Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tallguy

Forumguru
@Hemi: ik had toch gechreven dat ik 205/60 op een R16 heb gekozen? :winkie:

@Edk: Ik herken de reactie van de dealer; mijne had ook met PON gebeld en die gaven, net als bij jou, aan een 215 band. En dat terwijl in de Skoda Accessoirelijst een velg type "Flash" staat met een 6x0J 16" velg en een 205/60 R16 band erop. Dat zou dus gewoon moeten kunnen. Waarom PON dat dan zelf niet ziet begrijp ik niet....maar ja, ik weet inmiddels uit ervaring dat wij op dit forum soms meer (al) weten dan PON :super:

Bertm

Actief lid
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Kies dan voor @<naam> Bedankt![/MODERATORBREAK]
Is dat exclusief montage en BTW, tweede hands, een kleinere maat? Want € 350 is wel heel erg laag.

Erkens

Lid
ehm, in het accessoiresboekje staat op pagina 9 inderdaad een velg "Flash":

Lichtmetalen velg 6.0J x 17" Flash voor
205/50 R17 banden (CCX 800 003) –
geschikt voor sneeuwkettingen
(CEP 800 001)
Maar ik heb liever stalen velgen, en dan heb ik dus volgens de dealer 205/55 R16 nodig, ik blijf het erg verwarrend vinden...

corsaar

Senior Member
Ik heb er nu op zitten 225/50 R17
als ik nu als winterband 205/50 R16
dan klopt er volgens mij iets niet.

[MODERATORBREAK]Let op het onnodig quoten![/MODERATORBREAK]

hemi24

Forumguru
@Erkens: is dat dezelfde dealer die we hier ook al ergens een trekhaak onder een fabia hebben zien knutselen met een niet zo nette bumperuitsnede?!?

Van banden heeft hij dus ook duidelijk GEEN verstand, want als er iets niet thuishoort onder een Yeti, is het wel de maat 205/50R16..!

Banden onder een Yeti zijn groter als die onder een O2, en daar zit al 205/55R16 op.

@Kensei: misschien zit Pon in dit geval wel goed: 215/60R16 op een 7,0Jx16 velg is gewoon vrijgegeven voor de Yeti...

Neemt niet weg dat een 205/60R16 qua afmeting geen bezwaar moet opleveren, is gewoon net iets kleiner, maar of je dat merkt en/of ziet betwijfel ik sterk.

Erkens

Lid
Ik heb er nu op zitten 225/50 R17
als ik nu als winterband 205/50 R16
dan klopt er volgens mij iets niet.
Ik heb nu 215/60 R16

@Erkens: is dat dezelfde dealer die we hier ook al ergens een trekhaak onder een fabia hebben zien knutselen met een niet zo nette bumperuitsnede?!?

Van banden heeft hij dus ook duidelijk GEEN verstand, want als er iets niet thuishoort onder een Yeti, is het wel de maat 205/50R16..!

Banden onder een Yeti zijn groter als die onder een O2, en daar zit al 205/55R16 op.
Dat zou ik niet weten of dat dezelfde dealer is, ik volg de topics over fabia's niet ;) Maar hij had het nagevraagd bij zijn bandenleverancier ofzo. Maar ook bij Kwikfit gaven ze 205/55R16 aan.

edit: O, wacht ik zie dat ik zojuist een typfout had gemaakt.... de dealer gaf 55 aan, niet 50

Ik ga voor een set BRIDGESTONE 165/70R14 81T Blizzak LM-20 bij Novarota :)

Enige wat ik zef moet regelen zijn wielbouten. Weet iemand wat die kosten en waar ik deze kan halen?

Anderen banden van Novarota al binnen??

Ik heb de auto twee weken geleden af laten leveren met conti ts 800 om de standaard velgen.
Ging wel even mis, de auto stond op zwart staal zonder wieldeksels of iets. Zag er niet echt flitsend uit. In de werkplaats de opdracht verkeerd begrepen, kan gebeuren. Is later goed opgelost, lichtmetaal weer tevoorschijn gehaald en winterbanden op het lichtmetaal geplaatst.

Het idee is om later het jaar zomerbanden te kopen een maatje groter 16 of 17 inch met extra mooie velgen.

Beste forumleden,

inmiddels genoeg informatie over het nut van winterbanden en alle mogelijke maatvoeringen. Vandaag gewoon bij m'n skodadealer (Verdaat Eindhoven) een set besteld. Inclusief stalen velgen, 1e keer overzetten en opslag €745. Wieldoppen heb ik al omdat ik nu ook met stalen velgen rijd (had ik me bij aanschaf al bedacht) Wil je er de michelins onder dan ben je de man voor €905. 't zal druk worden bij Verdaat!

Tallguy

Forumguru
De Flash is idd 17", maar wel een 6x0J velg (toch?)
Vandaar dat ik heb gekozen voor 205/60 R16 op 6x0J. Dat moet gewoon goed komen. 10 november gaan ze eronder dus dan merken we het wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan