Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

Vandaag ben ik gebeld door pon over de levertijd. Ze hebben de auto vooruit weten te “trekken” in de productie! Zijn maar 5 weken maar toch. Wat me wel van het hart moet is te zeggen dat een hoop mensen onbeschoft zijn tegen de mensen van de klantenservice. Deze dame zei mij letterlijk dat ze wilde dat iedereen heel boos was op haar! Terwijl ik van menig ben dat ze er ook niks aan kan doen.... ik snap het wel ik heb dat ook wel een beetje de onmacht en dat je niet op de hoogte gehouden wordt.. maar met geduld en vriendelijkheid bereik je meer denk ik... (heel verhaal maar hoop dat iedereen het snapt haha) #amen!
 
Dat is ff balen... Zal ongetwijfeld goedkomen. Ben wel nieuwsgierig wat het achteraf is geweest... Laat je het ons weten...?


auto staat bij de dealer en vooralsnog hebben ze geen idee wat het is?
behalve dat er storing is in het elktrisch systeem?

enige pluspunt dat ik de demo citygo E als vervanger heb gekregen het hele weekend dus kan ik alsnog alles uitvogelen en testen :)
 

Me Zelf

Forumguru
@Joostev dat wordt dan week 16 ipv 21 als ik de lijst bijwerk?

@EpicCobra tsja het electrisch systeem valt nogal veel onder bij zo’n citigo e...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Wat me wel van het hart moet is te zeggen dat een hoop mensen onbeschoft zijn tegen de mensen van de klantenservice. Deze dame zei mij letterlijk dat ze wilde dat iedereen heel boos was op haar! Terwijl ik van menig ben dat ze er ook niks aan kan doen.... ik snap het wel ik heb dat ook wel een beetje de onmacht en dat je niet op de hoogte gehouden wordt.. maar met geduld en vriendelijkheid bereik je meer
Tsja dat vrouwtje is aangenomen als buffer om alle onvrede bij klanten tegen te houden , waardeloze baan om te hebben dus !
Maar als PON nu een iets beter communiceerde naar zijn dealers zodat de dealers dan weer zijn klanten goed kan informeren dan zou dat vrouwtje ook weer een fijne baan hebben.
Want hoe simpel kan het zijn om een programma op te zetten waar je het proces kunt volgen van je wagen op internet.
Hoeft niet super uitgebreid, maar zodra jij bij je dealer het contract hebt getekend dan staat het in het systeem van PON/SKODA en moet het te volgen zijn.

Al zou men het systeem van een pakketje volgen (track & trace) gebruiken !
De klanten willen namelijk geinformeerd worden, en al moet je ze mededelen dat het langer gaat duren ... dan zal men dat niet leuk vinden maar men is wel op de hoogte ( geinformeerd dus ) Maar een klant in het ongewisse laten of lukraak maar wat data roepen die niet nagekomen worden dat geeft irritatie bij mensen en dus is dat vrouwtje weer zwaar de pineut achter de balie / telefoon
 

EdK

Forumguru
Klopt maar dan nog doe je dan niet onbeschoft...
Zo ben jij en ik opgevoed , en vloeken is bijvoorbeeld een tekort aan woorden werd mij altijd gezegd.
En dan excuus aanbieden met de woorden ik was gefrustreerd , gaan er bij mij niet in !
Dan kun je geen normaal gesprek met iemand aangaan !
Als storing/onderhoud monteur kom je ook zulk soort situaties tegen. Kom je bij klant aan die al te lang heeft gewacht in zijn beleving en die begint dan zijn frustraties te botvieren op jou !
Ach ik laat ze dan lekker uittieren en zeg weinig, en begin aan de klus !
Zodra deze dan is verholpen kun je in 99% van de gevallen niet meer stuk bij de persoon en mag je niet vertrekken voor je een kop koffie hebt gedronken en hun excuses hebt aangehoord ! Want ja U (ik) kan er ook niets aan doen dat ik zo laat er pas ben !
Hiermee praat ik zeker het onbeschofte gedrag tegen dat vrouwtje van PON niet goed hoor, maar in vele gevallen komt het door collega's van haar die niet voldoende hun klant informeren !
En gevolg dat die klant op onbeschofte manier naar dat vrouwtje achter de Balie zijn frustraties uit !
En dat is jammer want als die klant eerst even nadenkt dan weet hij net zo goed dat degene die hij aan de lijn/balie krijgt er ook niets aan kan doen. En met zijn gedrag juist minder bereikt dan met een normaal gesprek waarmee je begrip krijgt
 

Athene

Nieuw lid
dealercontract A-poinjt in Amsterdam getekend op 21-11-19, lease contract op 5/12-19 door dealer besteld op 12-12-2019, eCitigo Style, geel, opgegeven leverdatum 19/2, gisteren gebeld nieuwe datum: aankomst in Nederland 18-5-20, af levering kort daarna.
Omdat ik aangaf dat ik niet begreep waarom het latere succes in de verkoop ten koste gaat van de levertijd van de tijdens de eerste maand afgesloten leasecontracten werd me eerst uitgelegd dat de eerste klanten toch al een mooie deal hadden gesloten, maar daarna werd ons is verzekerd dat de aflevering conform besteldatum gaat, en dat er niet wordt geschoven met bestellingen. "Alleen als de fabriek zelf een auto had gepland die pas later is besteld, wordt die sneller uitgeleverd" kon de reden zijn.
Als ik het rijtje van de ruim 30 auto's in het bekende lijstje bekijk, zie ik niet direct een volgorde die overeenkom komt met besteldatum. Zou de ene dealer meer invloed hebben dan de andere ?
 

bokirules

Senior Member
Citaat!

...........Zou de ene dealer meer invloed hebben dan de andere ?
Ik heb zelf dat vermoede wel... Dat de één ten opzichte van de andere... Net iets meer voor elkaar krijgt....maar het is maar een aannamen...

Afgelopen week zijn er 58 Citigo's geregisteerd! Dat brengt het totaal aantal geregistreerde Citigo's op 136.
Zie: https://citigo.azurewebsites.net/api/overzicht
Duidelijk...maar je kan natuurlijk nooit zien wie of wat z'n bestelde auto het is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gitty up go

Nieuw lid
Citaat!

...........Zou de ene dealer meer invloed hebben dan de andere ?

Ik begreep destijds van van den Udenhout dat zij van de totale hoeveelheid auto's die voor de actie beschikbaar zijn zij recht hadden op ca 150 exemplaren, ik weet dat hij begin januari naar Pon is geweest om zijn onvrede te uiten omdat er toen geen duidelijkheid kwam over leverdata. Wanneer ik naar de lijst kijk zie ik echter geen lijn dat auto's via van de udenhout meer op tijd geleverd worden als de rest.

Die van ons gelukkig wel redelijk op tijd, komende donderdag ophalen, al zin in !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 14 / ,…
  2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
  3. El coche SKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 gebouwd, levering dinsdag 11-2-2020, 15:00 uur
  4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb, productiedatum week 16/17, bij dealer week 19/20
  5. Tward, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, half feb,8 april / Eind april-begin mei,…
  6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
  7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 9, week 5 gebouwd, week 8, 21 februari
  8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer Naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, week 8 / week 10,
  9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, ?, ?,…
  10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, week 7, afleverdatum 27-2 ingepland
  11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, feb, week 7 definitief, week 9 a 10,…
  12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, ?, Week 21,?,…
  13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
  14. Ahr, Eind nov, Style, Wit, full options, ophaaldagen 28 februari
  15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, ?, ?,Week 8,Week 19,…
  16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9, zojuist telefoon gehad en afspraak gemaakt om de auto vrijdag 21 februari af te leveren
  17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
  18. MadPatrick, 17-nov, Hoogenboom Rotterdam, Ambition Deep Black, week 7 -> week 12
  19. Bodie, 29-nov, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, week 7 (12-feb), week 22/week 24, ?
  20. Lamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,...
  21. Solar charged, 17 november, van Udenhout Veldhoven, Style, Candy White, week 7-> week 12...
  22. OutFlowValve, 6 december, Broekhuis Alkmaar, Ambition, Tungsten Silver, week 11 > week 24....
  23. Pils92, 25 November, Dago Doetinchem, Ambition, Candy white, week 8 op contract > week 20 telefonisch > Update mail week 25
  24. pjvwerk, 22 November, De Waal Autogroep Tiel, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, afleveren 14 februari
  25. Citigo_EHV, (offerte) 19 november, Ambition, Candy White, week 13 op contract -> oktober/november verwacht.
  26. Go-Go Citi, 12 november, Zijm Arnhem, Style, Deep Black, begin maart, week 19 telefonisch???
  27. JJE, 29 november offerte, bestelling lease medio december, Vallei Autogroep, Style + comfort pakket, Deep black, begin maart -> juni (bericht eind december)
  28. Noël, 9 december 2019, Vallei autogroep Veenendaal, Style, Deep Black, 19 februari 2020 op contract -> 5 maart 2020
  29. Inkie, 14 december 2019 besteld, a Point Almere, Style Crystal Blue, 27 februari op contract, leverdatum nu geschat op eind juni
  30. Bokirules, 22 november 2019, Broekhuis (Alkmaar), ambition, eind februari begin maart, nieuwe datum week 24 (begin juni)
  31. JaluMSX, 27 november 2019, Century (Groningen), ambition + comfort pakket, Deep Black, telefonisch week 10, levering week 13
  32. Marie Jose, november 2019, Van Udenhout Den Bosch, , Sunflower Yellow, week 7, Geleverd 19 februari
  33. Padoes, 10 december 2019, Century Groningen, Ambition, Deep Black, levering eerst in maart en nu eind mei / begin juni
 

Berrychello

Forumguru
  1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 14 / ,…
  2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
  3. El coche SKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, week 5 gebouwd, levering dinsdag 11-2-2020, 15:00 uur
  4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb, productiedatum week 16/17, bij dealer week 19/20
  5. Tward, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, half feb,8 april / Eind april-begin mei,…
  6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
  7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 9, week 5 gebouwd, week 8, 21 februari
  8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer Naarden, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, week 8 / week 10,
  9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, ?, ?,…
  10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, week 7, afleverdatum 27-2 ingepland
  11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, feb, week 7 definitief, afleverdatum 7 mrt,…
  12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, ?, Week 21,?,…
  13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
  14. Ahr, Eind nov, Style, Wit, full options, ophaaldagen 28 februari
  15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, ?, ?,Week 8,Week 19,…
  16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9, zojuist telefoon gehad en afspraak gemaakt om de auto vrijdag 21 februari af te leveren
  17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
  18. MadPatrick, 17-nov, Hoogenboom Rotterdam, Ambition Deep Black, week 7 -> week 12
  19. Bodie, 29-nov, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, week 7 (12-feb), week 22/week 24, ?
  20. Lamstefan, half november, Vallei autogroep, Style, Deepblack, week 37,...
  21. Solar charged, 17 november, van Udenhout Veldhoven, Style, Candy White, week 7-> week 12...
  22. OutFlowValve, 6 december, Broekhuis Alkmaar, Ambition, Tungsten Silver, week 11 > week 24....
  23. Pils92, 25 November, Dago Doetinchem, Ambition, Candy white, week 8 op contract > week 20 telefonisch > Update mail week 25
  24. pjvwerk, 22 November, De Waal Autogroep Tiel, Style, Sunflower Yellow, 7 februari, afleveren 14 februari
  25. Citigo_EHV, (offerte) 19 november, Ambition, Candy White, week 13 op contract -> oktober/november verwacht.
  26. Go-Go Citi, 12 november, Zijm Arnhem, Style, Deep Black, begin maart, week 19 telefonisch???
  27. JJE, 29 november offerte, bestelling lease medio december, Vallei Autogroep, Style + comfort pakket, Deep black, begin maart -> juni (bericht eind december)
  28. Noël, 9 december 2019, Vallei autogroep Veenendaal, Style, Deep Black, 19 februari 2020 op contract -> 5 maart 2020
  29. Inkie, 14 december 2019 besteld, a Point Almere, Style Crystal Blue, 27 februari op contract, leverdatum nu geschat op eind juni
  30. Bokirules, 22 november 2019, Broekhuis (Alkmaar), ambition, eind februari begin maart, nieuwe datum week 24 (begin juni)
  31. JaluMSX, 27 november 2019, Century (Groningen), ambition + comfort pakket, Deep Black, telefonisch week 10, levering week 13
  32. Marie Jose, november 2019, Van Udenhout Den Bosch, , Sunflower Yellow, week 7, Geleverd 19 februari
  33. Padoes, 10 december 2019, Century Groningen, Ambition, Deep Black, levering eerst in maart en nu eind mei / begin juni
Zaterdag over een week wordt ie afgeleverd!
 

cali05

Forumguru
@Gitty up go, leuke actie van van Udenhout. Wij hebben dezelfde uitvoering en kleur en inmiddels de eerst 400 plezierige km’s gemaakt. Echt een leuke ervaring zo’n elektrische skelter.
 
Auto staat nog steeds in de garage,
Maar ze hebben werkelijk geen idee wat er aan de hand is!

hij gaat gewoon aan
Radio werkt verlichting alles werkt
Ac
Maar hij rijd gewoon niet door een elektronische storing.
Uitleescomputer geeft ook alleen maar aan elektronische storing. dus ze weten niks
Aan de lader werkt ook gewoon.
waarschijnlijk gaat de auto terug naar de importeur om daar verder te zoeken
 

Gitty up go

Nieuw lid
@EpicCobra Dat is wel balen, mag je nog steeds ondertussen in de demo rijden ?
Zat overigens gister te kijken en leaseprijs is van de uitvoering die ik heb van 231 p/mnd naar € 311 en vervolgens naar € 391 per maand gegaan. is dus over 5 jaar € 9.600,- duurder !!!

Volgens mij hoeven we ons de eerste tijd niet echt zorgen te maken wanneer we vroegtijdig van het contract af willen want er zijn er denk ik voldoende die het voor ons lage tarief over willen nemen.
 
Bovenaan Onderaan