Het nut van het voorstellen...

Rosinfield

† In Memoriam
Bij voorkeur in een apart topic, dunkt me, omdat de een er wat meer aandacht aan wil besteden dan de ander en het dan in een "vraag" topic wat storend is.
Verder is het natuurlijk zo dat er verschil is wanneer je iemand op straat of in de kroeg tegenkomt (voorstellen hoeft dan idd lang niet altijd of meestal niet misschien, maar je zegt wel even vriendelijk goedendag oid) en wanneer je je registreert op een bepaald forum. Daar kom je niet toevallig, maar daartoe wend je je bewust. En in dat geval vind ik het wel netjes om je even voor te stellen. Net als wanneer je bv lid wordt van een vereniging. Op de eeste door jou bijgewoonde bijeenkomst stel je je dan ook even voor toch?
 

Bakkertje

Forumguru
Dat het niet in een apart topic hoeft ben ik op zich wel met je eens.

Andersom komt het wel eens voor dat iemand zich hier aanmeldt zijn vraag post, mensen reageren daarop, soms komen er nog aanvullende vragen cq problemen. Vaak is men dan zelfs nog ongeduldig ook, want ja je hebt immers een probleem en wilt geholpen worden..
Ik kan me ook nog een draadje herinneren waarbij er inderdaad een nieuw lid met een vraag binnenkwam en gepikeerd was dat meneer niet snel genoeg geholpen werd en zelfs boos werd om de gratis geboden hulp.
Door dergelijke figuren zich eerst te laten melden in een apart topic weer je die van een forum als dit.

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik mezelf ooit voorgesteld hebt ;)
 

CDK

Forumguru
@Afrit13, er is al veel over geschreven hierboven en als je anoniem wil blijven dan mag dat, of alleen je voornaam noemen of de provincie waar je woont ipv de stad of het dorp. Er zijn vele manieren om je voor te stellen. Laatst vertelde iemand bij zijn voorstelling dat hij homo was, zulke dingen hoef je niet te vertellen, maar het mag wel. We zijn hier een beetje 1 grote familie en zoals @ertromp al schreef, ook ik zie diverse forumleden ook in m'n privé leven en zijn mijn vrienden geworden :)
 

Thokozanoah

Forumguru
@Afrit13 ik heet je in ieder geval welkom, ik denk dat je een aanwinst bent voor het forum, je zet mij in ieder geval al aan het denken met enkele gevatte stellingen!
Welkom!
 

GJ M

Forumguru
Waarom post je een vraag over de Fabia in het Fabia topic ?
Of over de Yeti in het Yeti topic ?

Juist om het forum zoveel mogelijk overzichtelijk te houden.
Bovendien is het voor moderators op deze manier gemakkelijker om mensen rechten te geven zoals in de rubriek te koop denk ik. :pieker:
 

JXX

Senior Member
@Afrit13
Hoy afrit 13,
Ergens kan ik je wel begrijpen ivm die "Welkom".
Het is fijn om welkom geheten te worden maar als iedereen dit zou doen, zou dit een overkill-welkom-forum worden.
Ik weet niet precies hoeveel leden dit forum telt maar als iedereen een nieuw persoon welkom zou heten dan :sterretjes:.
Persoonlijk volg ik het forum vooral via de "Home" waar je de laatste berichten ziet. Helaas staan hier dan soms een aantal berichten in van iemand die de laatste nieuwelingen welkom heet, nadat hij/zij terugkwam van zijn nachtpost.
Ik volg graag alle nuttige berichten, niet enkel van mijn O3 en daarvoor zou het fijn zijn als in de home iets minder welkom-berichten zouden staan.:pieker:
Er is immers ook een Like-knopje waarmee je, in mijn ogen, ook iemand welkom kan heten.
Voor de rest van het forum, begrijp me niet verkeerd, dit is een geweldig forum, :bloemen:
So, like it or like it not.:cheers:
 

turboturbo

Forumguru
Ik vind het voorstellen ook niet zo vreselijk nuttig. Als we elkaar op een meeting in real-life tegen komen, is voorstellen ook nog mogelijk en m.i. beter op z'n plek. Ik kan dan een gezicht / persoon aan een naam koppelen. Dat vind ik nuttig en een meerwaarde hebben.

Ik vind andere beleefde zaken zoals bijdrages leveren, commitment tonen en terugkoppelingen op het forum geven over eigen problemen eigenlijk belangrijker. Zodat anderen daar later ook nog iets aan hebben. Voor sommigen hoort het jezelf voorstellen daar wel bij, voor mij niet zo.

Ik heb het gevoel dat ik forumleden vanzelf leer kennen juist door die commitment. Tussen de regels door lees ik een hoop over iemands persoonlijkheid, wanneer iemand regelmatig iets bijdraagt etc.

De vergelijkingen van elkaar live tegenkomen en dat je je dan ook netjes voorstelt, vind ik persoonlijk ook niet helemaal opgaan en vind dat @Afrit13 dat punt goed onderbouwd heeft in zijn (haar? :) ) post op de vorige pagina.

Ik zit op diverse fora en het aantal 1-dags vliegen die een probleem komen melden en dan weer weg blijven etc. heeft elk forum last van. Dat hoort nu eenmaal ook een beetje bij internet fora. Gelukkig zijn er altijd genoeg meer leden die committent tonen en de 'community' levend houden. En je kunt natuurlijk altijd zelf besluiten of je zin hebt om een aspirant lid, die zijn probleem post en niet eens de zoekfunctie heeft gebruikt, ook niet helpen: het is tenslotte vrijwillig ;)

Ik heb tevens ook gemerkt in eerdere discussie topic's hierover, dat dit punt voor sommigen gevoelig ligt / er veel waarde aan hechten. Ik respecteer de waarde die men aan zichzelf voorstellen toekent!

Wel heb ik m'n bedenkingen bij het aspirant leden wijzen op het zichzelf voorstellen in nieuwe topics (is ook al eens een uitgebreide discussie over geweest hier) Als iemand er uit zichzelf niet veel voor voelt om voor te stellen in de eerste plek, zie je inderdaad dat er niet veel interessante 'voorstel-topics' aangemaakt worden. En dan is de meerwaarde van het voorstellen m.i. nihil. Plus in het verleden ook wel eens gemerkt dat nieuwkomers zich op hun vingers gewezen voelen en dan maar wegblijven. Je kunt natuurlijk stellen: is ons probleem niet. Maar ik kan me voorstellen dat een nieuwkomer dit enigszins drempelverhogend ervaart. Ik vind het belangrijk dat nieuwe leden zich juist zonder voorwaarde en belangeloos geholpen kunnen worden. Dit kan een dankbare reactie opleveren en bijv. resulteren in een actief participerend nieuw lid die het na verloop van tijd leuk vindt om wat meer over zichzelf te vertellen in een voorstel topic. Maar het kan ook dat dit niet gebeurt. Diegene kan vervolgens wegblijven en weer wat anders met z'n vrije tijd gaan doen.

De één zit met kerst op het skodaforum, de ander (die wél een leven heeft :laugh:) doet liever andere dingen dan op een forum kletsen en zichzelf voorstellen.

Dit is mijn mening; niet bedoeld om iemand op z'n plek te wijzen of te pleiten voor een wijziging in de omgangsvormen etc. Wat mij betreft blijft alles zoals het is, maar ik vind het altijd leuk om mee te praten en mijn mening te delen met jullie :)
 
Laatst bewerkt:

DimiTator

Actief lid
Ik vind het totaal overbodig. Het stoort me bovendien mateloos dat een nieuw lid met een vraag meteen het deksel op de neus krijgt vanna "eerst netjes voorstellen". Als de menden een vraag hebben, help dan. Als er behoefte aan is zullen ze langzaam maar zeker meer over zichzelf prijs geven.
Wat hebben we eraan om te weten dat iemand in Lier woont, dat hij 2 kinderen heeft en dat hij een voetballer is? Volgens mij totaal niks.
Daarbij: er is mogelijkheid om veel in te vullen op je profiel. Daar kunnen de leden alle info zetten die nodig is en die ze kwijt willen.
 

Brightstar1981

Forumguru
@Afrit13, er is al veel over geschreven hierboven en als je anoniem wil blijven dan mag dat, of alleen je voornaam noemen of de provincie waar je woont ipv de stad of het dorp. Er zijn vele manieren om je voor te stellen. Laatst vertelde iemand bij zijn voorstelling dat hij homo was, zulke dingen hoef je niet te vertellen, maar het mag wel. We zijn hier een beetje 1 grote familie en zoals @ertromp al schreef, ook ik zie diverse forumleden ook in m'n privé leven en zijn mijn vrienden geworden :)

@Corné de Kluijver Thnx :)
Ik moet dat idd niet zeggen...
Maar op een meeting komt ongetwijfeld de vraag " heeft die geen vrouw of vriendin"...
Nu moet ik geen schrik hebben daarvoor;)
Ik voel mij er veel beter bij als ik eerlijk ben tov andere mensen.
En leve de diversiteit:yeah:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Begrijp me goed, ik maak hier bepaald geen halszaak van hoor. Maar ik vind voorstellen wel zo netjes. Wat betreft het onderscheid digitaal/IRL, betreur ik het dat men zich minder gelegen laat liggen aan fatsoenlijke omgangsvormen in het digitale sociale verkeer. Helaas kunnen we te kust en te keur zien tot welke weerzinwekkende staaltjes de reaguurders her en der in staat zijn. Natuurlijk is waar we het hier over hebben daarmee vergeleken onschuldig, maar anderzijds ben ik er van overtuigd dat het voorstellen er mede toe bijdraagt dat de interactie hier altijd prettig en met respect verloopt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan