Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

pemojo

Nieuw lid
Wij zijn door de dealer gebeld met het aanbod om hun demo over te nemen (en dan volgende week al rijden). Mooi gebaar, maar toch besloten om te wachten op de nieuwe (alhoewel dat dat pas richting eindejaar zal gaan).
 

bokirules

Senior Member
Wij zijn door de dealer gebeld met het aanbod om hun demo over te nemen (en dan volgende week al rijden). Mooi gebaar, maar toch besloten om te wachten op de nieuwe (alhoewel dat dat pas richting eindejaar zal gaan).
En even vraagje...in welke regio woon je...
Noord-Holland...?
 

JaluMSX

Nieuw lid
Dat was natuurlijk niet de intentie.

wel opvallend was dat de verkoopmedewerker van de dealer ook geen verklaring kon geven voor de zeer wisselende levertijden (nog van voor de coronacrisis). Zeer verschillende levertijden op auto’s die in dezelfde week besteld waren zelfs.
 

Bulletdodger

Senior Member
Blijf het apart vinden dat er op de Skoda site niets staat over de sluiting van de fabrieken, alleen op de Volkswagen site dat de fabrieken in Duitsland een paar dagen langer dicht blijven.

Maar ja, wat betreft de fabrieken in Slowakije waar de Citigo-E gemaakt word?
 

Twardt

Lid
Van mijn dealer heb ik eind vorige week een mail gekregen dat de men rekening moet houden dat levertijden van Skoda's met ongeveer 6 wk opschuiven. Dit vanwege de sluiting van de fabrieken.
Zij zouden dit op hun beurt van de importeur te horen gekregen hebben. Het was geen persoonlijk mailtje aan mij, maar gericht aan alle klanten die een Skoda in bestelling hebben staan.
 

Bulletdodger

Senior Member
@Twardt volgens mij maakt het ook nog uit of je al een productieweek hebt ja of nee. Want de fabrieken hebben ook leveringsproblemen omdat ze natuurlijk ook toeleveranciers hebben volgens het JIT (Just in Time) prinicipe.

ik heb/had een definitieve productieweek, dan hebben ze alles “op de plank” liggen neem ik aan.
 

bert44

Senior Member
Ik heb gehoord dat die groene alleen groene stroom kan tanken, dat zou een boel verklaren :koffie:
 

krednas

Nieuw lid
Vorige week woensdag hebben wij onze Citigo eiV Ambition in het Wit opgehaald. De auto zal volgens de dealer in een van de laatste nog geproduceerde batches. Leuk flesje wijn er bij gehad van de A-Point dealer in Amsterdam. We gaan deze auto als 2e auto naast de Tesla model 3 gebruiken. Ik vind de auto uitzonderlijk comfortabel en volwassen rijden. De range die de auto nu aangeeft is rond de 200KM, maar dit lijkt steeds iets meer toe te nemen, zeker nu het warmer wordt buiten. Ben benieuwd de komende tijd...
 

sador

Donateur
Wat mij opvalt is dat er toch nog een aantal Citygo ev op autoscout24.nl te koop staan (46 stuks)
 
Bovenaan Onderaan