Het grote AliExpress forum

erik-055

Actief lid
@erik-055 hoe werkt hij? Je hebt hem nu enige tijd.

@B.Stuurder
@oco1979

Hij werkt prima. Ik kwam o.a. storingen in het ventilatiesysteem en portiersloten tegen.
Hij kent waarschijnlijk veel meer stuurapparaten dan mijn auto rijk is. Als je dat niet weet is het telkens even wachten totdat hij verbinding heeft gemaakt met het gekozen stuurappaat wat vervolgens niet lukt.
Prima apparaat, prima prijs.
Let er wel op dat je extra kosten kan krijgen boven de 22 euro vanuit China. Bij mij is niets extra's berekend.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd via de zoekfunctie te zoeken naar de volgende lampjes. Led lampjes (wit licht) voor de voetverlichting en de lampjes in t dak. Heeft iemand hier een idee waar ik deze kan bestellen voor een octavia HB FL?
 

Maartenvds

Forumguru
Ik heb geprobeerd via de zoekfunctie te zoeken naar de volgende lampjes. Led lampjes (wit licht) voor de voetverlichting en de lampjes in t dak. Heeft iemand hier een idee waar ik deze kan bestellen voor een octavia HB FL?

https://nl.aliexpress.com/item/5pcs...it-Package-For-Skoda-Octavia/32615171432.html Dit is voor je lampjes in de hemel. Ik zelf heb er goede ervaringen mee.

https://nl.aliexpress.com/item/OEM-...923208.html?shortkey=MFVbEzuU&addresstype=600 de voet verlichting als je deze al hebt zitten en niet allen de halogene voor led modue wilt veranderen kan je deze pakken https://nl.aliexpress.com/item/2x-E...Light-for-Audi-A4-A6-S6-A8-S8/1433377495.html.

Als je vragen hebt moet je anders maar even een PM sturen.
 

Bakkertje

Forumguru
Hmm, zijn er meer mensen hier met een pakketje onderweg die in plaats van het pakketje een brief van PostNL hebben ontvangen?

Zelf heb ik het nu (voor het eerst) aan de hand en ik hoorde van een collega op het werk dat hij ook aan de beurt is.
Het zal toch niet zo zijn dat we voortaan 100% controle krijgen?

Voor nu is het mijn eerste keer dat ik invoerrechten moet betalen, dus uitgesmeerd over alle bestellingen is het nog steeds verwaar;losbaar, maar het moet natuurlijk geen trend worden ;)
 

oco1979

Forumguru
Ik bestel bij wish, samenwerking met ali.
Hier kan je met PayPal betalen.
Hopelijk geen bijtelling in de toekomst.
Tzal ook wel niet mega bedragen zijn gezien ik nooit meer dan 15 bestel van waarde.
 

Captain Hook

Forumguru
@Bakkertje: Was het een bestelling van < of > 22 euro?

Heb in december nog diverse zaken via zowel AE als BG besteld van rond de 50 euro.
Maar alles kwam zonder BTW/inklaringskosten binnen.

Nu kies ik bij BG wel voor de PDM verzendmethode; dat is een soort van verzekering i.v.m. mogelijke BTW/Inklaringskosten...
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Captain Hook ik heb een Xiaomi bluetooth speakertje besteld voor €27,85 .. Het was echt bijzonder snel in NL overigens, de 24e besteld en sinds vorige week dus bij de douane. Bij BG kun je ook kiezen voor verzending vanuit de EU (betaal je wel iets meer)

@oco1979 de manier van betalen doet er niet echt toe, zodra het bij de Nederlandse douane aankomt kun je eruit gevist worden.
De hoogte van het bedrag weet ik nog niet, maar laat ik uiteraard even weten.

Ik maak me er ook niet echt druk om, maar ik dacht een trend te herkennen doordat ook mijn Collega eruit gevist is (die heeft overigens een smartphone besteld dus die zal wel het nodige kwijt zijn gok ik zomaar)
 

HarrieSkoda

Forumguru
En wanneer zijn deze bestellingen geplaatst?

Mogelijk een nieuwe 'regeling' vanaf 2018?

Strengere controle rond de jaarwisseling ivm. invoer vuurwerk?
 

Captain Hook

Forumguru
@Captain Hook ik heb een Xiaomi bluetooth speakertje besteld voor €27,85 .. Het was echt bijzonder snel in NL overigens, de 24e besteld en sinds vorige week dus bij de douane.
Dat kan kloppen. Al mijn bestellingen uit de week van 20-25 december (AE, eBay, BG) zijn allemaal al geleverd.

@Captain Hook ... Bij BG kun je ook kiezen voor verzending vanuit de EU (betaal je wel iets meer)
Maar dat werkt alleen als het artikel ook daadwerkelijk bestelbaar is vanuit het EU i.p.v. CN warehouse... En dat is lang niet altijd het geval.

PriorityDirectMail (wat overigens ook weer niet bij alle artikelen mogelijk is), is de 'verzekeringspremie' die je extra moet betalen, mocht in het geval van BTW heffing, het artikel aan je deur duurder worden, je via BG die BTW terugkrijgt...
In de praktijk heb ik er nooit gebruik van hoeven te maken. Maar volgens sommige (?) online gebruikers zou het daadwerkelijk zo zijn... :arghh:
 

Bakkertje

Forumguru
Die pdm levering is nieuw voor me @Captain Hook weer wat geleerd hahaha

In de brief wordt verwezen naar een site daar heb ik alles netjes opgegegeven maar sindsdien niets meer gehoord..?
 

Spector

Forumguru
Zijn auto is van 2011............hoe moet hij dat weten??
Ik weet 't ook niet hoor, sorry.
Edit: dat soort info kun je vaak uit iemands profiel halen ;) .

Dat klopt, zag ik in de profielfoto, maar hij reageert op iemand met een III FL uit 2017. Voor mij was het dus een vraag voor een extra bevestiging ;)
 

dirk27

Forumguru
Ik had deze al geplaatst in het topic van O3, maar aangezien deze sleutel op zovele Skoda's gebruikt wordt:

Besteld voor net geen 10 euro incl. verzending. Ontvangen na 3 weken en de kwaliteit is gewoon top! Ik zou zeggen dat het dezelfde plastic is als OEM. Ik heb enkel de 2 aluminium stukjes overgezet en het pad met de knopjes omdat deze helemaal versleten waren bij mij.

https://www.aliexpress.com/item/Oke...r-Case-Fob-Shell-For-VW-Golf/32836397593.html

24570235387_0533fdec2c.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
@dimi74 ja dat klopt, maar dat is het "risico" als je iets laat komen uit het buitenland. Andersom heb ik inmiddels (ik doe effe een gok) al meer dan 50 pakketjes uit China laten komen en dit is voor mij de eerste keer dat ik iets bij moet betalen. Ik heb nu 45,70 betaald voor een Bluetoothspeaker die goed uit de verschillende recensies komt en zal mijn persoonlijke ervaringen nog even delen als ik hem dan ook echt heb.. (als het goed is ligt ie vandaag bij het postkantoor)
 
Bovenaan Onderaan