Hij wordt ingeruild.....

chefkok

Actief lid
Helaas......onze Octavia combi ABL uit 10-2013 wordt ingeruild.
We hebben hiervoor een Mercedes Vito gehad: ik dacht dat ik er snel aan zou wennen (het lage zitten) maar zeker na afgelopen vakantie waar we een "ernstig" ruimtegebrek hadden (voor wat betreft bagage) was ik het zat. Het wordt een prijzige vergissing (we schieten er een heleboel geld bij in) maar onze Octavia (met slechts 9500 km) wordt ingeruild voor een VW Transporter dubbele cabine dsg (levering week 6-7). De Octavia is een fantastische auto maar voor ons haalt hij het niet bij een grijs kenteken dubbele cabine. Grappig wel dat een heleboel knopjes, schakelaars en systemen exact hetzelfde zijn!

Mvg,

Koert

Bijlagen

• Afbeelding2.jpg
    Afbeelding2.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 127

micky

Forumguru
Mooie bak zo'n transporter, ik ben er ook groot fan van, tja fouten maakt iedereen en af en toe misschien een dure, slikken en doorgaan zou ik zeggen, je hebt iets moois om naar uit te kijken iig ik wens jullie heel veel plezier met de nieuwe aanwinst straks:thumbsup:

Blackokkie2

Forumguru
Ben benieuwd voor hoeveel de Octavia te koop komt. En of jij dan vindt of je er een goede prijs voor teruggekregen hebt.

Gizzmo

Forumguru
Maar in 14 maanden 9500 km , bedoel, als je zo weinig rijdt maakt het eigenlijk niet eens uit in wat voor auto je rijdt zal je haast denken. En hoeveel bagage neem je mee dan op vakantie?

Cordoba

Forumguru
Een Octavia combi is ruim, maar een Transporter dat scheelt toch wel een paar klasses. Ik ben wel benieuw hoe vaak je nu echt ruimte te kort kwam in de O3 en of daar geen andere (goedkopere) mouw aan is te passen. (ik denk aan in incidentele gevallen een grotere auto huren, of een aanhangertje achter de O3 als opties)

jonbongoofy

Forumguru
Wat betreft het hoogzitten geef ik je groot gelijk. Moet ook nog steeds wennen aan de lagere zit. Als ik de mogelijkheid had om op grijs kenteken te rijden was dit ook één van mijn favorieten!

cali05

Forumguru
Lekker hoor zo'n T5. Heb jaren er één gehad als camper uitvoering. Dat hoge zitten vond ik ook fantastisch. Veel plezier ermee. Overigens ruil ik mijn Octavia (juli 2013) begin januari ook in maar dat omdat ik dan 95000 km op de teller heb.

chefkok

Actief lid
Een aanhanger is geen optie omdat we de vouwwagen achter de auto hangen. Met de Octavia hadden we expres al een dakkoffer aangeschaft maar er bleef een gebrek aan ruimte. Het ligt aan ons want we nemen echt heel veel mee op vakantie. Een auto huren heb ik ook aan gedacht maar dat ben je voor 3 weken in het hoogseizoen nog iets van 1700 euro kwijt voor een Vito dubbele cabine, maar die is dan handgeschakeld (en daarom hebben we juist onze Vito weggedaan) en loop je tegen huurperiodes aan (vaak) van zaterdag tot zaterdag.
Bedankt overigens voor de reakties: ik was een beetje huiverig dat men over me heen zou vallen. Voor onze Octavia krijgen we 18 terug: géén idee of het een goede prijs of niet, het bedrag dat ik moet bijbetalen is (net) minder dan wat ik als maximum wilde bijbetalen.

Mvg,

Koert

N.B. Mijn vrouw heeft het meerdere malen tegen me gezegd: koop die Octavia niet, het gaat je tegenvallen. Niet geluisterd naar haar............ ;)

Fotootje is van vakantie 2013 nog met de bagage in de Vito.

Bijlagen

• 20130728_102025.jpg
    20130728_102025.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:

fiestaman

Forumguru
Typisch Nederlanders ... Wc papier kun je ter plaatse kopen, hoeft echt niet mee, pakt alleen plaats in :D

Nee, jammer dat de skoda weggaat, maar nu krijg je gigantisch veel ruimte in de plaats + de hoogte. Ik snap dit volledig!

Remakil

Forumguru
Vraag me af wat je in hemelsnaam allemaal meesjouwt op vakantie... ???

Zegt de man die nauwelijks iets meeneemt, als hij een paar dagen weg gaat... ;)

derf

Senior Member
tsja, in zo'n octavia combi gaat toch echt wel wat.
Ik heb de tent + stokken altijd op de achterbank.
Tussen de banken stouw ik ook helemaal vol.
Achterin zet ik dan 2 rijen curverbakken (6 stuks nokvol ).
Daarvoor weer de tv en de koelbox en allerhande spul.
Ik heb nog nooit een auto gehad waar zoveel in kon.
Maar tegen een transporter kun je helaas nooit op.
Ook altijd een droom geweest maar kan als particulier helaas niet meer grijs

Bovenaan Onderaan