Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Maar dan zou je dat toch bekend maken als Skoda zijnde? Positief nieuws dat niets kost!

Ik heb hier inderdaad nog niet gehoord van iemand die geen kaarten meer kreeg, maar de eerste MIB-Amundsens zijn van 2013 (Octi 3), dus als de ondersteuning niet doorloopt weten we dat binnenkort....
 

Renkie

Forumguru
Ik heb een S3 uit 2016 met een MIB Amundsen.

Voor mijn gevoel gaat het volume iets omhoog bij hogere snelheden. Eerder werd dat dacht ik gala genoemd. Ik zou dit graag willen uitzetten of iets willen aanpassen zodat het volume in verhouding minder omhoog gaat.

Bij oudere VW radio's kon je dit zo aanpassen maar bij mijn auto kan ik het niet terugvinden in 1 van de menu's.

Weet iemand hoe dit zit?

Aanvulling: volgens mij heb ik het gevonden maar logisch is het niet. Als ik andere handleidingen vergelijk moet het de optie "volume regeling" zijn welke van 0-7 in te stellen is oid. Ik zie alleen niets vermeld qua gala of snelheidsafhankelijk maar ik vermoed dat dit het is.
 
Laatst bewerkt:

Delano84

Nieuw lid
Ik heb het probleem dat ik op mijn sd-kaart mp4 bestanden heb staan. Echter word deze door mijn Amundsen radio in mijn Octavia III helaas niet afgespeeld is er een update of mogelijkheid om dit bestand toch af te spelen is in de auto.
 

Rallye

Forumguru
In de handleiding van mijn MIB 2 Amundsen staat mp4 opgenomen onder de audioformaten - geen video dus. Als beeld kun je enkel foto's weergeven. Zie schermprints hieronder:

IMG_0350.PNG

en
IMG_0351.PNG
 

Delano84

Nieuw lid
Had de dealer gebeld,
Deze heeft bevestigd dat de Amundsen radio geen mp4 niet ondersteund.
De van af fabriek geïnstalleerde radio's zijn daar nog steeds niet mee voor zien helaas.
Wel zijn er andere radio's in omloop die dat wel ondersteunen maar dan is de vraag of alles in de auto blijft werken.
Hoop dat ze is slim worden en software van deze radio's gaan aanpassen dat zal toch niet zo moeilijk wezen voor de IT mensen van nu :pieker:
 

Delano84

Nieuw lid
Beste Rallye ik heb de.

Amundsen
Infotainment.holandsky 05.13
S00.5614.11.32
5E0.012 097 BD

Deze ondersteund dit niet. Weet iemand een oplossing
 

Rallye

Forumguru
@Delano84 Van welke bouwmaand/jaar is je auto, om te bepalen of je een MIB1of 2 Amundsen hebt. Als gezegd: de MIB2, zoals ik die heb, ondersteunt wel mp4, maar enkel als geluidsbestand, niet als video. De MIb2 Amundsen kan gewoon niets met bewegend beeld. Van de MIB1, ingebouwd tot en met mei 2015, weet ik dat niet. Daar kan het anders zijn. Dus welke MIB heb je?
 

Renkie

Forumguru
Even een vraagje.
Hoe kun je makkelijk naar een volgende map gaan bij het afspelen van een SD kaart?

Ik heb een SD kaart met daarin bijvoorbeeld 10 mappen.
01
02
03
04
etc etc
Stel ik speel een .mp3 af in map 03. Kan ik dan met 1 druk op de knop naar de volgende map gaan? Ik ken dat wel van mijn vorige radio maar dat lijkt met dit Skoda systeem iets lastiger waardoor tijdens het rijden "een mapje verder" niet echt aan te raden is.

Of doe ik iets verkeerd?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij moet je terug naar "Selectie" en dan met de draaiknop de juiste map (of map in een map) selecteren, bevestigen en het eerste nummer selceteren en bevestigen. Mogelijk kan dat ook via het stuur, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben niet zo van de playlists, dus moet ik het ook met de mappenstructuur doen. Niet erg veilig....ik heb een 32Gb SD-kaart.
 
Ben die dag erop nog terug gegaan. Koste 250 euro omdat ze het grootste gedeelte moeten afstaan aan apple zeggen ze. Dus maar niet gegaan. Dan maar navigeren via de amundsen en muziek via bluetooth.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Renkie

Forumguru
Ja nou die manier van werken kom ik ook bij uit. En volgens mij wil het niet via het stuur. Maar ik vind dat nu niet heel handig en veilig.

En ik ram nu maar 20x op volgende via het stuur. Werkt ook maar niet ideaal.

Hier moet toch wel iets beters voor zijn?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet hoe ver je van Duitsland af woont, maar daar kost een freischaltslusshel (of hoe je het ook schrijft) 150 euro ..
Mocht het je dat waard zijn dan hè
 
Bovenaan Onderaan