Hoi,
De zomervakantie komt eraan en ik verwacht de komende periode flink wat kilometers (+-5.000 km) te gaan maken met mijn Superb iV sportline (bouwjaar 2020). Ik heb de auto inmiddels zo’n anderhalf jaar in bezit (gekocht op 125.000 km), en de teller staat nu op 153.000 km.
Erg tevreden.
Het accubereik is in deze warme periode uitstekend: ik rijd volledig elektrisch tussen de 48 en 52 km per lading (WLTP was 55 km dacht ik), wat ik gezien de kilometerstand erg netjes vind. (Winter 35-39km)
Onlangs heeft een bevriende garage alle 3 filters vervangen. Nu wil ik nog een aantal zaken via de officiële Škoda-dealer laten uitvoeren:
1. Vervanging van de remvloeistof (laatste keer 2023) Advies nu in 2025.
2. Uitlezen van de SOH (State of Health) van de aandrijfaccu. (Toch benieuwd naar percentage %)
3. Controleren en eventueel updaten van de software naar de meest recente versie
Hiervoor heb ik onderstaande prijsopgave ontvangen:
1. Remvloeistof verversen: €82,60
2. SOH uitlezen: €64,20
3. Softwarecontrole en update: €91,70
Totaal (€238)
Met name het bedrag voor de softwarecontrole (3) lijkt mij aan de hoge kant. Daarom mijn vraag aan jullie als experts:
Mijn huidige systeemgegevens zijn als volgt:
Softwareversie: 0330
Navigatiedatabase: 24.2 (2024?)
Hardwareversie: H12
Is dit up to date? Meest recente?
Kunnen jullie aub bevestigen of deze softwareversies nog actueel is, of dat een update noodzakelijk is? Als de huidige software nog up-to-date blijkt, zou dat natuurlijk mooi meegenomen zijn, financieel
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!