Het grote S3 levertijden topic

DavidV

Forumguru
Vanavond terug nieuws gehad dat ze voor een productieslot eind juni aan't gaan zijn, zouden ze volgende week bevestiging op krijgen (ipv oktober). Heb hen verteld dat ik nog niet tevreden ben, omdat ik al 4 maand wacht, en nu te horen krijg dat ik nog eens een dikke 5 maand zou mogen wachten. Ik wil horen wat de vertraging veroorzaakt, en wat ik kan doen om de levertijd korter te krijgen (optie laten vallen ? Kleur veranderen ? ... ???). Daarop antwoordden ze dat de productieplanning in Tsjechië een zootje is, en ze dat niet konden aangeven.... What's new... :(

Maar zit toch al terug op 9.5 maand levertijd, ipv 13 maand:dankje:

BasMab

Actief lid
Mooi hoor al die levertijden. Ik had al doorgekregen dat die van mij een productie nummer had gekregen. Enkel moet in nog 8000km of 8 weken in peug, op naar de 210000....

timdejonge

Actief lid
Vandaag een voorlopige datum gekregen waarop de wagen in België aankomt.
Dat zou 15 maart zijn. Besteld op 23 december.

mmmm, als ik dat zo hoor ga ik ook nog beginnen dromen....
Mijne is besteld begin december, en leverdatum pas begin mei, maar als ik dit zo lees :-)
Welke opties heb jij juist als ik vragen mag ?

mmmm, als ik dat zo hoor ga ik ook nog beginnen dromen....
Mijne is besteld begin december, en leverdatum pas begin mei, maar als ik dit zo lees :-)
Welke opties heb jij juist als ik vragen mag ?
Dat was ook mijn eerste leverdatum :)
Opties zijn: Pack GPS, Pack Comfort, ACC, DCC, wegklapbare trekhaak, smart light assist, ...

andrehj

Forumguru
dan nog een wegklapbare trekhaak monteren
Hoe doen ze dat eigenlijk met die bediening in de kofferbak, bij een achteraf gemonteerde wegklapbare trekhaak? Wordt dan een hele dorpel uitgewisseld? Of is deze oplossing niet vergelijkbaar met een af-fabriek trekhaak?

Schep

Forumguru
Meer mensen bij a-point klant?
Hierzo. Kreeg altijd binnen 2 dagen antwoord op mijn mails. 5 januari gevraagd om meer info over de levering, toen kreeg ik door dat het week 2 produceren zou worden en week 5 of 6 rijden zou worden. Ik werd 22 januari gebeld dat ik vanaf 1 februari kon rijden, dag 1 van week 5 dus. Uiteindelijk 4 weken eerder dan verwacht bij de bestelling in augustus 2015.

family man

Senior Member
Hoe doen ze dat eigenlijk met die bediening in de kofferbak, bij een achteraf gemonteerde wegklapbare trekhaak? Wordt dan een hele dorpel uitgewisseld? Of is deze oplossing niet vergelijkbaar met een af-fabriek trekhaak?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, misschien moet ik wel ergens onder de bumper aan een hendel trekken oid...inmiddels door dealer meerdere ingebouwd, wel mooi systeem zei hij, zonder boren plug and play bijna..kost ook wel een flink bedrag extra tov af fabriek (maar bijtelling) en 500 extra tov afneembaar systeem..

Ik heb het gedaan omdat ik nog budget over had nadat ik van 19" afzag en ging voor 18" cassiopeia wielen.

Als ik het weet kom ik er nog even op terug om het uit te leggen oke?!

RefleCs

Forumguru
Net even geappt met een van de verkopers hier. Hij wist mij te vertellen dat ze de drempel inderdaad hebben vervangen. De dealer hier heeft op een showroomauto gedaan. Het enige dingetje wat ze daar nog niet voor elkaar kregen was de LED indicator die aangeeft of de trekhaak op zijn plek zit wanneer uitgeklapt (groen/rode led)

Laatst bewerkt:

timdejonge

Actief lid
pffff, enkele mails later nog steeds geen antwoord van mijn dealer...
Zitten hier toevallig belgische dealers die even kunnen opzoeken wat de levertermijn is ? ik heb het bestelnr :tongue:

BadBert

Forumguru
pffff, enkele mails later nog steeds geen antwoord van mijn dealer...
Zitten hier toevallig belgische dealers die even kunnen opzoeken wat de levertermijn is ? ik heb het bestelnr :tongue:
Het zou moeten kunnen via de website van skoda (chat)
maar op de NL site is de chat al even niet meer in beeld/beschikbaar?.... (bij mij dan)

timdejonge

Actief lid
Het zou moeten kunnen via de website van skoda (chat)
maar op de NL site is de chat al even niet meer in beeld/beschikbaar?.... (bij mij dan)

Ik heb reeds geprobeerd via de NL chat, belgie heeft die namelijk niet :nono:
maar daar konden ze mij niet helpen..... :laugh:

BadBert

Forumguru
hmm, vervelend... vooral als je dealer gewoon niet reageert...

mijne reageert als ik een vraag stel, ookal is er beloofd bepaalde info automatisch te verstrekken.... maar goed, dat is altijd nog beter dan GEEN info...

timdejonge

Actief lid
ik denk dat hij me misshien al wat beu is.... Maar ik zou toch verwachten dat als je een aankoop doet van zulke waarde, ook al is het een bedrijfswagen, men je spontaan en zo goed mogelijk up-to-date houdt.

BadBert

Forumguru
Hoe vervelend het voor de dealer ook is, de klant is koning... hahahha
ik vind dat hij je gewoon netjes te woord moet staan.... hij kan "zeuren" voorkomen (zoals ze het soms noemen als we als klant info willen) door gewoon zelf de info te geven die beschikbaar is....

Helaas gebeurt dat ook in de auto verkoop branche niet genoeg (is ook mijn ervaring).... ze denken ondanks de teruglopende cijfers nog steeds dat ze "alles kunnen", en jij TOCH wel bij hen komt kopen...

EDIT:
iemand van de binnendienst van mijn dealer heeft zojuist met mij afgesproken dat zodra er nieuwe info is, ik deze direct in mijn mailbox ontvang :)
nu kreeg ik nog de info: week 6 produceren (wist ik al) betekent over het algemeen week 7 op transport, en dan week 10 leveren.
Zodra de auto geproduceerd is krijg ik dus als het goed is bericht, en ook zodra hij in NL is ;)

Laatst bewerkt:

psycho_chicken

Nieuw lid
Mail gehad van de contactpersoon bij de garage: geschatte levertijd van Combi Style met Pano dak: 09/2016-10/2016..

Reden: problemen met panoramische daken.. Het lijkt wel of ieder dealer een andere reden uit zijn mouw kan schudden. :banghead:

Bovenaan Onderaan