Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

mlaven

Lid
De DVD-s worden ook per stuk verkocht bij je dealer.

De dealer had zelf al de kaarten geinstalleerd zonder de cd te verkopen (service of illegaal?) en hij gaf zelf al aan dat wij als 'ict'ers' er met enige moeite ook zelf wel aan kunnen komen ;)

Maar goed, hoe je eraan komt moet je zelf weten, ik wilde alleen even aangeven dát de nieuwe versie 8 eindelijk uit is!

Uhm...is dit de complete versie..incl firmware? Hoe moet ik deze installeren..? Branden op een duaal layer dvd? Kan de columbus deze lezen? Of past het na branden op een gewone dvd?

mlaven

Lid
Ja, is complete versie. branden met Alcohol 120% o.i.d. op een Dual layer DVD (is 4,75 Gb, past dus niet meer op een gewone DVD).
Columbus kan deze lezen.

NWN

Nieuw lid
Bij mij is het ook gelukt, geen speciale voorzorgen genomen tijdens het branden met Nero, alles standaard gelaten en gebrand op een Verbatim DVD DL+R
@mlaven & netdata: het is ofc enkel de kaartsoftware en NIET de firmware ;)

hemi24

Forumguru
V8 voor de Columbus, leuk maar jammer:
- Rondweg Sneek nog altijd niet actueel;
- N36 tussen Witte Paal en aansluiting meet N48 rond Ommen nog onbekend;

Wat wel is veranderd:
- Knooppunt Lankhorst A28->A32;
- Nieuw logo voor poi 'Skoda-dealer';
- Nieuwe poi-categorie 'Skoda-service' en 'oplaadpunten';

Wederom het geld niet waard, wat mij betreft... :mad:

deel 3 x 65 pagina's kan mijn probleem niet vinden (ligt misschien aan mij??)

Als ik mijn iphone koppel aan mijn Columbus dan en ik speel een mp3 af (via die Iphone) dan hoor ik alleen via mijn rechter speaker geluid, hebben meer hier last van?

Ik kom ook niet uit het kunnen zien welke firmware mijn Columbus heeft, denk al een oude, rijd in de auto sinds oktober 2010....

V8 navigatie? Gaaf, kijken of ik die ergens kan vinden (ook mijn dealer heeft het als service er op gezet (de oude versie) en zij dat ik maar moest rondzoeken als er een nieuwere versie is............

Waarom krijg ik V8 niet van het internet geplukt, wil niet starten. Waar trekken jullie het mee naar jullie pc?

Tallguy

Forumguru
Als reminder bij deze een stukje uit onze huisregels, dit omdat de postings de afgelopen dagen erg op het randje zitten. Ga aub dus niet óver dat randje :)

3. Auteursrechten van forum, illegale software en materiaal beschermd door auteursrechten:
<Knip>
* Het plaatsen, vragen en/of linken naar illegale software en beschermd materiaal is niet toegestaan. In deze categorie vallen ook links naar sites die deze materialen aanbieden, zoals Eweka, KaZaa, eDonkey, Emule, torrentsites, Nieuwsgroepen e.d. of sites die via-via ernaar verwijzen.
* Wij accepteren niet dat er kopieën van software worden aangeboden (al dan niet tegen betaling), zoals bijv. navigatiesoftware en/of landkaarten, waar auteursrechten op van toepassing zijn.
* Indien het duidelijk is, dat het over hierboven beschreven materiaal gaat, zal het desbetreffende topic gesloten worden en krijgt de poster ervan een waarschuwing.
* Mocht er vanuit de controlerende instantie (BREIN bijv.) toch een sanctie worden opgelegd aan Skodaforum.nl ten gevolge van het posten van of linken naar beschermd materiaal door een gebruiker, is Skodaforum.nl bereidt mee te werken aan onderzoek en alle beschikbare gegevens van de poster hiervan vrij te geven. Eventuele schade, welke Skodaforum.nl leidt door boven genoemde activiteiten zal verhaald worden op de poster.
Wij verwijzen voor alle duidelijkheid ook naar de website van BREIN: http://www.anti-piracy.nl

ppaddo

Lid
Zou iemand met de V8 kaarten weer eens voor mij willen kijken of de Breitnerlaan in Rhoon (Albrandswaard) er nu wel op staat.
In ieder geval positief om te horen dat de randweg Den Bosch eindelijk goed is!

Pendragon

Donateur
@supersjors: als je de Setup knop ingedrukt houdt tot je het 3e menu ziet dan kun je daar de map versie zien. Hiervoor moet je columbus wel vrijgeschakeld zijn.

ppaddo

Lid
En na twee jaar heb je nog steeds navi nodig om het te vinden:uitlachen:.

Hahahaha eindelijk iemand die zo'n opmerking maakte! Die had ik veel eerder verwacht!
Uiteraard heb ik die navi daarvoor niet nodig, maar het is wel een aardige indicatie hoe actueel het kaartmateriaal is. Hier in de omgeving wordt nogal wat gebouwd en dat staat er dus blijkbaar niet op.

Het is voor mij veel belangrijker dat hoofdwegen wel aanwezig zijn en goed. Rond Den Bosch of Eindhoven gaan mijn huidige kaarten (v6) aardig de mist in. Als dat gecorrigeerd is, is dat tenminste wat.

Fabia

† In Memoriam
Kon het niet laten:uitlachen:Maar bij Eindhoven ga ook nog wel eens de mist in. Soms moet je daar precies het tegenovergestelde doen wat Tomtom zegt. En als je dan moe bent of niet goed oplet rij je opeens de hele verkeerde kant op.

Pendragon

Donateur
@Fabia, met de oude kaart al een paar keer meegemaakt, door de vernieuwde afslagen en aan het eind bij Eindhoven zegt de Columbus dan gek genoeg niks en als je dan richting Antwerpen moet ga je per ongeluk links aanhouden ipv rechts. Hopelijk is dat nu opgelost. Ik zal er de volgende keer bij Eindhoven op letten.

Bovenaan Onderaan