Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Athene

Nieuw lid
Ik heb gisteren maar een elektrische fiets gekocht .... !
Maar het goede nieuws is toch wel dat er nu 362 auto's op kenteken staan, zodat het toch redelijk snel moet gaan dat de eerste 500 inschrijvers (DAT ZIJN WIJ TOCH ALLEMAAL ?) hun bestelde auto afgeleverd krijgen. Waarom nu nog weer (5) weken erbij ?
 

padoes

Nieuw lid
Nee ik heb begrepen dat het om 600 stuks gaat. Dan zijn we dus nu net over de helft... gezien wat er nu allemaal speelt in de wereld is het ook geen ramp om wat extra uitstel te moeten incasseren lijkt mij.
 
Nee ik heb begrepen dat het om 600 stuks gaat. Dan zijn we dus nu net over de helft... gezien wat er nu allemaal speelt in de wereld is het ook geen ramp om wat extra uitstel te moeten incasseren lijkt mij.

dat klopt zeker...maar feit blijft dat ze er gewoon teveel verkocht/verleasd hebben want de levertijd klopte al vanaf dag 1.. maar inderdaad er zijn ergere dingen op dit moment!
 

Me Zelf

Forumguru
@Go-Go Citi, bijzonder dat ze een definitieve week durven te geven in de huidige situatie. Of is het week 19 definitief plus het aantal weken dat ze dicht zijn. Ik vond het eerst ook erg vervelend, die alsmaar opschuivende levertijd, op dit moment kan ik me er steeds minder druk over maken. Misschien is het gewenning, misschien maak ik me nu alleen druk over belangrijkere zaken in de wereld. En die auto is voor mij toch voor erbij (al heb ik er wel nog steeds heel veel zin in).


Oh ja, lijkt me dat ze je contract graag willen ontbinden. Er is zoveel vraag naar dat ze die prima voor een veel hogere prijs aan iemand anders kunnen slijten. Is alleen maar winst voor ze. Je zou het contract zelf aan iemand anders kunnen overdoen (www.leasetrader.nl), houd je er mogelijk zelf nog iets aan over ook.
 
Ik krijg jammer genoeg hem pas in augustus terwijl ik in december besteld heb eigenliijk schandalig. Ik hoor niets over een enige compensatie voor al het ongemak. Maar ik hoop dat wel iets van te horen na de pandemie. Mijn dealer laat me ook jammer genoeg in het bos staan. Moet voor updates zelf vragen. Is erg spijtig. Is dat de deal zo goed is anders had ik hem geannuleerd
 

Bulletdodger

Senior Member
Ondanks dat de fabrieken al een paar dagen dicht staan geeft mijn online productiestatus nog steeds aan week 16. Ik heb niet het idee dat dit nog steeds waar is.
 

bokirules

Senior Member
Mag ik vragen hoe jij je online status kunt zien @bullitdodger?
Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar...heb 22 november 2019 de goed keuring van de leasemaatschappij gehad en toen is de auto besteld. Staat nu gepland op levering week 22
Dus ben wel ff nieuwsgierig hoe je het een en ander kan checken
 

Me Zelf

Forumguru
Ik kreeg zojuist een "definitieve" week 17 van mijn dealer, met het voorbehoud dat de fabriek niet langer dan 2 weken dicht is. Daar lijkt me wel de grote onzekerheidsfactor in te zitten en ik wacht dus gewoon maar af tot hij bij de dealer staat...
De link heb ik nog niet gekregen, daar zal ik ook eens naar vragen.
 
Ja maar waar hij me laat staan is nou net niet in het leuke bos met een citigo maar alleen maar boompjes.. nee het is gewoon van de zotte dat ze niet goed communiceren. Je moet achter alles aan gaan. Er word weinig medegedeeld. Of wil ik te graag auto rijden
 

Nosmo

Actief lid
Ja maar waar hij me laat staan is nou net niet in het leuke bos met een citigo maar alleen maar boompjes.. nee het is gewoon van de zotte dat ze niet goed communiceren. Je moet achter alles aan gaan. Er word weinig medegedeeld. Of wil ik te graag auto rijden

Tja, we hebben de afgelopen jaren een Fabia, een Octavia en een Kodiaq gekocht. Iedere keer vonden we de ervaring slechter worden. Na de Kodiaq had ik me voorgenomen om nooit meer een nieuwe VAG auto te kopen zo slecht was de ervaring met het kopen van nieuwe auto's. Pon en communicatie dat gaat niet samen, ik denk dat ze te gemakkelijk geld verdienen, de klanten lopen toch niet weg.

Echter omdat de auto's zelf zo goed bevalen ben ik er nu toch weer ingestonken en heb ik een Seat Mii besteld als vervanging van de Fabia. Wie is er nou gek?

In dit geval ook weer een totale radiostilte vanuit Pon en Broekhuis.
 
Bovenaan Onderaan