Het grote S3 levertijden topic

EGorseling

Senior Member
Gisteren reactie van dealer. Deze week productie. Vooralsnog levering week 10. Iemand die weet hoe lang productie duurt en hoe lang transport ongeveer duurt? Ik weet dat dealer ongeveer 3 weken aanhoudt voor levering....mijn bestelling is standaard, dus geen extra opties of achteraf plaatsingen.....

BadBert

Forumguru
weet geen precieze getallen, maar: Productie max 1 dag, transport ongeveer een dag of 4, dealer zelf heeft dan tijd nodig om hem in te plannen. Auto gaat eerst naar importeur, kenteken aanvragen etc, dat kost ook tijd.
Mijne zou vorige week geproduceerd zijn, deze week bij de dealer, en ze gaan me deze week bellen voor een leverings afspraak...

EGorseling

Senior Member
weet geen precieze getallen, maar: Productie max 1 dag, transport ongeveer een dag of 4, dealer zelf heeft dan tijd nodig om hem in te plannen. Auto gaat eerst naar importeur, kenteken aanvragen etc, dat kost ook tijd.
Mijne zou vorige week geproduceerd zijn, deze week bij de dealer, en ze gaan me deze week bellen voor een leverings afspraak...
Succes! Kijken wie hem eerder heeft :D

Fonny

Nieuw lid
Vandaag bericht gekregen dat mijn nieuwe Superb Combi is besteld (firmawagen). Levertijd voorzien rond 12 juli

DavidV

Forumguru
Ipv een soap is het meer fabeltjeskrant...
- Vorige week zeiden ze levering op 8 juli, en als ik van bruin naar zwart leder zou wisselen, max. 2 weken vroeger
- Nu vrijdag zeiden ze levering op 8 juli, maar als je van bruin naar zwart leder zou wijzigen EN pano dak laat vallen, minstens 6 weken vroeger. Dit is hetgeen de importeur via mail communiceert
- In het systeem staat hij nu op productie week 15, op 16/04/16, aankomst importeur 27/04
- Op de vraag wat je nu moet geloven : tja, de dealer weet het ook niet. De jongere verkoper is geneigd de importeur te geloven, de wat meer ervaren verkoper zegt eerder het systeem te geloven, en zou aanraden even rustig af te wachten, en niet beginnen te sleutelen aan de opties
- Heb hen verteld dat ik voorlopig geen optie ga wijzigen of verwijderen, en kijken wat er de volgende weken gebeurt...

2016-02-19 17.08.26 (2).jpg

bert44

Senior Member
België=
Superb combi Style met panoramisch dak
Januari => oktober = 9 maand wachten! :mad:
NL
July 2015 besteld > moet nog gebouwd worden
Klant is ook :mad:
Ik was gister ff bij de dealer en die vertelde mij dat er veel problemen zijn met panodak leveringen
Hij had er ook geen een staan met pano dak
Nee, ik ben niet de klant, was ff kijken, voelen en pleitte met mijn citigo :cool:

Afgelopen week mijn Superb Combi 1.6 TDI DSG Ambition Businessline opgehaald bij de dealer...auto rijd heerlijk, motorvermogen in combinatie met de DSG is voor NL perfect.
Vraagje.....
Als optie heb ik alleen genomen Sunset en trekhaak, ik ging er vanuit dat de Ambition Businessline standaard een zilverkleurige dakrailing heeft, de auto is nu namelijk geleverd met een zwarte dakrailing. (volgens de site van Skoda is een zilverkleurige dakrailing op de Amb. Bus. standaard, volgens de dealer niet)
Heeft iemand hier ervaring mee??

(p.s. wel weer een reservewiel, die in niet besteld heb)

Bijlagen

• IMAG0947.jpg
    IMAG0947.jpg
    765,2 KB · Weergaven: 71
  • IMAG0950.jpg
    IMAG0950.jpg
    663,9 KB · Weergaven: 73

RefleCs

Forumguru
Volgens de folder heeft de Ambition BL zwarte dakrails en is de zilverkleurige variant voorbehouden aan de Style

Dank je, in de folder heb ik niet gekeken maar op de website van Skoda. En daar staat het wel aangegeven. (zie bijgaand document)

Bijlagen

• 3911_001.pdf
    165,3 KB · Weergaven: 15

RefleCs

Forumguru
Mijn persoonlijke ervaring met de website is dat daar helemaal niets van klopt. Ik had de Style BL en de L&K naast elkaar gezet en ik kreeg allemaal dubbele velden terug e.d.

De folder daarentegen komt goed overeen met wat je mag verwachten maar het beste is altijd nog de folder samen met de verkoper te bespreken.

Fonny

Nieuw lid
In België hebben we die businessline niet :nailbiting:

Heb de Ambition besteld en daar zijn de dakrails enkel in het zwart. Vanaf de Style heb je de keuze tss zwart of zilver.

Mijn persoonlijke ervaring met de website is dat daar helemaal niets van klopt. Ik had de Style BL en de L&K naast elkaar gezet en ik kreeg allemaal dubbele velden terug e.d.

Ik merkte ook rare dingen op in de carconfigurator. Leek mij ook niet 100% betrouwbaar. Geeft je een goed idee van wat je kan verwachten en moet vragen als je naar de dealer. Verder leuk om mee te spelen als je een nieuwe auto wil aankopen.

RefleCs

Forumguru
Folder van 1 jan 2016 is het zwart. Van wanneer is jouw folder? Op die folder staat ook nog de 230v bij de style

Bovenaan Onderaan