Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

@Mr.green productiedatum + ongeveer 3 weken zou volgens mij ook ongeveer de leverdatum moeten zijn ... mijn officiële leverdatum was 6 maart 2020 ... mijn dealer kan géén productiedatum noemen maar gaf wel als schatting van een nieuwe leverdatum week 50 aan ...
 

Twardt

Lid
What the F.... Week 50! Nou ik mag toch hopen voor je dat het niet zolang gaat duren. De mijne staat voor het eind van augustus gepland. Dat vind ik eigenlijk al veels te laat, maar wat doe je eraan? Als ze mij nu zouden vertellen dat het weer later gaat worden, dan gaat er een heel vervelend gesprek met de verkoper plaatsvinden. Dan wil ik precies weten wat hij gedaan heeft, en waarom het niet lukt om eerder te leveren. Smoesjes dat de fabriek dat bepaald, hoeven ze dan niet mee aan te komen. Ik heb de auto besteld bij de dealer, en niet bij de fabriek.
 
@Twardt Ik heb ook stille hoop dat het eerder is afgaande op reacties hier van leden die zeggen dat de productiedatum nog steeds iets naar voren schuift. De dealer zei week 50 nadat de fabrieken weer waren opgestart ... daarna wist de dealer helemaal niks meer ...
 

Bodie

Lid
Ik heb vorige week weer eens gebeld naar de dealer. Kreeg een collega van de verkoper aan de lijn. Die keek gewoon in twee systemen terwijl ik aan de telefoon hing. Ik meen dat het eerste systeem van de fabriek was en het tweede systeem van Pon (maar dat weet ik niet zeker).

Obv de productieplanning kreeg ik te horen dat de productieweek 32 was, dat zou dus levering binnenkort betekenen. Hij waarschuwde echter dat hij nog in het andere systeem moest kijken. Daar stond iets in over restricties (ik meen dat dat het transport betreft) en dat hij pas (twee weken) later naar NL komt.

Pro-actieve communicatie van de dealer is beperkt zullen we maar zeggen, maar als ik zelf bel krijg ik altijd wel de informatie die zij ook op dat moment kunnen vinden in de systemen.
 
Toch wel vreemd dat er zoveel verschil zit in de levertijden.
Vandaag (na zelf gemaild te hebben) reactie dat de productie week nog steeds week 35 is en afleverweek 38.
Maar dit betreft een SEAT Mii Electric besteld in januari.
Ik zie dat sommige mensen al aan het overstappen zijn, maar geduld wordt beloond. Ik heb ook getwijfeld maar als ik terugdenk aan me proefritje is het echt wel het wachten waard!
 

Berrychello

Forumguru
Ik zag pas een witte Ambition en vanavond was ik bij iemand die ook een Citigo EV bleek te hebben, een witte Style. Je gaat ze steeds wat vaker zien.
 

Alphaxe

Nieuw lid
Wij hebben inmiddels ook een nieuwe Skoda Citigo E IV style in het wit en bevalt uitstekend.

Nieuwe auto via import bij dealer, ook de aanschaf was paar duizend goedkoper dan nieuwe via Skoda dealer (zie ik als wisselgeld voor import degradatie bij toekomstige inruil). Wellicht interessant voor degenen die al besteld hebben, snel willen rijden en onder het koop contract van Skoda uit kunnen. Trouwens ook Skoda dealers kopen ze op bij Skoda dealers in het buitenland. verschillende dealers bezocht die ze op voorraad hadden staan in juni.

Begin juni gekocht, 1 juli geleverd. Moet zeggen dat de aanschaf wel redelijk impulsief gegaan is.
We hadden eind 2019 ook gekeken naar de Citigo, echter was er toen te veel onduidelijk en was PON / Skoda vooral gericht op private lease. Dat werd aantrekkelijk gemaakt voor de eerste paar honderd auto's. Toen niet doorgezet, maar wel helemaal op de hoogte van de specs.

Inruil was een bj 2012 VW UP (High-Up) met 60000 kilometer. Hiervoor kregen we een nette inruilprijs
Tot op heden zeer tevreden en subsidie is inmiddels al binnen gelukkig. De subsidie was mede de reden dat het aantrekkelijk maakte.

Zelf ook nog even gekeken naar de MG EV echter die werd ondanks subsidie en korting van 4000 euro nog steeds stuk duurder. Zowel in aanschaf, als ook in verzekering. Voor een tweede auto niet echt nodig. Daarnaast vind ik ondanks dat de MG wel vollediger is en mooier afgewerkt. De rest waarde gevoelsmatig onzekerder van de MG dan die van de Citigo E IV. De reden is dat kleine stadsautos altijd wel redelijk aantrekkelijk blijven 2e hands en ook de restwaarde gemiddeld wat hoger ligt dan grotere autos en afschrijving. De toekomst zal het zeggen.

De auto rijd heerlijk, door gewicht goede wegligging en natuurlijk vlot reactie en optrek mogelijkheden.
Ondanks dat de auto meer van hetzelfde is in een EV jasje en moderner dashboard en mogelijkheden zeer tevreden.
Als je het tegen een VW groep auto uit dit model gamma houd, dan rij je EV na subsidie aftrek voor de prijs van een niet volledig aangeklede VW Up.
 
Vorige week geïnformeerd, half september moet hij in Nederland staan. Eind vorig jaar besteld. Die paar weken kan ik nog wel wachten.
 
Vorige week nog gemaild naar de dealer.
Productie week staat nog steeds op week 35 en aflevering in week 38.
Over 2 weken maar weer een mailtje sturen of de productie ook echt daadwerkelijk is begonnen..
 

Stipmans

Nieuw lid
Begin december besteld. Hij moet eind augustus gemaakt worden. Half sept geleverd.
Vooralsnog. Maar ik kan t bijna niet geloven dat de datum niet wéér verschoven wordt.

Of dat ik hem überhaupt óóit zal krijgen.
 

Andre88

Nieuw lid
Ik heb hem begin december besteld, zou geleverd worden in maart, toen mei en in juni vertelden ze dat het eind augustus zou worden. Dat is sk bijna en van hun kant ( zoals bij de meeste van ons) nog niks gehoord. Morgen maar eens langs gaan...
 
Eind mei werd productieweek 31 als planning opgegeven, en de witte Citigo is inderdaad eind week 31 de fabriek uit gerold. Staat nu bij de dealer en ik ga haar volgende week ophalen....
 

Mr.green

Nieuw lid
Ik heb het eea uitgezocht en, wat blijkt alle aanbieding lease auto's zijn op een laag pitje gezet. Ik begreep dat er ook al voor lease geleverde auto's doorverkocht zijn als direct sale. Dealers spreken af met pon welke leverweek ze uitdragen terwijl met weet dat het niet haalbaar is. Het zijn managerpraktijken. Ook verbaas ik mij steeds over de verkeerde info over deze auto,s. Zo staat er nergens goed geformuleerd op een datasheet hoe de auto kan laden. Welke stromen spanningen en fases, sterker nog ik vind berichten die elkaar tegenspreken. En volgens Pon stoppen ze 36kw in 60ah accu? Zie : https://www.pondealer.nl/skoda/modellen/citigoe-iv

Ik ben wellicht wat negatief maar ik krijg er een beetje irritaties van.

Daarnaast is het per Dealer geregeld, ik mag nu een voorloopauto voor 430 ex BTW. Terwijl anderen gewoon tijdelijk wat hebben gehad. Ik zit nu dus zonder auto (want de oude auto is versleten) en heb een tijdelijke auto gekocht. Ik blijf wachten want de deal is erg goed, maar denk maar niet dat ik ooit nog PON koop of lease.

Jammer want VAG heeft leuke auto,s, wellicht via een import dat ik het wel aandurf. ik heb immers nu tijdelijk een EOS geïmporteerd uit DE en dat is een fijne kar.
 
Laatst bewerkt:

Berrychello

Forumguru
Ik heb het eea uitgezocht en, wat blijkt alle aanbieding lease auto's zijn op een laag pitje gezet. Ik begreep dat er ook al voor lease geleverde auto's doorverkocht zijn als direct sale.
Wat is je bron? Want dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Is dat wel het geval dan ga ik even wat collega's inlichten...
 
Dit is natuurlijk onzin, dealers willen auto's ook zsm leveren ivm halen van targets. En de ene dealer biedt een mooie tijdelijke optie aan en een ander weer niet dit moeten ze zelf betalen. Daarbij zit er op een kleine auto bijna geen marge dus alles wat ze weggeven kost de dealer ook geld. Vergeet daarbij niet dat de dealer er ook niets aan kan doen dat de fabrieken stil hebben gelegen. Ik heb de mijne ook vorig jaar besteld gehad en word eind deze maand geproduceerd en half september in Nederland verwacht. Dit kan elke dealer zo in zien.
 
Bovenaan Onderaan