Het grote Superb iV topic

Vinny

Forumguru
Goed in het oog houden en ervoor zorgen dat de kanaaltjes niet verstopt geraken is toch wel heel belangrijk. Meeste problemen met pano dak is het insijpelen van water door verstopte afvoerkanaaltjes.
Deze kanaaltjes heb ik nog in geen enkel schuifdak gezien. Volgens mij kan je deze kanaaltjes enkel maar zien als het schuifdak demonteert is.
Enkel bij mijn 16 jaar oude Talbot Solara heb ik problemen gehad met de kanaaltjes.

Af en toe eens kuisen en nu en dan open doen en indien nodig rubbers voeden is volgens mij het belangrijkste.
 

ESL

Actief lid
Ik ga dit topic ook even volgen, ik schaar mij sinds deze week ook in het rijtje IV rijders.

Vooralsnog is mijn indruk over deze auto erg positief.
 

Vinny

Forumguru
@Vinny geef in Google “panodak afvoerkanalen” en jij krijgt 1001 links met vragen hiervoor en...
Blijkbaar heb ik al altijd geluk gehad, ik heb nooit geen speciaal onderhoud gedaan en ook geen problemen gehad.

Ik stel me luidop de vraag als je met een draad in deze kanaaltjes zit, maak je dan geen probleem?
je kan de kleine deeltjes vuil dan samen kroppen en zo de kanaaltjes doen verstoppen of nog erger de kanaaltjes doen scheuren/van het schuifdak duwen.
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat het al een grote is om de goten waar het panodak in glijdt regelmatig schoon te maken zodat de kans dat er iets in de afvoerkanalen komt kleiner wordt.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb geen beste ervaringen met een panodak. Twee x lekkage gehad in mijn vorige auto. 1 keer liep het langs de zekeringen naar beneden en de andere keer kwam het uit de sigarettenaansteker in de achterbak. twee keer een geheel nieuw dak erin gekregen. lag niet aan de afvoerkanalen. Ook vond ik het windgeruis m.n. bij een dakkoffer erop onplezierig.
 

ESL

Actief lid
Mijn auto heeft ook een panoramadak. Ik was er super blij mee maar nou lees ik hier over allerlei problemen! Ik ga het nog zien.
 

ESL

Actief lid
Bij ons op de zaak hangt een 380v stekker met daaraan een tesla kabel met type 2 connector. Past er gewoon in, zou moeten werken. Plug je hem in een tesla model 3, dan werkt het gewoon. Plug ik hem in de Skoda, dan gebeurt er niks. Zit er tóch iets van slimmigheid in die kabel die dit blokkeert ofzo? Jullie ervaring hiermee?
 

ESL

Actief lid
Nou er zit een kastje in dat snoer, die zal de spanning wel aanpassen zeker? Is gewoon een type 2 connector. Ik dacht misschien komt het omdat het een tesla kabel is, maar kan ook aan de spanning liggen misschien
 

BertjeB

Senior Member
Nou, het is dan eindelijk zover, hij staat voor de deur! Grote blij!
Afscheid genomen van de trouwe Octavia na 204.000, in bijna 10 jaar, zorgeloze kilometers, de Superb heeft een setje behoorlijke stappers te vullen in termen van betrouwbaarheid!!

Eerste indruk.....
Hij rijd heerlijk, hij kan heerlijk amerikaans deinen op zijn 19" velgen in de comfort stand, en in de sport stand is hij behoorlijk straf en voel je de ondergrond zeer gedetailleerd.
Even met het Canton systeem lopen spelen en dat geeft wel een erg lekker geluid in het ruime interieur!
De sportstoelen zitten heerlijk en zijn goed in te stellen, sterker nog, er zijn zoveel mogelijkheden dat ik nog niet exact mijn "sweetspot" gevonden heb.
En wat geven de Matrix lampen een enorm goed lichtbeeld zeg, dat is echt wel wat anders als de Octavia!!

Koppelen was binnen in de showroom even lastig maar buiten ging het prima.
Ben nog even aan het stoeien met CarPlay, die pakt hij nog niet zonder draadje.....

Het eerste nachtje aan de lader gehad nadat we hem helemaal leeg hadden gereden tijdens eerste probeerritje.
En wat me opviel is dat hij 100% opgeladen aangaf(slechts?) 47kilometer elektrisch bereik te hebben.
Vandaag na een woon-werk-woon ritje van totaal 20 kilometer hem weer aan de lader gehangen en nu is het bij 100% geladen nog (slechts)43 kilometer........ zou dat niet beter moeten kunnen?

Wat zijn de invloeden die te maken hebben met de range van de S3? Is dat net als bij de berekening bij bv een diesel het voorgaande gebruik wat doorgerekend wordt?

ik ga het komende weekend eens lekker rustig zitten en alles op me in laten werken want jeetje wat kun je veel instellen en naar eigen smaak configureren met het columbus systeem icm virtual cockpit.
heb er zin an!

Als iemand me zoekt, ik zit in de Perb!:D
 

hemi24

Forumguru
Als je auto en de kabel niet et elkaar kunnen “communiceren” zal er ook maar geen enkele KWh geladen worden…
 

BertjeB

Senior Member
Hardware H22
Software 0276
Navigatie database 21.7
Radiodatabase 1.30.24

Bij mijn auto is het:
Hardware H12
software 0156
Navigatie database 21.7
Radiodatabase 1.30.11

Volgens mij weten we nu helaas nog niets doordat de hardware lijkt te verschillen....:maakmegek:
 

BertjeB

Senior Member
Klopt als een bus Alpha, hij is van 2020.
hij moet nog een keer terug ivm wat poets issues maar ik ga gelijk pushen op die update!
dank voor de tip!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nickd

Nieuw lid
Gisteren zaterdag een vervang superb iv opgehaald bij de garage, ze krijgen de problemen niet opgelost ....

Er wordt al gesproken voor de huidige lease stop te zetten en een nieuwe wagen aan te bieden volgende week zou ik reeds een voorstel krijgen , wat een bizarre situatie .

De wagen terug sinds 28 augustus : Alles software opnieuw geïnstalleerd in de wagen , wagen deed alles wat hij moest na ik hem terug had had dan ook 10 werkdagen bij de dealer gestaan .

Nu 3 september bam : terug problemen verkeersbord herkenning fout , lane assist terug in fout .

Een niet eindigend verhaal ....

:cry:
 

BertjeB

Senior Member
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie range voorspelling in de app is na volledig geladen te zijn(100%)
Na een goede week ben ik van 47km na mijn eerste laadbeurt, wat ik eigenlijk al weinig vind, via 45 & 43km vorige week vanochtend op 40km aanbeland……
ik laad overigens middels de 230v kabel niet dat dat uit zou mogen maken.

Als dit zo doorgaat ben ik over 6 weken gewoon een benzineauto….

Wat zeggen jullie apps?
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Hangt dit niet van je rijgedrag af ? Bij mijn mercedes staat er altijd 38 km electrische range op. Maar mijn vrouw heeft onlangs 45 Km gereden full electrisch en had nog 10 Km range over
 

leon-cupra

Forumguru
Weersomstandigheden zijn ook bepalend voor het verbruik. Zoals de laatste dagen is het wat warmer. Staat de airco mss op een graadje minder, moet wat meer koelen wat dus een invloed heeft op het verbruik.

grote factor ook in de range: type baan en gereden snelheid. Rij je veel stad of 70-wagen tegen minder hoge snelheden, zal je een grotere range hebben dan wanneer je 100-130 op de autostrade rijdt.
 
Bovenaan Onderaan