Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Van tijd tot tijd zijn er toch firmwareupdates? Daarvoor moest mijn auto althans af en toe voor naar de garage. Mijn Octavia is van april 2013; terugzetten op fabrieksinstellingen betekent dan toch ook terug naar de firmware van april 2013?

Sowieso zet terugzetten naar fabrieksinstellingen meestal niet de firmware terug (probeer maar eens met je telefoon). Van je opmerking word ik wel nieuwsgierig: heb jij echt firmware-updates van je Amundsen gehad, of van de ECU van de auto? Dat laatste ligt meer voor de hand (zeker bij een dealer), maar hoe heb jij dan het idee gekregen dat je Amundsen nieuwe firmware kreeg?
 

Bakkertje

Forumguru
neen hoor.. misschien dat ze omdat het systeem dusdanig in de knoop geraakt is dat ze via de dealer-fabriek de firmware opnieuw installeren op je toestel.

Maar werkelijk "nieuwe" firmware heb ik nog niets van gezien, voor Columbus niet of voor Amundsen niet..

Mijn Amundsen (Discover Media) is al een paar keer van nieuwe firmware voorzien. 1x zelfs zo drastisch dat ik mijn on-line diensten opnieuw moest registreren. Maar een dealer doet dat eigenlijk alleen maar om eventuele problemen op te lossen. Normaal gesproken wordt dat niet zomaar gedaan.
 

hemi24

Forumguru
Mijn Amundsen (Discover Media) is al een paar keer van nieuwe firmware voorzien. 1x zelfs zo drastisch dat ik mijn on-line diensten opnieuw moest registreren. Maar een dealer doet dat eigenlijk alleen maar om eventuele problemen op te lossen. Normaal gesproken wordt dat niet zomaar gedaan.

Dan heb jij met je MIB2 "geluk", voor mijn Discover Media MIB1 schijnt geen FW-update te zijn...
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 het ding kan me echt gestolen worden (hoop dat er niemand meeleest die dit ook daadwerkelijke gaat doen)
Ik ben absoluut niet tevreden met het apparaat. In een stedelijke omgeving is het ding niet in staat om een Parkeergarage te vinden bijvoorbeeld.
Verder heeft ie regelmatig geen TMC signaal.

Maar zoals er voor de MIB2 updates zijn, zijn die er vast ook wel voor de MIB 1 (of geweest) toch?
 

hemi24

Forumguru
@hemi24Maar zoals er voor de MIB2 updates zijn, zijn die er vast ook wel voor de MIB 1 (of geweest) toch?

Nope...

Maar afgezien van de snelheid van het apparaat, ben ik er wel redelijk content mee, ook al is recent kaartmateriaal blijkbaar nog altijd moeilijk binnen het VAG-concern...
 

Spiegeltje

Senior Member
Maar afgezien van de snelheid van het apparaat, ben ik er wel redelijk content mee, ook al is recent kaartmateriaal blijkbaar nog altijd moeilijk binnen het VAG-concern...

Snelheid? Welke snelheid? Ik ben al op bestemming als ik alles heb ingegeven en dat ding eindelijk klaar is met (be)rekenen.....
 

R0SSI

Lid
Laatst heb ik ook de nieuwste mappen gedownload en op de SD-kaart gezet, werkt allemaal prima! Maar volgens mij pakt hij nu de maximum snelheden na een bepaalde tijd niet meer goed op. Bijvoorbeeld:
  • Bij Heerenveen de kruising tussen de A32 en A7 (op beide wegen) is het tussen 0600 en 1900 de maximum snelheid 100 km/u, buiten deze tijden is het 130.
  • Het zelfde geldt bij Drachten de kruising tussen de A7 en de N31.

Bij de vorige kaarten kwam er een naast de 100 km/u een klokje + 130 als maximum snelheid. Ben ik iets vergeten in te stellen of zou het een fout in de update kunnen zijn?
 

maartenv84

Senior Member
Ik heb een oude amundsen in mijn s2 en die laat 100 zien als het tussen 6 en 19 is. Daarbuiten staat dan 130. Misschien is dat bij die van jou nu ook zo

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

tlpeter

Actief lid
Laatst heb ik ook de nieuwste mappen gedownload en op de SD-kaart gezet, werkt allemaal prima! Maar volgens mij pakt hij nu de maximum snelheden na een bepaalde tijd niet meer goed op. Bijvoorbeeld:
  • Bij Heerenveen de kruising tussen de A32 en A7 (op beide wegen) is het tussen 0600 en 1900 de maximum snelheid 100 km/u, buiten deze tijden is het 130.
  • Het zelfde geldt bij Drachten de kruising tussen de A7 en de N31.

Bij de vorige kaarten kwam er een naast de 100 km/u een klokje + 130 als maximum snelheid. Ben ik iets vergeten in te stellen of zou het een fout in de update kunnen zijn?

Het was mij ook al opgevallen.
Ik ga de oude versie eens terug zetten binnenkort.
Het lijkt er op dat wanneer er een verkeerde snelheid werd weergegeven (120 ipv 130) daar deze nu helemaal niet meer wordt weergegeven.
 

Rallye

Forumguru
Gisteren de (voor mij) nieuwe auto opgehaald, voorzien van MIB 2 Amundsen. Auto is van zomer 2015. Vanmorgen een beetje gespeeld met de Amundsen. Twee puntjes vallen op:
- spraakbediening werkt niet; en
- ik heb geen menupunt voor de WIFI-hotspot.

Ik ben inmiddels een update van Skoda aan het downloaden (12Gb) en een update van Here

image.jpeg
Dit is wat er nu op staat.


De update van Skoda heet STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip. Ben ik dan up to date?
 
Laatst bewerkt:

R0SSI

Lid
Ik heb een oude amundsen in mijn s2 en die laat 100 zien als het tussen 6 en 19 is. Daarbuiten staat dan 130. Misschien is dat bij die van jou nu ook zo

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Het gaat erom dat hij dat eerst wel deed, maar nu niet meer ;) Eerst kreeg je bij die wegen na 1900 een extra snelheid met 130 + tijdsklokje (die zegmaar aangeeft dat je na een bepaalde tijd sneller mag).

Het was mij ook al opgevallen.
Ik ga de oude versie eens terug zetten binnenkort.
Het lijkt er op dat wanneer er een verkeerde snelheid werd weergegeven (120 ipv 130) daar deze nu helemaal niet meer wordt weergegeven.

Ik ben benieuwd naar je resultaat :)
 

hemi24

Forumguru
Ik ben inmiddels een update van Skoda aan het downloaden (12Gb) en een update van Here

De update van Skoda heet STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip. Ben ik dan up to date?

Als het goed is ben je dan weer een versie nieuwer v.w.b. de kaarten voor de navigatie!
2016/2017 is de laatste versie, zoals beschikbaar gesteld in juni van dit jaar; de 2017 versie zal waarschijnlijk november '16 beschikbaar komen.

Ben wel benieuwd waarom je én van de Skoda site download én van de site van Here... (dit zou hetzelfde bestand moeten opleveren).
 

Rallye

Forumguru
@hemi24 Omdat ik begrepen had dat de bestanden van Skoda in juni niet geüpdate waren (of geldt dat alleen voor de Columbus) ben ik naar Here gegaan. Daar viel mij op dat het bestand van Skoda veel groter is. Daar moeten dan toch ander dingen inzitten.

Kun jij overigens zien of mijn "Navigatiedatabase" (zie foto) de laatste is?

Edit: in januari werd deze database al gebruikt, zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuwe-amundsen-in-mijn-yeti.25785/page-5#post-591068
 
Laatst bewerkt:
Ik zal wel een enorme knuppel zijn.. Maar wat is nu de updateprocedure voor de kaarten? Ik ging ervan uit dat je ze moest uitpakken en dan op de SD-kaart zetten. Of is het nu het gehele bestand er onuitgepakt opzetten?

Edit: inmiddels gelukt :)
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@M@tthijs: met of zonder eerst uitpakken? De handleidingen hier zeggen uitpakken, maar het filmpje op de pagina van Skoda lijkt dat niet te zeggen.

WIFI-hotspot lijkt het niet te gaan doen. Ik had via Google een instructieboekje voor Columbus, Amundsen en Bolero gedownload waar ook voor de Amundsen een WIFI-hotspot in aangegeven werd. Op de pagina voor de Octavia (http://www.skoda-auto.com/en/mini-a...age=nl&requestOwnersManualEditionDate=05-2016) staat echter een instructie voor de Amundsen en de Bolero, waar geen WIFi-hotspot wordt genoemd. Vraag is dan wel hoe de Command Apps werken. Iemand ervaring?
 
Laatst bewerkt:
@Rallye met uitpakken. Filmpje zei dat inderdaad niet, vandaar mijn verwarring. Vervolgens alleen de 'maps'-directory op het originele Skoda-SD kaartje zetten. Dat laatste is cruciaal, ook iets dat ik niet meteen begreep.
 
Bovenaan Onderaan