Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
165 breed in winterse omstandigheden is juist een groot voordeel. Het gaat om de druk per oppervlak. Aangezien de factor gewicht gelijkt blijft, maar het oppervlak af neemt zal de druk (=grip, bij een natte/gladde weg) toenemen. En daar gaat het toch om bij winterbanden. Bredere banden geven alleen meer grip al de weg niet glad is en droog.

Noord26

Forumguru
Alsof ze geen zaken willen doen?

Bestaan er overigens iets als groepsaankopen op dit forum? Want 599 voor een dergelijk compleet setje met A-banden is netjes. En als, laten we zeggen 10 personen, deze set ook willen is een leuke korting altijd mogelijk.

@Fred:
165/70-15??? Geloof niet dat die bandenmaat bestaat... autobandenmarkt geeft ook geen resultaat in die maat...

Tallguy

Forumguru
Ik heb die Nokian's nog eens nagezocht maar zie toch in de ADAC testen dat ze minder goed uit de bus kopen dan ik had gedacht. De bekendere merken zoals Conti, Michelin, Dunlop staan bovenaan.

Ik denk dat ik dus ook ga voor de Conti T830P, in maatje 205/60 R16 (smaller kan vlgs mij niet, toch?)

EdK

Forumguru
De maatvoering voor je yeti mbt winterbanden staat in je manual die elke nederlander zeker niet leest !?

Tallguy

Forumguru
Omdat ik weet dat er wel eens gesjoemeld kan worden met wat maten, los van wat in het instructieboekje staat. En ik wil nu eenmaal een zo smal mogelijke winterband.

EDIT: De smalste band is 205/50 R17 volgens de accessoirelijst blz 9. Die band zit dan op een 6.0J 17" velg, type "Flash".

Bij mijn dealer 4 x lichtmetaal Antares besteld stuk prijs 83 euro dat valt
wel mee en staat een stuk mooier, verschil met stalen velgen met sierdoppen
20 euro per stuk, banden Dunlop winter response 185/60 r15 61,50 euro per stuk. staat toch wel heel mooi op een nieuwe auto.

namleop

Actief lid
Vandaag winterbanden besteld bij de kwik-fit: Bridgestone Blizzak LM30 in de maat 185/60R15 T84, exact dezelfde als de zomerbanden (Dunlop) die standaard onder mijn Greenline liggen. Deze komen als een van de beste uit de adac/anwb test van 2009/2010 dus ik ben benieuwd.
Even een tip: deze zijn in de aanbieding daar (4 voor de prijs van 3) en kosten totaal 226,48 excl montage.
Nu nog velgen zoeken, misschien eerst maar op de originele laten overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan