Hij komt, hij komt....

maar hij moet eerst nog besteld worden /forum/images/graemlins/frown.gif.

Aangezien ik morgen mij "8e weeks-gesprek" heb zal ik toch nog heeeeel eventjes wachten, maar het bestelmoment is bijna aangebroken.

Gezien mijn lengte heb ik heel lang rondgekeken naar auto's waar ik in pas. Naast het feit dat ik lang ben (2.03m) zit deze lengte hem ook nog eens vooral in mijn benen. In de meeste auto's heb ik dus een probleem. Ik ben begonnen met het kijken naar de Volkswagen Golf Plus. In deze auto zit ik goed, en van binnen vind ik het een mooi afgewerkte auto, maar van buiten heel erg saai en hij is ook nog eens ontzettend duur als je er wat leuke opties bij wil.
Exit Golf Plus.

Daarna ben ik gaan kijken naar de Seat Altea, de Seat Golf Plus dus. Op zich een grappige auto, betaalbaar, maar de rode verlichting van de radio maakt me haast agressief. En daarnaast prikte het dashboard in mijn benen.
Exit Seat Altea.

Ik zal jullie alle overige auto's die ik heb overwogen maar besparen, maar via een omweg ben ik dus bij een Octavia gekomen, op advies van een collega van me. Wat een openbaring! Veel ruimte, en ontzettend veel auto voor de prijs!!
Zoals het er nu naar uitziet gaat volgende week de volgende auto dus in de bestelling:

- Skoda Octavia II 1.6fsi (vond de 2.0fsi niet veel extra geven)
- Uitvoering: Elegance
- Kleur: Graphite Grey
- Sportpakket (sportstoelen, sportonderstel, 17" pegasus velgen, klein leerpakket)
- Stream radio/cd

De Stream radio/cd krijg ik gratis van de dealer en ik hoefde er niet eens om te vragen, hij stelde het zelf direct voor /forum/images/graemlins/cheer.gif

Ik kan haast niet wachten tot hij hier voor de deur staat (10 weken /forum/images/graemlins/koffie.gif)


Om het voorstel rondje compleet te maken:
Ik ben op het moment 26 jaar, woon in Amsterdam en werk sinds kort bij LogicaCMG. Ik heb hiervoor 6 jaar bij ABN AMRO in de IT gewerkt.
Ik rijd prive nog in een Audi A3 en heb als tijdelijke lease auto een Peugeot 407. Over die laatste was ik eerst enthousiast maar dat werd minder en minder naarmate ik hem langer had. Franse auto's zijn kennelijk niet aan mij besteed (ik heb ook even in een Citroen C4 rondgereden /forum/images/graemlins/yeah.gif)
 
Erik

wat was jouw overweging om de MaxiDOT optie te nemen?
Ik twijfel er nog steeds over namelijk. Aan de ene kant voegt het functioneel niks toe, maar aan de andere kant staat het toch wel leuk moet ik zeggen.
 

Karstieman

Forumguru
Welkom Swossie,

Over Maxidot en wat het kan is een heel draadje besteed.
Zoek maar eens op Maxidot /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Erikje

Actief lid
swossie, ik ben zo'n type van "het is nooit genoeg"... en ik houd van gadgets. Tevens wil ik graag de keuze van de versnelling van de dsg zien, en dat kan in het maxidot. Daarnaast is de O2 zoveel goedkoper dan een vergelijkbare A4 dat ik nu zo'n beetje full-options kan rijden. Lekker, skoda-rijden!
 

Dolf

Actief lid
He swossie je zegt dat de 2.0 FSI niet veel meer brengt??
Maar het net ff dat duwtje in je rug plus dat je er lekker lui mee kan rijden en in z'n 6e versnelling heerlijk stil,

heel veel plezier met je nieuwe auto /forum/images/graemlins/473.gif
 
@Dolf

voor mij scheelt het 60 euro per maand in de lease tussen 1.6fsi en 2.0fsi. Dat is voor mij een te groot verschil voor wat ik er extra voor krijg. Vandaar dat ik toch voor de 1.6fsi ga.

@Skodo
Ik heb geen PM binnengekregen maar ik ben langsgeweest bij Zenith op de Amsterdamseweg in Amstelveen (kleine showroom naast huis)
 

Dolf

Actief lid
@ Swossie.....Heb zelf voordat ik ging bestellen met de 1.6 FSI gereden en dat was ook niet verkeerd, ik had hiervoor een nissan primera 1.8 en deze had evenveel PK's als de 1.6 FSI hoewel ik de 1.6 FSI toch wat meer pit vond hebben.
Ik zat ook met het probleem dat ik aan een bepaald lease bedrag zat en heb de luxe van de elegance ingeruild voor vermogen met ambiance uivoering, dit ook omdat er in de toekomst een sleurhut achteraan moet hobbelen.
maar ik moet zeggen heb er geen spijt van

Ciao

Dolf
 

Reizende

Actief lid
Veel plezier ermee! Als je van de A3 overstapt naar de O2 zul je versteld staan van de ruimte! Heb de mijne gisteren voor het eerst bewonderd: Staan in de fotogallerij. Nog even geduld, maar dan kun je gaan genieten.
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik ben langsgeweest bij Zenith op de Amsterdamseweg in Amstelveen (kleine showroom naast huis)

[/ QUOTE ]

Sympathieke tent, juist vanwege het huiskameridee, maar wel vaak onderbezet, heb ik gemerkt in twee aankooptrajecten.

En vergis je niet in S-Point. Je denkt misschien dat het een zelfde soort ballentent is als A-Point, maar niets is minder waar. Voelt aan als een kleine dealer, maar is op de achtergrond goed georganiseerd.
 
Ik ben vanmiddag even langsgeweest bij S-Point.
Eén verkoper was bezig met een andere klant, en er kwam verder niemand op me af. Ook niet toen ik in wat auto's ging zitten.

Is er bij S-Point wel enigzins te onderhandelen? Zoals bijvoorbeeld een gratis Stream zoals bij Zenith?
 

hbo

Lid
swossie,

Welkom bij de club, ik krijg over een week of 2 mijn edition 100 met de 1.9TDI motor...

groet,

Erik
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ben vanmiddag even langsgeweest bij S-Point.
Eén verkoper was bezig met een andere klant, en er kwam verder niemand op me af. Ook niet toen ik in wat auto's ging zitten.

[/ QUOTE ]

O, da's niet handig van ze natuurlijk. Maar ook niet opdringerig. /forum/images/graemlins/grin.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Is er bij S-Point wel enigzins te onderhandelen? Zoals bijvoorbeeld een gratis Stream zoals bij Zenith?

[/ QUOTE ]

Die ervaring heb ik wel. En (destijds tenminste) een héél sterke inruilprijs. Dat konden de kleinere dealers (in Haarlem, Badhoevedorp en dus ook Amstelveen) niet opbrengen. Maar goed, is voor leaseauto's weer geen kwestie.
 
Ik heb de offerte iets laten aanpassen.
Het wordt nu:
- Skoda Octavia II 1.6fsi
- Uitvoering: Elegance
- Kleur: Graphite Grey
- Sportpakket (sportstoelen, sportonderstel, 17" pegasus velgen, klein leerpakket, 3-spaaks stuur)
- Stream radio/cd
- MaxiDOT

en als het goed is kan ik hem woensdag gaan bestellen /forum/images/graemlins/623.gif
 
2040413.023.5L.jpg


/forum/images/graemlins/shocked.gif
 
Bovenaan Onderaan