Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Mijn Octavia BLE is van juli 2010 en al voorzien van de Columbus D versie, ik kan inderdaad zelf POI toe voegen, verder is het lettertype op de knoppen nu gelijk aan de rest van de auto, was eerst niet zo....

Verder is het een snel en prima werkend systeem, inderdaad is het erg jammer dat de kaart updates minder vlot gaan, mijn vrouw heeft een Renault met ingebouwde tomtom en daar is bv de A2 al helemaal ok...

Gr,

Tom

Klaasje

Forumguru
mooi om te horen. Kun je ook flitspalen uploaden via SD of zo, of is dit nog altijd een aktie die
je via POI-inspector moet doen. Ik heb een 2008 versie van columbus en moet altijd mijn eigen POI op DVD zetten

[moderatorbreak]@Klaasje: niet onnodig quoten. Je reactie staat meteen onder de tekst waarop je reageert, er is dus geen goede reden om die tekst te quoten. Dank je.[/moderatorbreak]

Iemand al sw3810 geprobeerd ?
Ik heb hem gedownload , maar nog niet geinstalleerd. Graag zou ik willen weten of er al mensen zijn die hem erop hebben staan en of alles goed is gegaan.
En ja, ik weet dat alles verwijderd wordt en dat je kaart v7 nodig hebt voor de poi's , of is dat echt pas vanaf v7.1 ?

Je navigatie werkt wel (via handmatig adres ingeven) met 7.0 maar je hebt geen Poi's niet de standaard Poi's, niet je Poi favorieten en ook niet de zelf op dvd geplaatste (mocht je dat hebben).

Poi's werken vanaf 38xx alleen nog maar vanaf de 3de harddisk partitie en daar kan kaartsoftware 7.0 nog niet mee overweg, of het navigeren naar Poi's via SDkaart nog wel werkt weet ik niet.

nomad

Senior Member
@Ralph: Op zoek naar een nieuwe Columbus ? Jouw Columbus kan geen 3810 aan.... Alleen de nieuwste D versies. Niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.

hemi24

Forumguru
Welke versie is nu wel geschikt voor de Columbus van Ralph (en gezien leeftijd ook die van mij)?!? Aangezien ik nog geen spraaksturing heb: 1300?

nomad

Senior Member
Ik zou niet hoger gaan dan 2684. Zelfs over 2724 hoor je vreemde berichten.
We zijn op dit moment wel iets aan het testen, maar daar kan ik nu nog niks over zeggen. Hou vooral de VAGCommunity in de gaten!

hemi24

Forumguru
FW 2724 kun je zonder problemen draaien, rij er al ongeveer een half jaar mee rond zonder problemen...

Is echter niet 100% de geëigende versie voor de niet-spraakgestuurde units, toch?!?

Ik rij al half jaartje rond met 2764 , geen problemen.
Inmiddels nu een paar dagen V7.0 erop. Weinig verschillen tov V6.1 , maar heb al wel een aantal nieuwe wegen ontdekt :-)

FW3814 is er al een tijd, en nu ook 3864 kwam ik achter. Ik zou wel willen proberen, maar heb geen mogelijkheden om te hercoderen (wat nodig is volgens mij).

nomad

Senior Member
3814 is hetzelfde als 3810, maar dan voor andere modellen. xxx0 is VW, xxx4 is Skoda, xxx6 is Seat.

nomad

Senior Member
Die zijn er niet. Is alleen maar een andere indeling van de POI's zodat die door 38xx gelezen kunnen worden. Kaart is exact hetzelfde.

Skody

Actief lid
De 'nieuwe' kaarten 7.0 bieden nauwelijks extra wegen. Vind het echt schandelijk dat men hiervoor zoveel geld durft te vragen. Wegen die er al tijden liggen zijn nog gewoon niet opgenomen en huisnummers in wijken die 2.5 jaar oud zijn herkent 'ie ook niet. Advies: gewoon niet upgraden als je t niet gratis krijgt !!

hemi24

Forumguru
... en huisnummers in wijken die 2.5 jaar oud zijn herkent 'ie ook niet. ...

Ik woon al sinds begin 2006 op het huidige adres en de straat bestaat al pakweg 40 jaar, maar mijn huisnummer en dat van mijn 7 buren kent de V7 nog altijd niet..! :mad: En dat terwijl de omringende nummers er wel in staan, maar de 4 "nieuw" gebouwde woningen nog altijd niet!

Voor net iets meer als de helft van het bedrag wat zo'n DVD kost heb ik de schoonouders een simpel model van TT gekocht met hetzelfde dekkingsgebied: Mijn schoonvader zit constant te zeuren wanneer ze die rotonde nou eens beginnen aan te leggen waar zijn TT hem overheen wil sturen... ;)

Kaarten lopen ongeveer 2 jaar voor t.o.v. de "nieuwste" kaarten van het VAG-systeem!!!

d.vanbuuren

Nieuw lid
Defecte columbus

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties op mijn vraag over de defecte columbus van mijn collega.
Ik ben in Breda geweest (wat zo vaag leek) en dat is erg goed bevallen.
Wat bij de dealer niet te repareren was heeft hij voor € 200,- gemaakt.
er zijn een paar onderdelen op een printplaat vervangen en nieuwe software geinstaleerd,het systeem doet het weer perfect. terwijl de dealer ons een nieuw syteem wilde aansmeren voor € 1800,- en dan ook nog doen alsof ze heel coulant zijn.

Dit systeem was van mijn collega, bij mijn eigen culumbus heeft hij gelijk nieuwe software geinstaleerd omdat het geluid wel eens weg valt. Ook heeft hij de kaart V7 meegegeven en de DVD beveiliging uitgezet. uitstekende service dus.

Heb nu verzie 1304.

RTF

Lid
Hoe zit het met Navi-Lock? Heeft iemand het al in zijn auto zitten?
Werkt het een beetje practisch?

ChevyVette

Nieuw lid
Ik ben gisteren naar Eindhoven gereden met V7 maar hij kent de weg nog steeds niet volledig. Mijn afslag ging goed maar de rest is nog steeds erg slecht. Nog even en mijn TomTom hangt aan de ruit terwijl ik een navigatie in de auto heb zitten maar simpelweg niet vertrouw. ERG slecht van Skoda.

Darkside

Forumguru
Niet vertrouwen vindt ik wel een beetje overdreven.
Wegen veranderen continu en navigatie systemen lopen altijd achter. Een beetje zelf nadenken zou toch niet zo veel moeite moeten kosten.

Dit staat los van de discussie over het up to date zijn van het kaart materiaal. Als ook deze versie weer jaren achterloopt is dat wel slecht.
Maar heb met verschillende navi's gereden. TT, MIO, Geintegreerd in Opel. En alle updates zijn incompleet. Waar de MIO een huis of straat herkend. Doet de TT dat niet.
En andersom.

ChevyVette

Nieuw lid
De reden dat ik het erg slecht vindt is omdat ik op mijn iPhone 6 maanden geleden een update kreeg van TomTom met de juiste wegen van Eindhoven. Toen waren ze net een paar weken klaar.
Zelfde voor de A2 bij Utrecht trouwens, daar zijn ook een paar op- en afritten verdwenen/verplaatst en niet volledig in V7. Zou niet erg zijn als ze iets vaker met een update op de markt kwamen maar volgens mij is dat 1x per jaar.

Bovenaan Onderaan