Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
't Is maar wat je (in dit geval dus nu.nl) nieuws noemt...dat heb ik ruim een maand geleden ook al gepost (post 560).

(ik zie alleen dat we sindsdien 600 posts verder zijn.... :shocked:)

Zojuist op het nieuws: Duitsland verhoogt de boetes voor het rijden zonder winterbanden onder winterse omstandigheden. Was € 20,00, wordt € 40,00 en bij gevaarlijke omstandigheden € 80,00.

Ondanks dat dit subjectief is (wanneer zijn er winterse omstandigheden en wanneer is het gevaarlijk) mag dit wat mij betreft direct ingevoerd worden!

Constant

Erelid
Ze hebben de definitie van winterse omstandigheden verduidelijkt. De gemiddelde duitser wilde niet snappen dat men het over sneeuw en ijzel had, dat is nu opgelost.

deusjevo

Forumguru
't Is maar wat je (in dit geval dus nu.nl) nieuws noemt...dat heb ik ruim een maand geleden ook al gepost (post 560).

Automobilisten die door Duitsland rijden, moeten vanaf maandag winterbanden onder bij sneeuw of ijzel.
m1fzs28a79uo.jpg

De Duitse Bondsraad, vergelijkbaar met de Eerste Kamer, heeft daarmee vrijdag ingestemd.
Da's vandaag pas door de Bondsraad gekomen dus nu pas officieel.:aangenaam:

Wasmachineman

Forumguru
Misschien als ze een borreltje teveel ophebben en ze zien jouw zomerbanden voor winterbanden aan (want ze denken Yeti!!) en je bent ze alsnog kwijt??:ahum:

Weet iemand of velgen van een Fabia 1 uit 2005 passen op de Fabia Greenline 2010? Ik kan namelijk een setje Bridgestone Blizzak LM-20 165/70R14 op stalen velgen overnemen.

hemi24

Forumguru
5Jx14H2 met ET35 (5x100x57) zou theoretisch zowel onder de FI (6Y) als de FII (5J) moeten passen.

Misschien wel een beetje een smalle en "kleine" band de 165/70R14.
Ten opzichte van de standaard 185/60R15 zou een 165/75R14 beter overeenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan