Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
@B.Stuurder krijgt waarschijnlijk een Connected Skoda (dat staat op dat stickertje). Die kan nog meer dan alleen CarPlay. Ik neem tenminste aan dat een Connected Smartlink geactiveerd heeft.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan het niet meer zo volgen eerlijk gezegd. Connected, carplay, smartlink, smartgate met of zonder wifi. Wifi zonder internetverbinding? Ik heb al wel e.e.a. gelezen hier, maar dan zul je toch een simkaart moeten plaatsen volgens mij, anders heb je toch geen zak aan die wifi? Of via je telefoon, maar dan heb je die hele Skoda niet nodig.
Ik heb twee telefoons, een Iphone 6 en een Nokia 9... Weetikveelzakelijke telefoon, het zou fijn zijn als
a) beiden Spotify kunnen spelen en daarmee bedienbaar zijn op het scherm van de auto
b) Flitsmeister op het scherm van de auto te zien is
c) liefst beiden tegelijk, met 1 of anders 2 telefoons.

Verder geloof ik het wel, de kinderen zitten eventueel op internet in de auto via een hotspot op mijn telefoon nu en dat werkt prima.
 

Rallye

Forumguru
Deze week vraag ik mij opeens af waarom ik geen foto's bij mijn contacten zie op de Amundsen? Iemand die dit wel heeft?
 

Rallye

Forumguru
Dus jij hebt ze wel? Met wat voor telefoon als ik vragen mag? Wij hebben alleen iPhones en ook na ont-en herkoppelen geven ze allen geen foto's mee bij de contacten.
 
Ja is gelukt, ik heb een samsung android. Ik heb het nog niet geprobeerd met Iphone. Heb je na de sync nog een controle gedaan of de fotos bij de contacts staan in de lijst. Daar stonden ze bij mij wel maar om de fotos bij de favos te krijgen moest ik vanuit de contacts deze opnieuw toevoegen in de favos.

sent from mobile device
 

Rallye

Forumguru
Via http://updateportal.skoda-auto.com/ zijn er nieuwe kaarten. Let niet op de melding (voordat je je VIN invult) dat de kaarten van juni zijn...

Mogelijk dezelfde kaarten hier: http://www.navigation.com/is-bin/IN...me_campaign_light&&Page=VW_Europe_Media_MIB2& (voor de MIB2).

Edit: te vroeg gejuicht. De bestandsnaam bij Skoda van het Europa-bestand is hetzelfde dan in juni, STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip, niet gewijzigd dus. Dan is er alleen een Oost-Europakaart bijgekomen....

Zal zo de VW-kaart eens proberen, daar staat wel november bij.....

Edit 2: de VW-kaart is wel nieuw. Lijkt te werken. Morgen een een stuk rijden.
 
Laatst bewerkt:

fireben

Forumguru
deze heb ik in mijn rapid ???:bloos::itwasntme:
 

Bijlagen

  • 20161114_145812.jpg
    20161114_145812.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 109
  • 20161114_145955.jpg
    20161114_145955.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 101
Ik heb voor mijn skoda superb Columbus ook een nieuwe bestand opgemerkt p157 maar als ik de zip open dan zie ik dat alle bestanden in de zip nog dateren van juni :(
 

Rallye

Forumguru
Dat klopt, die van juni waren namelijk van december 2015...... overigens zit je hier in het Amundsen-topic. Ik weet niet of Skoda ook voor de Columbus nieuwe kaarten heeft klaargezet. Daar is het Columbus-topic voor....... ;)
 

denholt

Nieuw lid
@Rallye, dank voor je reactie.
Ik zeg (nog) niet dat het ten onrechte niet vrijgeschakeld is maar ik heb deze optie nooit kunnen kiezen, stond ook niet vermeld in de optie-lijst. En als het er blijkbaar op zit verwacht ik dat het werkt.
(claxon stond ook niet in de optielijst, zit d'r wel op en werkt ook nog:D)

Ben er ook een tijdje mee bezig geweest met de dealer. Is inderdaad nooit een optie geweest in de brochure. Er werd alleen Apple connectivity vermeld. Maar het enige wat je kan doen is het aansluiten met een USB kabel of Bluetooth om te bellen of muziek te luisteren. Dat kan met alle telefoons en is dus niets speciaals.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij was Apple connectivity weer iets anders. Zie bijvoorbeeld http://www.skodaforum.nl/forum/i/apple-connectivity-mogelijkheden.24311/
Volgens mij was dat in het eerste jaar van de OIII, met een speciale Mitsumi-kabel, of niet, zie http://www.briskoda.net/forums/topic/299976-full-apple-iphone-integration-without-mitsumi/
Beide links gaan trouwens over de Columbus, niet over de Amundsen.

Toen de MIB2 Amundsen in de OIII kwam heeft er inderdaad een poos onduidelijkheid bestaan over Smartlink (Android Auto+Apple Carplay). Na de zomer 2015 kwam, als ik het mij goed herinner, meer duidelijkheid. Zeker hier op het forum werd toen duidelijk dat Smartlink op de OIII Amundsen apart geactiveerd moest worden. Ook verscheen de activering op accessoires-sites. En uiteindelijk zelfs in de webshop van Pon.....
 
Bovenaan Onderaan