octavia: het was-, is- en blijft gewoon een waanzinnig mooie auto! Maar we gaan gewoon weer lekker terug naar grijs.

derf

Senior Member
@Joske Er gaan geen kinderen meer mee
@micky . Maar nu kan ik lekker tegen de rugleuning aan stapelen. Lekker stabiel met een sjorring eromheen

CDK

Forumguru
gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, heb zelf een gesjipte T4 gehad, ook nieuw aangeschaft heel veel plezier aan beleefd en bakken ruimte :jaja: alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst toegewenst!

Gizzmo

Forumguru
Je moet altijd doen wat jezelf vind, dat staat bovenaan, verbaas mij alleen wat mensen toch allemaal meenemen op vakantie. Ik ben de afgelopen jaren met een lege kofferbak weg gegaan, achterbank plat en kinderen languit achterin, caravan waar meer dan heel veel ruimte over is, beetje kleren, wat eten voor onderweg en wat zou ik toch nog meer moeten meenemen dan, zou het niet weten.

micky

Forumguru
@Gizzmo ik verbaas mij alleen over hoe jij je kinderen vervoert in de auto, zo zou ik mijn hond niet eens vervoeren om eerlijk te zijn, ik heb geen hond, maar zelfs die ging in een gordel/tuigje....... (of denk jij dat het je niet overkomt..)

Gizzmo

Forumguru
klopt, wilde er al over zeggen dat ik daar niet op zat te wachten, maar dat heb ik niet gedaan ;)
Echter denk ook dat je wel eens te ver kan gaan, wat ik doe wellicht ook, maar we zaten vroeger allemaal los op de achterbank met de hond op de hoedenplank. En ja, het was minder druk, maar de auto's waren ook minder veilig ect. Zelfde geldt voor fietshelmen, maar met skateboarden heeft die wel een helm op, we rijden/reden allemaal motor, je kan je afvragen wat verstandiger is, los op de achterbank of met je helm en leren pak op de motor. Ik denk het eerste en zo kunnen we nog heel lang verder gaan. En vergelijk het eens met een camper bijvoorbeeld.

Mijn zoontje van 12 rijdt nederlands kampioenschap motorcross, doet hij al 7 jaar. Is in heel veel mensen hun ogen onbegrijpelijk, tsja, toch staat hij daar niet alleen aan de start.

Ik zal nooit zeggen dat andere dat ook moeten doen, zijn soms eigen keuze's, soms rol je er ook maar in.
Weet ook dat heel veel vrienden met de zelfde passie voor bijvoorbeeld motorrijden ook parachute springen, of duiken, zijn ook sporten met heel veel risico's, als je weet wat je doet valt het vaak wel weer mee, maar er zal ergens een drang zijn naar iets spannends.

micky

Forumguru
Kan allemaal zijn, maar om die reden heb ik mijn motorrijbewijs dus ook niet gehaald, fietst onze dochter met een helm op ;) 3 weken geleden is een goede vriend van mij onwel geworden en van de weg geraakt frontaal op een boom langs de snelweg, zou jij het jezelf ooit vergeven als jou dit overkomt, jij wel uitstapt en 1 of meerdere van je kinderen niet meer? Ik vind dit zo onverstandig dat ik ook al is het off-topic je hier gewoon voor wil waarschuwen, vaak doen we dingen zonder er echt goed bij na te denken, een opmerking van een anders kan dan soms toch verhelderend werken ;)

TL@

Forumguru
@micky : Volledig gelijk :thumbsup: (ik heb ook geen motorrijbewijs voor dezelfde reden, geen zelfbeheersing :D)

Aan de ander kant neemt iedereen de beslissingen zoals hij/zij ze zelf het beste vindt. (het zijn dan waarschijnlijk dezelfde mensen die vinden dat wij onverantwoord zijn door tegen 200km/u over de snelweg te rijden ;))

ontopic: Die T5 is ook wel leuk. Lijkt me handig om de fietsen in mee te nemen :jaja:

MartijnW

Actief lid
Een aanhanger is geen optie omdat we de vouwwagen achter de auto hangen. Met de Octavia hadden we expres al een dakkoffer aangeschaft maar er bleef een gebrek aan ruimte. Het ligt aan ons want we nemen echt heel veel mee op vakantie. Een auto huren heb ik ook aan gedacht maar dat ben je voor 3 weken in het hoogseizoen nog iets van 1700 euro kwijt voor een Vito dubbele cabine, maar die is dan handgeschakeld (en daarom hebben we juist onze Vito weggedaan) en loop je tegen huurperiodes aan (vaak) van zaterdag tot zaterdag.
Bedankt overigens voor de reakties: ik was een beetje huiverig dat men over me heen zou vallen. Voor onze Octavia krijgen we 18 terug: géén idee of het een goede prijs of niet, het bedrag dat ik moet bijbetalen is (net) minder dan wat ik als maximum wilde bijbetalen.

Mvg,

Koert

Ieder zijn manier van vakantie, maar een vouwwagen en een dakkoffer en een combi en dan ruimte tekort....

Bakkertje

Forumguru
Het is natuurlijk niet aan ons om te oordelen over wat er allemaal wel of niet mee op vakantie gaat. Wij met 3 kleine koters snappen best dat er veul mee moet op vakantie.
Zelf zou ik er geen bus voor kopen. Ik zou dan eerder een Touran / Sharan achtige kopen. Een T5 is altijd groot, ook als je even boodschappen gaat doen en een parkeerplekje zoekt. En dat is toch 99% van de tijd het geval.

Desalniettemin, gefeliciteerd met de aankoop en 18k is volgens mij een redelijke inruilprijs. Weet overigens dat er op nieuwe auto minimaal 11% marge zit, maar ik neem aan dat de deal al gesloten is ;)

chefkok

Actief lid
@MartijnW Neeeeee.....als we op de T5 een dakkoffer moeten hebben dan stop ik er mee! Alleen op de Octavia hadden we een dakkoffer. ;)

Het is niet alleen de bagageruimte: het lage zitten in een "gewone" auto went ook niet: wij waren natuurlijk gewoon om hoger te zitten. In de Octavia hadden we daarom expres al gekozen voor het pano-dak maar helaas. Blijft jammer....

MartijnW

Actief lid
In de Octavia hadden we daarom expres al gekozen voor het pano-dak maar helaas. Blijft jammer....

Panodak open en dan een stoelverhoger op de bestuurdersstoel :deuk:

Nee ik snap je wel wat zit betreft. Rij zelf weleens in de Transporter van de zaak.

Gizzmo

Forumguru
@micky en @TL@ , dat jullie nooit je motorrijbewijs gehaald hebben is natuurlijk een enorme tekortkoming en een hele ervaring die jullie nu nooit zullen ervaren, ;) (voor alle duidelijkheid, is een grapje en ieder moet doen wat die zelf wilt). Verder heb ik al in een ander topic gezegd graag te willen reageren, maar niet op een forum :)

• Leuk
Waarderingen: TL@

snel

Actief lid
Een advies laat wel versnellingsbak slot monteren want deze auto"s zijn de laatste tijd in trek bij het gilde
van ontvreemden der auto"s

Bovenaan Onderaan