Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru

AMSTERDAM - Opnieuw gaat winterkou ons land overvallen. Nadat het komend weekeinde eerst nog regent en het in het zuidwesten nog 11 graden kan worden, stroomt in de loop van zondag droge en koude lucht ons land binnen

Nog geen reden voor paniek ;)
Ik moet nog wel de kou in om een koplamp van de Golf te verwisselen, brrrr...

hemi24

Forumguru
Precies, en daarom blijven mijn winterbanden nog even onder de wagen, want over het algemeen is het koudste moment in de uren vóór zonsopkomst en laat ik dan altijd net van huis weg gaan...

Fabia

† In Memoriam
De zomer kan wat mij betreft beginnen. Ik heb vandaag de banden laten wisselen en rij weer op mijn zomerbanden rond. De bandenman begin het al aardig druk te krijgen, nu de meeste mensen terug zijn van wintersport.

Constant

Erelid
Vandaag ben ik naar de Alpen gereden, beetje balen want het was onderweg droog, overal minstens 8 graden en nog niet op de sneeuw gereden met de winterbandjes. Hopelijk op de terugweg nog wat wnterpret voor de wintersloffen.

ik hoorde vanmorgen op de radio dat het richting de 15 graden gaat van het weekend, zaterdag mijn zomerbandjes er maar weer opschroeven. Sneeuw zullen we niet meer krijgen denk ik.

Tallguy

Forumguru
Mijn zomersloffen liggen er al weer onder. Scheelt meteen 0,5ltr minder verbruik en ze zijn ook een heel stuk stiller :cheer: Met deze temperaturen en de verwachtingen kon het vlgs mij prima om ze te verwisselen.

Hetzer

Forumguru
ze lagen bij er al weer een tijdje onder, van het weekend ook de velgen van de auto van de vrouw ,maar even verwisselen

MarcoO2

Forumguru
Ik krijg ze er volgende week eindelijk weer onder. Wordt ook wel tijd, komend weekend krijgen we al zomerse temperaturen!

Fabia

† In Memoriam
Ik rij alweer een paar weken op mijn zomersloffen. Ik was gelukkig net de drukte voor en kon zo terecht bij de bandenman.

Constant

Erelid
Bij mij zitten ze er nog onder vanwege een late wintersportvakantie, dan weet je het nooit in de Alpen. Op de heenweg waren ze achteraf gezien niet nodig, op de terugweg is de kans nog kleiner. Na terugkeer worden de zomersloffen zo snel mogelijk gemonteerd.

Wijnand850

Forumguru
Morgenavond haal ik de winterbanden er af en gaan de zomerbanden er weer onder. We zijn zaterdag met 25,5 graden teruggekomen van wintersport in Oostenrijk, dus de winterbanden waren niet echt nodig.... :winkie:

Groeten,
Wijnand.

Constant

Erelid
Argh! Mijn wintersloffen hebben aangebrande voeten! :icon_smile_dead:

Gisteren vanuit Zermatt teruggereden naar Nederland. In plaats van het bijna-gebruikelijke koudefront van eind maart/begin april heeft Zwitserland nu weken lang warm weer en zelfs al dagen last van een ware hittegolf (op de radio werd gewaarschuwd voor het gevaar van bosbranden!). Bewust al later in de middag vertrokken om de bandjes te ontzien (en natuurlijk nog lekker te skien op de hogergelegen pistes), reed ik op de terugweg toch nog op een bergweg alwaar de boordcomputer aangaf dat het 28,5 C graden was :shocked:. Maar ja, het had in deze tijd van het jaar ook kunnen vriezen en sneeuwen boven de 1500 meter, dat is keer op keer een verrassing.

Raam opengedaan voor een vakantiefoto van het landschap en ja hoor, de warmte kwam me tegemoed! Daarna middels het treinveer het bergmassief door en aan de andere kant was het gelukkig al iets koeler (24 C). Gelukkig was de temperatuur gedurende het grootste deel van de rit ruimschoots beneden de 20 C graden.

Dinsdag gaan de zomersloffen eronder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan