Het nut van diffuse interieurverlichting

  • Onderwerp starter Deleted member 12693
  • Startdatum
Zit deze verlichting ook op een greenline businessline met lichtpakket? En heeft een GL bl. ook die instap verlichting in de spiegels in combinatie met het lichtpakket?
 

floyd2

Forumguru
Volgens mij zijn die lichtjes ook nog goed voor een ander ding en dat is dat je minder last van de koplampen van tegenliggers hebt.
In Duitsland zijn lichtpanelen voor aan de zonneklep in de handel die in het donker zorgen dat je pupillen iets verkleinen waardoor je ogen zich minder hoeven aan te passen bij tegenliggers of als je een tunnel uit rijdt.(google maar eens op anti-blend-licht)
Ik dacht dat het een broodje aap verhaal was maar bij een test in een autoprogramma was de tester er eigenlijk best wel tevreden over.
 

Renzo4000

Forumguru
Ik probeer afbeeldingen/video's te vinden maar ik ben nog niet geslaagd. Heeft iemand zelf toevallig foto's van dit schouwspel? Ik heb overigens ook een GL BL met lichtpakket in bestelling staan maar ik zie dit niet in de beschrijving voorkomen?
 

Renzo4000

Forumguru
Een foto zou mooi zijn, als is dit waarschijnlijk lastig vast te leggen zonder goede kamer. Ik lees dat er kennelijk rondom de versnellingspook een sfeer strip zit oid?
 

Joske

Forumguru
sfeer zit er wel rond mijn pook hoor :D

in het donker dan toch

...

door de diffuse interieurverlichting die op de pook schijnt :lezen: ;)
 

Renzo4000

Forumguru
Jazeker, het is bedoeld als sfeerverlichting in het donker, de gloed geeft wat oplichting aan de versnellingspook en diverse knopjes en dergelijke. Bmw heeft dit als sinds 1996 maar dan in een amber kleur. Er heeft ooit in een uitleg van bmw gestaan dat het ook minder vermoeidheid op zou leveren omdat er altijd wat verlichting brand in de auto...of het klopt is me niet bekend.
 

Joske

Forumguru
geen probleem! ;)

als je wil (en ik vergeet het niet) maak ik nog wel eens een foto van de interieurverlichting bij schemer/donker vanavond? instapverlichting had je ook graag gezien zeker?
 

Renzo4000

Forumguru
Ja en Ja! :)

Ik vraag me overigens wel af waarom deze optie niet genoemd staat bij een GL BL met lichtpakket... of zit er dan toch verschil in met een EBL?
 

Joske

Forumguru
Geen idee.. mijne is een Elegance uit BE dus qua uitrustingsniveaus in NL ben ik niet zo goed op de hoogte ;)
 

Rob

Forumguru
Bij de Leon waren ze rood en dat vond ik erg sjiek! Nu moet ik ze missen :(

Klopt, ik had van 2006 t/m 2010 een Leon met een automatischdimmendebinnenspiegel (leuk voor scrabble) vanwaaruit 2 kleine rode lampjes op dashboard en pook scheen. Niet dat het nou heeuul erg opviel maar vond het altijd wel wat hebben..
 
Bovenaan Onderaan