Het grote S3 levertijden topic

ugeken

Lid
hallo allemaal,
ik ben helemaal nieuw hier. zocht even op of nog mensen problemen hadden met de levertijd van hun superb en zo kom ik hier terecht.

als ik hier verschillende reacties lees denk ik dat ik ongeveer de kroon span qua wachttijd. mijn auto werd besteld op 16 februari en zal hoogst waarschijnlijk geleverd worden rond 15 november....

eerlijk gezegd ben ik daar niet echt mee opgezet... het is mijn eerste skoda na altijd vw en bmw gereden te hebben... een goede eerste indruk hebben ze alvast gemist.

grt
ward

Mijn bestelling dateert van 3/3, volgens de laatste info komt hij ergens in november...

Bogardo

Nieuw lid
Ik heb mijn Superb op 18 april besteld en 1 september mogen afhalen. Een combi style 2.0 (BE) met de 3 packs. Van de dealer heb ik te horen gekregen dat hij via enkele connecties ervoor gezorgd heeft dat ik niet tot eind november (ten vroegste) moest wachten!
Blijkbaar moet de importeur van elk land ruim 2 jaar op voorhand een forecast aangeven welke strikt dient opgevolgd te worden. Met als resultaat dat er in België te weinig productieplekken ingekocht zijn en door de populariteit van het model er erg lange levertijden zijn. Niet zo goed nieuws dus :nono:.
Iedereen met een wagen in bestelling, hou er de moed in, van zodra je je wagen hebt na het lange wachten zal er een grote glimlach tevoorschijn komen :jaja:.

sandervdw

Actief lid
Hoeft geen L&K te zijn hoor. Style & BE is al voldoende.
Ik heb onlangs de eerste keer een L&K zien rijden in België. Style uitvoeringen zie je ondertussen toch al vaker (zal ook wel meer verkocht worden natuurlijk). 16 februari besteld, dan zou een L&K 150PK wel al geleverd moeten zijn dus mijn gok is een L&K 280

Besteld 29/2, levering was 23/8 (L&K 2.0 Diesel 150 pk).

Toen ik hem ging ophalen heeft de dealer wel vermeld dat er ondertussen weer leverproblemen de kop opstaken en dat ze een aantal mensen hadden moeten teleurstellen...

Jan A

Actief lid
Heeft er iemand een idee hoeveel weken voor de levering de dealer de wagen op zijn radar krijgt?

Ik heb vandaag gebeld naar de dealer/importeur (D'Ieteren - België).
Eindelijk goed nieuws. Mijn wagen zou volgende week bij hun binnenkomen. Ik zou de week erna kunnen ophalen ten vroegste. Daar ik op vakantie ben, zal het ten vroegste 26/9 worden.

Besteld:
Datum 29 Januari
Style HB 2.0 Diesel 150PK Lava Blue
3 packs, 18" Modus, Canton, ACC, LED pakket, Leder, Smart Light,...

dirkr

Senior Member
En net de nieuwe S3 Combi gaan ophalen!
Nog maar 2km mee gereden (garage naar kantoor) maar nu al verkocht :)

Heb een MY2017 dus toch een aantal wijzigingen maar voor zover ik kan zien zit verder alles er op wat ik besteld had.

Eind februari besteld, Eind augustus bij de dealer. Langer dan ik gewoon ben maar valt al bij al nog mee.

Jan A

Actief lid
En net de nieuwe S3 Combi gaan ophalen!
Nog maar 2km mee gereden (garage naar kantoor) maar nu al verkocht :)

Heb een MY2017 dus toch een aantal wijzigingen maar voor zover ik kan zien zit verder alles er op wat ik besteld had.

Eind februari besteld, Eind augustus bij de dealer. Langer dan ik gewoon ben maar valt al bij al nog mee.
Ik kreeg net een brief van LeasePlan.
Leverdatum 24/11
Ook eind februari besteld.

sandervdw

Actief lid
Verkocht? Waarom en aan wie? Aan een Belg die lang moet wachten zeker?
Ik denk dat hij bedoelt dat hijzelf verkocht is aan de Superb (of is dat een Belgische uitdrukking?) :D

Morgen komen mijn nummerplaten aan, dus vermoedelijk vrijdag kan ik de mijne eindelijk ophalen!

dirkr

Senior Member
Ik denk dat hij bedoelt dat hijzelf verkocht is aan de Superb (of is dat een Belgische uitdrukking?) :D

Morgen komen mijn nummerplaten aan, dus vermoedelijk vrijdag kan ik de mijne eindelijk ophalen!

Inderdaad.. zelf verkocht aan de superb.. "een superleuke wagen joh" beter zo? :tongue:

betder

Nieuw lid
Ik heb ook nog eens geïnformeerd. Dealer zag nog niks maar heeft dan naar het bestelbureau gemaild.
Daar wisten ze te zeggen dat deze op 19/10 in Brussel zou aankomen.
Besteld 04/04...
Hopelijk voor een gepland wekend eind Oktober rijdens klaar

Ik kreeg net een brief van LeasePlan.
Leverdatum 24/11
Ook eind februari besteld.

wow Jan, das niet best....ik heb ook leaseplan, maar daar staat netjes vermeld dat hij week 44 verwacht wordt en pas 2 weken geleden besteld...toch typisch hoor zulke grote verschillen. Ik hoop niet dat ik straks nog zo'n brief van leaseplan krijg..

Jan A

Actief lid
wow Jan, das niet best....ik heb ook leaseplan, maar daar staat netjes vermeld dat hij week 44 verwacht wordt en pas 2 weken geleden besteld...toch typisch hoor zulke grote verschillen. Ik hoop niet dat ik straks nog zo'n brief van leaseplan krijg..
Niet dat ik je bang wil maken, maar bij mij stond er eerst 14/09 op.
Als ik hier op het forum dan lees van nu bestellen en levering in maart, dan zou ik die week 44 maar met een zak zout nemen...

Hmm ik heb die zak zout idd bij me, ben benieuwd. Dit forum is iig een mooie plek om je grieven en verbazing te delen. . Belangrijkste is dat hij dit jaar geleverd wordt. Een weekje meer of minder kan ik wel mee leven...

Bram1984

Nieuw lid
ik heb ondertussen beter nieuws gekregen.
besteld op 24/02, ondertussen geproduceerd en geleverd in de garage. Moeten enkel wachten tot 29/09 voor ik hem mag gaan ophalen omdat mijn huidige wagen pas op 29/09 einde contract is...

Jan A

Actief lid
ik heb ondertussen beter nieuws gekregen.
besteld op 24/02, ondertussen geproduceerd en geleverd in de garage. Moeten enkel wachten tot 29/09 voor ik hem mag gaan ophalen omdat mijn huidige wagen pas op 29/09 einde contract is...
Welke uitvoering, motor & versnellingsbak?

mvdb

Nieuw lid
Ik heb onlangs de eerste keer een L&K zien rijden in België. Style uitvoeringen zie je ondertussen toch al vaker (zal ook wel meer verkocht worden natuurlijk). 16 februari besteld, dan zou een L&K 150PK wel al geleverd moeten zijn dus mijn gok is een L&K 280
Mijn l&k 150pk is besteld begin januari en nog steeds niet geleverd...

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

Bovenaan Onderaan