Het grote S3 levertijden topic

3 weken geleden gebeld, wagen zou toen de week erna toekomen.
Door leasemaatschappij vorige week nog eens laten bellen, en auto zou zijn "toegekomen", de nummerplaat werd aangevraagd en heb van de LM bevestiging gekregen van nummerplaat en chassisnummer.
Vandaag dan gebeld voor afspraak bij de garage (D'Ieteren) en nu zeggen ze mij dat de wagen nog niet is "toegekomen". Ik heb een afspraak vastgelegd voor donderdag 6 oktober. Het einde van de wachttijd is in zicht...
Betreft: Style HB 2.0 150PK manueel besteld op 29/1 (België dus). (correctie, besteld op 29/1, niet 21/1)

Laatst bewerkt:

Jan A

Actief lid
3 weken geleden gebeld, wagen zou toen de week erna toekomen.
Door leasemaatschappij vorige week nog eens laten bellen, en auto zou zijn "toegekomen", de nummerplaat werd aangevraagd en heb van de LM bevestiging gekregen van nummerplaat en chassisnummer.
Vandaag dan gebeld voor afspraak bij de garage (D'Ieteren) en nu zeggen ze mij dat de wagen nog niet is "toegekomen". Ik heb een afspraak vastgelegd voor donderdag 6 oktober. Het einde van de wachttijd is in zicht...
Betreft: Style HB 2.0 150PK manueel besteld op 21/1 (België dus).
Hoop dat ik dat binnen een maand dan ook kan melden.

psycho_chicken

Nieuw lid
Tja, had ik het eerder geweten dan had ik misschien wel overwogen om een andere wagen te bestellen. 11 maand is buiten proportie imo. Volgens de dealer is het vooral omwille van het panoramisch dak.

Nu, ondertussen rij ik met een aanloopwagen (Octavia 2015, 1.6 MAN), dus op zich allemaal niet erg.

Ik kijk er wel enorm naar uit - het blijft uiteindelijk een wagen die je zelf helemaal samengesteld hebt.

ha ff een update. S3 style business dsg 1.6 besteld eind aug. Verwachtte levertijd week 44. Net even met de dealer gebeld, maar hij wordt deze week al gebouwd (week 39) en zou dus naar verwachting over twee weken al bij de dealer staan..... Dealer gaf aan dat daar waarschijnlijk niets meer aan gaat veranderen.

Dus na alle horror verhalen hier ben ik tot nu toe nog positief gestemd... keep you posted..

MichMar

Actief lid
Nou ben heel erg benieuwd, we willen een bestelling plaatsen of in DE of NL, volgens de dealer in DE levertijd Maart 2017. volgens dealer in NL word de productie wk 45, en kan die 3 weken daarna geleverd worden. Echter de lease maatschappij zal hem dan pas in Jan 2017 te naam stellen volgens hem.
Hoop dat dat geen broodje aap verhaal is.
Deze middag willen we hem bestellen, echter waaaarrrrr........

Bestelling moet zij:
SuperB 2.0L TDI L&K 4x4
Vol equipped;
Panorama dak - Levertijd aanzienlijk langer ????
19 inch Phoenix antraciet
Adaptive CC
Stand verwarming
etc..

Groet MichMar.

betder

Nieuw lid
Vandaag toch even bij de dealer gepasseerd! En hij is vandaag van de band gerold. Joepie!
13/10 in brussel
Besteld 04/16

BBO

Senior Member
Gisteren bij Dealer geweest (in België). Als je nu een Superb bestelt zou levertijd gemiddeld mei 2017 zijn. Als je een pano dak (combi) wil is de levertijd aanzienlijk langer. En hij zei ook dat de pano dak in de berline (voorlopig?) niet meer te krijgen is.

Jan A

Actief lid
Style 2.0 dsg
De 3 packs, interieurlichtjes
Automatische koffer met pedaal
Dit is toch compleet van de pot gerukt!
Heb eind februari ook een Style 2.0TDI DSG besteld maar dan zonder veel toeters en bellen en daar is nog steeds geen info over beschikbaar. Levering zou ergens tussen 1/9 en 30/11 zijn, maar ik begin daar al stilletjesaan voor te vrezen...

betder

Nieuw lid
Vraag eens aan dealer om mail te sturen naar bestelbureau.
Vaak zetten ze er dan beetje spoed achter blijkbaar.

andrehj

Forumguru
Dit is toch compleet van de pot gerukt!
Heb eind februari ook een Style 2.0TDI DSG besteld maar dan zonder veel toeters en bellen en daar is nog steeds geen info over beschikbaar. Levering zou ergens tussen 1/9 en 30/11 zijn, maar ik begin daar al stilletjesaan voor te vrezen...
1. Jij bent volgens mij Nederlander, en @betder is volgens mij Belg. Dat kan nogal wat uitmaken.
2. @betder vermeldt nergens of hij een TSI of TDI heeft besteld. Dat kan ook een groot verschil zijn.
Dus zo "van de pot gerukt" is dit misschien niet...

Jan A

Actief lid
1. Jij bent volgens mij Nederlander, en @betder is volgens mij Belg. Dat kan nogal wat uitmaken.
2. @betder vermeldt nergens of hij een TSI of TDI heeft besteld. Dat kan ook een groot verschil zijn.
Dus zo "van de pot gerukt" is dit misschien niet...
Hmm, ben hier nog niet eerder beledigd geweest
Nee @andrehj, ik ben ook een zuiderbuur en zit dus net als mijn landgenoten met veel langere levertijden dan onze noorderburen, maar de onderlinge verschillen zijn toch wel frappant.

Fonny

Nieuw lid
Daarstraks rond 17h30 op de E314, Superb Hb's en Combi's, nam de afrit Leuven

Bijlagen

• 20161005_173102[688022].jpg
    20161005_173102[688022].jpg
    1,5 MB · Weergaven: 73
  • 20161005_173113[688021].jpg
    20161005_173113[688021].jpg
    1,5 MB · Weergaven: 66
  • 20161005_173122[688020].jpg
    20161005_173122[688020].jpg