Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag ook winterbanden (alvast ) besteld.

Ik heb gekozen voor Vredestein SNOWTRAC 3.
Goede ervaringen mee verleden jaar op de Opel Astra

deusjevo

Forumguru
Prima band die Snowtrac.
Heb jaren op de Snowtrac 2 en later 3 gereden.
Prima band voor een mooie prijs.

hemi24

Forumguru
Ik zat even te kijken op de site van de ANWB met de resultaten van de winterbandentest in 225/45R17:

w2010-ijshal1-groot.png

Leuk plaatje, jammer van de "verkeerde" auto's... ;)

Wat mij trouwens opviel: beste uit de test in de maat 185/65R15 is de Dunlop SP Winter Sport 3D MO, waarbij de afkorting MO aangeeft dat dit een band is die speciaal voor voertuigen van Mercedes-Bens is geoptimaliseerd en vrijgegeven...

M.a.w.: hoe zou een "standaard" Dunlop SP Winter Sport 3D uit deze test zijn gekomen, onder het toegepaste testvoertuig: een Mercedes A-klasse?!?

Merk even op dat de 4 seizoensband van Vredestein, de Quatrac, als 14e van de 15 banden uit de test komt. Dit om even in perspectief te zetten hoe ver deze band tov een echte winterband minder presteert.

De "Goodyear vector 4seasons" daarentegen kan goed met de echte winterbanden meekomen, en lijkt mij een aantrekkelijke optie.

octavia-gek

Actief lid
Banden en autofabrikanten zijn druk bezig om voor elk merk en type auto een type goedkeuring voor de banden af te geven, zoals bij Mercedes MO en Porsche NO, N1, N3.

hemi24

Forumguru
Maar in mijn optiek is het niet verwonderlijk dat een band die ontwikkeld is in samenwerking met of vóór een bepaald merk, beter presteerd dan een "standaard" versie van diezelfde band.

Edit met een * zijn BMW specifiek, dus kans groot dat die het niet helemaal super gaan doen onder een baby-benz...

Dus eigenlijk begin ik het wel weer sterk op een "kassa" vergelijk lijken...

Viper

Lid
Ik heb gekozen voor Vredestein Snowtrack 3 op stalen velg met wieldop "sattelite", waarvan er nu al eentje in de kofferbak ligt als volwaardig reservewiel. Ik denk dat ik nu de eeste 1000 a 1500km mijn zomerbanden nog inrijdt, en dan half/eind november de snowtracks laat monteren...

Hallo Viper,

ik zie dat je ook uit maastricht komt en ik ben benieuwd waar je deze banden hebt besteld en hoeveel het kost, ik ben me namelijk ook zelf aan het orienteren voor winterbanden met velg maar ben er nog niet uit. Antwoorden mag ook via pb.

Alvast Bedankt,
Danny

Viper

Lid
Hallo Danny,

Ik heb ze meteen meebesteld met de GL, ik heb e.e.a. kunnen regelen met het inruilen van mijn oude winterbanden en velgen van mijn inruilauto...

ik denk niet dat dit klopt et waarde is anders moet zijn 43 en het gaat dan om 14 inch ipv 15

de ibiza 2.0 klopt wel volgens mij

Noord26

Forumguru
Winterbanden zijn meestal een maatje smaller als originele zomerbanden. Als je dan 175 pakt is de meest gunstige maat tov afwijking van de kilometerteller 175/70R14. Het moet echt geen 15" zijn. Ook een geringe afwijkinking in ET-waarde heeft geen invloed op het rijgedrag. Liever iets lager als hoger, want anders heb je wel kans dat het wiel aan de binnenkant aan zal kunnen lopen bij stevig inveren. ET35 tov 43 origineel moet geen problemen geven. Ze staan 8mm meer naar buiten.

FredV

Banned
ik denk niet dat dit klopt et waarde is anders moet zijn 43 en het gaat dan om 14 inch ipv 15

de ibiza 2.0 klopt wel volgens mij
jongens lees ff dit draadje helemaal door.
Dit is al eerder behandeld ook de autobandenmarkt.nl en welk merk en type je dan moet kiezen. Bij Seat met de 1.6TDI komt er 15 inch uit met de juiste velgmaten die passen. Ff wel doorscrollen naar 15 ich maat!!! en kiezen voor complete wielen!

185 is niet super breed ik zou zelf gewoon 185 aanhouden maar smaller kan ook natuurlijk. En waarom een andere et waarde nemen als dat niet nodig is.

Noord26

Forumguru
jongens lees ff dit draadje helemaal door.
Dit is al eerder behandeld ook de autobandenmarkt.nl en welk merk en type je dan moet kiezen. Bij Seat met de 1.6TDI komt er 15 inch uit met de juiste velgmaten die passen. Ff wel doorscrollen naar 15 ich maat!!! en kiezen voor complete wielen!

Komen bij die prijzen op autobandenmarkt nog verzendkosten en montagekosten bij?

Of zijn die sets dan af te halen bij een lokale 'partner' van deze site zonder bijkomende kosten?

Eind oktober of begin november wil ik ze er toch wel onder hebben..

FredV

Banned
Komen bij die prijzen op autobandenmarkt nog verzendkosten en montagekosten bij?

Of zijn die sets dan af te halen bij een lokale 'partner' van deze site zonder bijkomende kosten?

Eind oktober of begin november wil ik ze er toch wel onder hebben..
Volgens de site bij de details van de band
"Deze prijzen zijn per kompleet wiel inclusief BTW exclusief verzendkosten van 9.90 EUR per wiel binnen Nederland."
Een andere site is www.novarota.nl ook de moeite waard om daar te shoppen.

Ik heb vandaag ook mijn winterbandjes om de eerder gehaalde stalen velgen gelegd. Heb uiteindelijk gekozen voor Dunlop SP Winterresponse. Gewoon in de standaart maat 185/60-15. Eentje heb ik samen met een krik en wielsleutel in de kofferbak gelegd.
Denk wel dat ik ze binnenkort ga monteren, het is toch wel al wat kouder aan het worden, vooral 's morgens en 's avonds, wanneer de GL eigenlijk alleen maar gebruikt wordt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan