Het grote AliExpress forum

Rallye

Forumguru
Dat mobiele apparaat heb ik altijd bij me. Ik kijk echter liever op mijn 32" in de slaapkamer dan op de iPhone 6 of de iPad. In de woonkamer geldt dat (bijvoorbeeld ook bij Netflix) nog sterker: daar staat een 46", met een Marantz surroundversterker. Voordeel van de Netflix-app op de iPad ten opzichte van de app op de smart-TV beneden is dat de Netflix-app op die smart-TV (een Samsung uit 2011) niet kan omgaan met verschillende gebruikers en dus alle gekeken series etc. "boekt" op de hoofdaccount. En het dus net lijkt of ik een fan ben van Pretty little liars....
 

Me Zelf

Forumguru
De ziggo app ondersteunt alleen het casten van life tv. En life tv is zooo 2016... het meeste kijken we via de replay.
 

Bakkertje

Forumguru
Juist voor de surround ervaring heb je niets aan een ios device, die ondersteunen geen dolby Digital @Rallye
Nu weet ik eerlijk gezegd niet of die Android TV dat wel ondersteund ..

Overigens wordt vanuit Ziggo http live streaming gebruikt waarbij getecteerd wordt wat voor apparaat er gebruikt wordt voor het afspelen. Daarmee wordt de hoeveelheid bandbreedte beperkt (en gaat dus de kwaliteit naar beneden).In theorie is het beeld via casting daarmee minder goed dan rechtstreeks..

@Me Zelf Live TV is inderdaad wat achterhaald, behalve voor sport evenementen en laat ik nu graag naar de F1 kijken ;)
 

Rallye

Forumguru
Juist bij een Chromecast wordt een rechtstreekse verbinding gelegd tussen de Chromecast en internet. Het mobiele apparaat geeft eigenlijk gewoon een link door, die door de Chromecast zelf wordt opgehaald. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Airplay, waarbij het beeld eerst naar de iPad moet een van daaruit wordt doorgeleid. Zo heb ik het tenminste begrepen. De kwaliteit wordt dus bepaald door de Chromecast. Zie https://chromeunboxed.com/chromecast-google-cast-vs-apple-tv-airplay-which-is-best/

Ik heb overigens bij Netflix via de Chromecast wel surround, waarschijnlijk omdat niet de iPad, maar de Chromecast wordt herkend. Bij Ziggo Go weet ik dat niet zeker, zal eens checken.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
M'n TV box is vorige week binnen gekomen. Uitgepakt aangesloten en het werkt eigenlijk best prima!
De Ziggo GO app werkt ook (had van mij iets vlotter gemogen, maar het werkt niet storend traag). Die blijft ook in landscape modus draaien (in tegenstelling tot wat ik op Internet links en rechts heb gelezen).
Wat nog wel even een dingetje wordt is de bediening. De standaard meegeleverde afstandsbediening schiet te kort omdat je geen pointer hebt (en dus de Ziggo app niet kunt bedinen die is gemaakt voor touch bediening). Het touchpad toetsenbord wat ik bijbesteld had werkt dan weer prima maar heeft weer het nadeel dat je daarmee de box niet uit kunt zetten. Dus ik denk dat het een muis wordt in combinatie met de originele afstandsbediening.

In het pakket zat:
- TV kastje (erg klein en handzaam formaat)
- HDMI kabel
- Voet met dubbelzijdig tape om het ding achterop je TV te plakken
- Verlenger IR ontvanger
- Afstandsbediening

Dus voor alsnog ben ik helemaal content, het toetsenbord zou ik niet opnieuw bestellen met de huidige wetenschap, maar dat mag de pret niet drukken.
De eerste six feet under afleveringen zijn al lekker gestreamed met de Ziggo GO app!
Het ding is ook voorzien van Wifi (geen 5G) en daarmee zou je in principe overal in je huis TV kunnen kijken zonder kabels te hoeven trekken. Beeld is prima en over mijn 2.4 Ghz wifi loopt alle soepel.
 

spikehome

Forumguru
welke tv box had je besteld?
ik heb er al langer 1 van Ali.
helaas wordt de ziggo app niet ondersteund.
na installatie dmv apk bleek hij idd niet te werken.
 

Bakkertje

Forumguru
Nog even een kleine update..

Het toestenbord dat bijbesteld hebt is niet helemaal bruikbaar. Inmiddels ontdekt dat de bijgeleverde afstandsbediening ook een pointer functie heeft. Voor de Ziggo Go app is het scrollen daarmee door een lijstje afleveringen van je favoriete HBO serie niet mogelijk. Daarop een draadloze muis gepakt (een logitec met usb dongetje) het scroll wieltje doet precies wat ik nodig heb.
Dus met de standaard AB en een muis kun je er eigenlijk alles mee.. Nu nog even uitpuzzelen hoe ik airplay kan gebruiken, want dat zou ook moeten kunnen ..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

spikehome

Forumguru
@Bakkertje is dat zo een klein toetsenbordje met muis tableau erbij?
meestal kan je bij dat tableau aan de rechterkant scrollen door daar te vegen omhoog of omlaag.
Ik heb overigens DEZE besteld
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ook een mooi ding @spikehome, die had ik ook bekeken, maar die laat zich niet zo makkelijk achter de TV plakken (geen wallmount en geen IR verlenging). Andersom zit er weer wel bluetooth en een display op..
Het is inderdaad zo'n toetsenbordje en volgens mij kun je erop scrollen inderdaad maar qua bediening en apparaten op m'n nachtkastje / uitleg aan de rest van het gezin schiet het allemaal niet op met zo'n toestenbord :nono:
 

erik-055

Actief lid
Als het goed is gaat dit passen in mijn Octavia 1

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/2UbyIZ7v

HpN6qB.png
 

Bakkertje

Forumguru
mooi gevonden @erik-055 Laatst het deksel van onze Beetle nog gelijmd, mocht ie weer afbreken dan is dit een mooi alternatief. Ik ben benieuwd naar de pasvorm..
 
Bovenaan Onderaan