Blijkbaar heb ik me toch al voorgesteld, dat was ik al vergeten
Maar anders gesteld dan: wat is het nut van je voorstellen in een apart topic? Alle argumenten hierboven snap ik. Iemand eerder helpen als je 'm "kent", vriendclubje, gezellig café, Etc. Noem maar op.
Maar waarom jezelf niet voorstellen in het eerste topic wat je aanmaakt? Waarom die eeuwige omweg via deze hoek van het forum? Also
En nog wat gedachten:
- Een nieuwe collega die binnenloopt en meteen een vraag stelt: nee, eerste netjes voorstellen, dat vinden we allemaal normaal. Hoe heet je, wat doe je, etc. Maar ik heb ook collega's op mijn verdieping waar ik wel eens mee praat, zonder dat we zijn voorgesteld.
- Maar gisteren werd ik op straat aangesproken door iemand de weg zocht. Die heeft zich niet voorgesteld en toch vond ik het niet meer dan normaal om die man de weg te wijzen en vriendelijk sterkte te wensen, omdat ie op weg was naar een uitvaartcentrum.
- En als ik in een cafe wordt aangesproken door iemand, dan stellen we elkaar niet gelijk voor. Soms raak je gewoon met een vreemde in een interessant gesprek.
- Ook op de racefiets fiets ik regelmatig een stukje met iemand mee en praat over fietsen, onderdelen, doelen en afstanden, zonder dat het in me opkomt om te vragen "hoe heet je?".
Voor mij zit de bereidwilligheid om iemand de te helpen of met iemand te praten niet in het voorstellen, maar in de vriendelijkheid waarmee iemand begint.
"Mijn Fabia start slecht en waar ligt dat aan?" is heel wat anders dan "Ik lees al een tijd mee op het forum en rijdt al jaren met plezier in mijn Skoda. Nu toch maar eens aangemeld om in dit vriendelijke forum een vraag te stellen en hopelijk kunnen jullie mij helpen".
En over hoe ik me zelf heb voorgesteld op dit forum:
Daardoor wisten jullie alleen dat ik een Fabia HB had (nu niet meer) en daarvoor een Polo. Is die informatie nou de basis van onze goede verstandhouding en de reacties of de toon waarmee ik mijn eerste bericht heb getypt?