Hij is er, mijn Fabia GL hatchback

henm

Lid
op 5 november besteld, één van de eerste af te leveren GL's type Fabia Hatchback.
Gisteren is de auto bij de dealer gearriveerd en vanmiddag zijn we even gaan kijken en om de laatste zaken door te spreken.
De trekhaak en spatlappen zaten er al onder, maar de auto zelf zat (natuurlijk) ook nog onder de viezigheid van het transport.
Indrukwekkend was de spoiler: wij vinden hem superstoer icm de sunset ramen! Nu dagen aftellen... exact 3 maanden na bestellen krijgen we hem nu geleverd op 5-2-2011.
:24:
spoiler2b klein.JPG spoiler1 klein.JPG voorkant klein.JPG

Hetzer

Forumguru
Mooie auto zo in het zwart en met sunset, ik moet zeggen dat ik op het eerste oog de spoiler toch best wel aardig vind staan.

Rosinfield

† In Memoriam
Idd, mooi in dat zwart en mooi spoilertje! Zullen sommige Yeti rijders hier jaloers op zijn, denk ik zo!

EdK

Forumguru
Foto's kan ik helaas nog niet zien vanwege dat men nog bezig is met het forum
Maar feliciteren met de wagen kan ik jullie wel, en één ding is zeker dit weekend en de maan en dinsdag worden ergggg lange dagen voor jullie.
En dat ondanks dat een dag maar 24 uur is !
Maar genietse as woensdag en de dagen die er op volgen !

henm

Lid
@ EdK en stel je voor... het duurt zelfs nog langer... tot zaterdag!
@ wasmachineman: dat zijn H en de verkoper
@ rosinfield: waarom zou de Yeti rijder hier jaloers op kunnen worden?
en dank voor jullie ook enthousiaste reacties, al is die van hetzer nog wat voorzichtig... ("toch best wel aardig") haha

FredV

Banned
Gefeliciteeerd H&M, de keuze van Fabia is heeeel goed! Zeker tov die verschrikkelijke sneeuwmannen :)
En hele fraaie spoiler hoor. Had ook op de combi gemogen

En nu aftellen en daarna genieten!

EdK

Forumguru
wel rosinfield denk niet vanwege verbruik, maar idee is er meer dat de achterkant dan wat minder vuil aan zou trekken.
En Henm: al is die van hetzer nog wat voorzichtig

Hetzer is wat de kat uit de boom aan t kijken, maar ver in zijn gedachten maakt hij al een beeld hoe het op zijn Fabia zou staan.
Dus wees niet verbaasd als hij tijdens een M&G opeens ook zo'n mooie spoiler op zijn GL heeft zitten in die mooie kleur groen !

henm

Lid
@ rosinfield: oww... dan hebben wij hopelijk een gunstiger gebruik dan de combi rijders... of is die conclusie bij voorbaat te voorbarig?
@ fredv: thanks, maar verschrikkelijke sneeuwmannen kennen wij niet...?

henm

Lid
@FredV: hahaha droom lekker verder, wij gaan voor minimaal 1:26 met die hatchback, onze "ouwe" fabia hatchback van 2002 haalde tenslotte al 1: 25... dus dat moet in deze tijd gewoon beter kunnen!

Rosinfield

† In Memoriam
nou dan kun je je hier straks helemaal uitleven in het betreffende draadje. En ja, het vuil aan de achterkant was de voornaamste reden. Maar volgens mij vinden ze het gewoon wel stoer.

Hij ziet er strak uit henm. Maar je maakt me wel jaloers wetende dat de eerste hatchbacks geleverd zijn. Nu duurt het wachten ( of in ieder geval zo lijkt het) NOG langer... :tongue:

@Rosinfield: Is de Yeti nu niet een auto die juist vuil mag zijn. Dan kun je tenminste zien dat hij daadwerkelijk kennis heeft gemaakt met het terrein :grin:

henm

Lid
Het G(rote)G(enieten) is begonnen...
We konden hem al met al afgelopen vrijdagmiddag al ophalen. We hebben gisteren al meteen een rit van 300 km gemaakt. Hij rijdt heerlijk!!!
We hebben paar fotootjes hier op de site gezet. Verder zetten we hier af en toe hoe de auto ons bevalt.
Voor reacties op de auto in het algemeen, stel dat jullie er eentje zien rijden, bevelen we het topic onder "Fabia2" aan.
Wordt vervolgd...

Tdjee

Banned
Henm ziet er mooi uit. Mooier dan ik had verwacht. Ben benieuwd wanneer ik er een op de weg zie.
Vele mooie veilige kilometers. En ben benieuwd naar je ervaring, voornamelijk of je de kofferbak gaat missen van de combi. Want dat is toch het wezenlijk verschil. En dat zullen meerdere met mij zich afvragen.
Ben het absoluut met FredV eens: Die spoiler hadden ze inderdaad ook op de combi mogen zetten.
Maar vind het sjiek voor je dat je een van de eerste bent met een HB! Veel plezier en houd ons op de hoogte

@henm
Die spoiler doet het erg goed op de HB.
Ziet er flitsend uit!
Veel veilige en natuurlijk ook probleemloze Km toegewenst.
Gr, Arno

Jkz

Lid
Ik heb ook een fabia hatchback greenline in bestelling staan maar ben toch wel even flink geschrokken van die grote spoiler!! Hoe zijn de reacties op het geheel?? Die van mij komt er ook in dezelfde kleur, ziet er wel heel erg mooi uit verder hoor!! Eigenlijk kan ik het ook niet meer afwachten wanneer hij komt!! Veel goede en veilige kilometers!!

henm

Lid
@ Jkz: ik weet niet wanneer precies je hem hebt besteld, maar in het begin was hier inderdaad ook bij de dealers weinig over bekend. ook op de skoda-site vond je deze info ook niet.
De meningen: aantal mensen hebben we hem "geshowd". één vond de achterkant duidelijk niet mooi, de rest reageerde positief tot enthousiast. maar... het gaat er toch om of JIJ hem mooi vindt! wij vinden hem kei-stoer!

Vanavond na 750 km voor het eerst getankt, we hebben er nu 2 langere ritten op zitten van zo'n 300 km en 150 km aan korte ritjes. Het gemiddeld verbruik nu 1:17,7... valt toch tegen!
Tot 100-110 km blijft verbruik boven de 20km op 1 liter, rijden we 120 km dan komt dat er dik onder. Wat dat betreft lijkt er nu nog weinig verschil met de combi.
Wat betreft de kofferbak: vandaag gedeeltelijke inboedel van studerende zoon naar Groningen gebracht. Kofferbak is iets smaller dan die van de Fabia HB uit 2020 die we eerder reden. Gaat toch een hele boel in, en de fiets achterop. Geen enkel probleem.

Paar dingen die enige irritatie geven:
De streep door de voorruit, in het midden van boven naar beneden. Is dat nou nodig...?
De ruitenwissers vóór: zijn vrij kort door de lage voorruit, de linker ruitenwisser geeft bij de uiterst rechtse omslag iedere keer een "veeg" water vóór het zicht van de passagier.
Ik weet niet of dit bij de combi ook zo is?

Positief opvallend: De zitruimte voor- en achterin. Hoge zitpositie, voetensteun links voorin voor de chauffeur.
gr. marianne

Bovenaan Onderaan