Het nut van diffuse interieurverlichting

  • Onderwerp starter Deleted member 12693
  • Startdatum
D

Deleted member 12693

Ik heb in mij O3 EBL diffuse interieur verlichting.
Kan iemand mij daar het nut van vertellen?
Is het ook uit te schakelen? Ik vind het eigenlijk een beetje te fel maar wil de dashboard verlichting niet minder dan 80% hebben.
 

ertromp

Forumguru
Dat zal zeker uit te schakelen zijn middels VCDS of Vag Can Pro.
Ik heb deze vraag nog niet eerder gehad maar het zal dan wel zoekwerk worden binnen de programma's welke instelling je moet veranderen.
Vandaag gaan @Antera en ik kijken met VCP wat er mogelijk is op diverse O3's en zullen @Antera en ik proberen te achterhalen om welke instelling het gaat.
 
D

Deleted member 12693

En weet iemand ook wat het idee achter deze lichtjes zijn?
 

Altos

Banned
Jazeker, het is bedoeld als sfeerverlichting in het donker, de gloed geeft wat oplichting aan de versnellingspook en diverse knopjes en dergelijke. Bmw heeft dit als sinds 1996 maar dan in een amber kleur. Er heeft ooit in een uitleg van bmw gestaan dat het ook minder vermoeidheid op zou leveren omdat er altijd wat verlichting brand in de auto...of het klopt is me niet bekend.
 

Barrokok

Actief lid
Het is denk ik inderdaad bedoeld als "sfeer verlichting". Heb er zelf geen last van, vind het wel luxe staan. Is niet in het normale menu uit te schakelen, want het is volgens mij gekoppeld aan de dashboardverlichting.

Misschien kun je met een perforator rondjes knippen uit een stukje zwarte tape, kom je een heel eind mee denk ik.
 

blokart

Senior Member
Bij de RS zitten er ook boven de trekgreep van de deuren is dit ook bij de andere modellen?
 

Joske

Forumguru
niet dat ik weet.. onder de spiegels zit er verlichting ja, maar aan de hendels niet..

je bedoelt toch buitenkant auto é?
 

Pendragon

Forumguru
Deur handels binnen hebben bij mij witte lampjes. In het midden geen blauwe of waren het rode in het midden?
 

Joske

Forumguru
is enkel op de RS, als ik mij de brochure nog goed herinner, ik heb het alleszins niet en heb toch een Elegance.. Dus als het daar al niet opzit ;)

(ik kan het natuurlijk ook gewoon gemist hebben.. :D )
 

micky

Forumguru
sinds jaar en dag heb ik ze in de lease auto's, wel altijd rood (vw audi) en groen (Volvo), ik vermoed dat ze bij de O3 wit zijn of niet? dan kan ik me wel enigsinds voorstellen dat het wat fel overkomt om eerlijk te zijn, toch zou ik niet zonder willen.
 

Joske

Forumguru
witblauw is beter uitgelegd denk ik, maar idd meer naar het wit op, vind het alleszins wel sjiek
 
Bovenaan Onderaan