Het grote S3 levertijden topic

DavidV

Forumguru
Vandaag nog eens persoonlijk langs de garage gereden, omdat ze me na 4 maanden (en sinds nieuwjaar herhaaldelijk aandringen) nog steeds geen status update konden geven qua leverdatum, buiten hetgeen ze me 1 week na bestelling al vertelden (vroegste levering 01/02/16 - laatste levering 20/03/16).

Nu heb ik de status update dus wel, ik word er echt niet vrolijk van :mad::mad::mad::angry::angry:

2016-01-30 17.12.10.jpg - Photos.jpg

BBO

Senior Member
Ik begin schrik te krijgen dat m'n dealer mij de echte leverdatum niet meer durft te zeggen. De laatste maand blijft m'n wagen op mei staan... Ik vraag mij af wat ze tegen kopers zeggen die nu een Superb bestellen. "Als je geluk hebt heb je hem nog dit jaar" :nailbiting:

BBO

Senior Member
Ik rij kostenloos (buiten de diesel) met een Octavia III style tot mijn Superb er is. Dit is de demo wagen van de dealer. Ze moesten wel met een oplossing komen want de opkoper moest voor 1-2 mijn V70 hebben. Een Octavia is geen Superb maar ik ervaar het ook niet als een straf.

B@s0302

Senior Member
Dat ontbinden van de koop-/leverovereenkomst zal wel aardig dichtgehamerd zijn in de verkoopvoorwaarden maar.. Kan me voorstellen wanneer je de mogelijkheden van annulering gaat onderzoeken @DavidV:arghh:

BBO

Senior Member
@DavidV Mijn bestelde Superb is ook een 2.0 TDI Dsg L&K Brillant Silver. Ik heb voor bruin interieur gekozen wat ook voor vertraging zorgt. En ik ben al een half jaar aan het wachten.

DavidV

Forumguru
Mijne heeft ook bruin geventileerd leder, pano dak, trekhaak, 220V achteraan, enzovoort, maar ik heb van de dealer of de importeur nog geen enkele reden voor de vertraging gehoord, vooral daar maak ik me toch wel druk in. Al de vertragingsredenen moet ik op forums lezen.... Zoals je ook op de foto ziet, geeft mijn wagen geen enkele vertragingswaarschuwing...

Bart81

Forumguru
@DavidV

Ik heb ook een combi l&k met bruin leer ventilatie zetels pano dak trekhaak ... Allé eigenlijk full option in bestelling.

Mijn voorziene levering was voorzien eind oktober. Kreeg deze week van mijn garage te horen dat hij vervroegd is naar juli...

Hopelijk veranderd er niks meer.

BBO

Senior Member
Ik heb ook ventilatie zetels en pano dak genomen. Voor zover ik nog herinner heb ik 3 optie's niet genomen: trekhaak, tv tuner en schakelpedels achter stuur.

Bart81

Forumguru
@DavidV

Net ff op mijn bestelbon gekeken, levering mag max 25% afwijken van vooropgestelde datum

Lees even punt2 van verkoopsvoorwarden op bestelbon

dirkr

Senior Member
Begin al schrik te krijgen om de mijne volgende week te bestellen.. Zal wel 'maar' een 1.6 combi style zijn zonder echt speciale opties.. Geen pano dak, geen leer..

Kan hopen :) mijn SII was geleverd op 3 maanden..

BadBert

Forumguru
Idd, wat was de geschatte lever week?
mijne is een weekje later besteld.... maar wordt komende week "pas" geproduceerd.
Welke week was die van jou geproduceerd?

DavidV

Forumguru
Omdat mijn levertijd nu richting 13 maanden lijkt te gaan, ben ik toch op een paar extra knoppen aan het drukken, en proberen het terug te brengen naar 6 maanden (zit nu op 4 maanden wachttijd sinds bestelling, 6 april zit ik op 6 maand). Ze hebben dus vanaf vandaag nog 2 maand te gaan om te proberen mijn auto voor te rijden. Ben benieuwd, maar ben nog steeds bevreesd dat zelfs al zou ik erin slagen de juiste mensen te activeren, de productieplanning in Tsjechië zelf zo een puinhoop is, dat er weinig te "influencen" valt. Hou jullie op de hoogte ;)

Tinto

Forumguru
Heb net me velgen naar de dealer gebracht om onder de nieuwe Superb te zetten. Kon hem zien staan. Hij is mooi!!!! Nu de velgen eronder en donderdag om 16:00 ophalen kan niet wachten. Heb snel even tussen de achterbank gekeken. Helaas geen 220V en geen USB image.jpeg

Bovenaan Onderaan