Het gat waar geen pijpjes doorkomen

CDK

Forumguru
Voorkant is wel OK, achter zou ik of alle tekst weg halen, helemaal clean dus, of de RS badge verwijderen, is ander lettertype en echt niet mooi.
 

turboturbo

Forumguru
Als het geen RS ís, vind ik de type aanduiding niet op z'n plek, hoor:pardon:

Is zoiets als de 'V8' stickers die ik wel eens op Canta-lux / Ligier 45KM auto's zie, of 'turbo'. :tegek:

Dat je de bumpers, exterieur en interieur zaken wil overnemen, dat snap ik dan wel. Dat ziet er gewoon mooi uit. Maar als de Fabia de 'pedigree' niet heeft.....
 

theButlahh

Actief lid
Ja ik vond dat eerst ook wel... maar ik vind logo's die er totaal niet bij horen en nooit hebben bestaan, bijvoorbeeld een Polo V8 o.i.d, iets heel anders dan iets namaken zodat het van buiten nagenoeg niet van echt te onderscheiden is. Als de motorkap opengaat of je wil het circuit op is de schijn snel afgelopen natuurlijk.
Ik heb zelf juist een aversie voor het weghalen van alle logo's en het plaatsen van eyelids/angel eyes + overdreven, niet-stock bumpers en overdreven geblindeerde ramen. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten overigens... :bloos::dankje:

Een vriend van me had een Golf R32 replica die wij 'grappend' wel eens een R16 noemen (er zat maar een 1.6 in) maar dat ding zag er ook wel bruut uit. Omdat ik de bumpers als erop had, leek het mij wel leuk het 'werkje' af te maken...
 

theButlahh

Actief lid
Bij deze het resultaat. Eerst nogmaals dank aan Visitor538 voor de verzending :D

DSC_0594.jpg

Om eerlijk te zijn, ik ben niet helemaal tevreden. Om 2 redenen... Voornamelijk omdat de uitlaat vrij laag hangt. Ik heb niet voor niets een gat.. en het is eigenlijk nog niet gevuld, haha. Dit komt omdat de oude einddemper wat kleiner was en gewoon rond. De nieuwe is ovaal en pastte daarom niet zo perfect als de oude.. Daar moet wel iets op te vinden zijn.. TOCH?! :pieker:

De andere reden dat ik minder tevreden ben is de montage algemeen. De garage waar ik ben geweest had niet echt goede klemmen, dus ik ga hem misschien even bij een skoda garage opnieuw laten monteren met de juiste klemmen zodat ik me er wat beter bij voel (hij zit namelijk gewoon goed vast, alleen het ziet er nie uit) en daar meteen laten stellen.. voor mijn gevoel moet hij namelijk echt wel iets hoger kunnen en zo wat meer in het gat vallen.

Van mij hadtie ook wel iets fancy-er gemogen (lees iets meer chrome-look) maar dat kan ik zelf nog wel fiksen eventueel, die eerste 2 euvels wil ik eerst even goed hebben ;)
 

Joske

Forumguru
fotootje langs achteren ook mogelijk?


vind het wel jammer dat het niet ineens goed is... :thumbsdown:


maar als je al aangeeft dat er misschien niet de beste klemmen gebruikt zijn is er vast nog wel plaats voor verbetering ;)
 

CDK

Forumguru
misschien mogelijk om een ophangklem op ophangrubber aan te passen of te buigen dat e.e.a. optisch mooier uit komt?
 

theButlahh

Actief lid
Ik zal straks na het werk nog eens wat foto's maken.

misschien mogelijk om een ophangklem op ophangrubber aan te passen of te buigen dat e.e.a. optisch mooier uit komt?

Ja dit was mijn eerste gedachte ook al.. er zit alleen een soort hitteschild boven de demperpot waardoor hij dus niet te hoog kan, want volgens die garage waar ik was geweest mocht de demper niet daar tegenaan komen. Moet dus een creatieve oplossing zijn en aangezien ik geen brug o.i.d. heb en dus niet goed onder de auto kan kijken, moet ik dit waarschijnlijk even laten uitzoeken door een andere (skoda)garage.

Heb trouwens ook het nieuwe logo erop laten zetten en de TDI-badge verwijderd. Ziet er wel strak uit vind ik! Ga het 'Fabia' denk ik ook verwijderen, twijfel nog een beetje of ik er de nieuwe logo's op plak of leeg laat ;)
 
Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Kan erger:

10389660_300159783480658_4178193327836250710_n.jpg


Ik heb maandag afspraak om uitlaat aan te passen op O3. Denk dat dit voor jou ook wel betere oplossing was geweest...(als ik zo vrij mag zijn :) )
 

theButlahh

Actief lid
Haha nee zo erg is het nog lang niet, hij hangt gewoon, tja, laag... Je ziet het wel op de fotos recht van achter straks. Waar heb jij die afspraak dan? En wat ga je dan laten doen? Custom sierstuk of..?
 

Bakkertje

Forumguru
Kan de einddemper aan de voorkant niet wat verder over de midden demper heen en aan de achterkant een andere steun?

Volgens mij moet je dan een heel eind kunnen komen toch?
 

theButlahh

Actief lid
Kijk zo zit het ongeveer:
uploadfromtaptalk1400590531800.jpg

Beter kan ik het niet tekenen, haha. Achteraan de demper zit hij dus niet vat want daar zat niet eens een bevestiging! Kun/moet je die er nog in laten maken?

Ik dacht juist die ene bevestiging bij de demper op een of andere manier wat omhoog te trekken om het op te lossen..
 

Desperado

Forumguru
Ik neem aan dat de nieuwe op dezelfde punten vastgezet wordt als de oude.
Een beetje passen en meten is altijd wel mogelijk volgens mij.
 

Bakkertje

Forumguru
De vast aan de achterkant zou je kunnen verbuigen / een nieuwe steun eraan lassen en vervolgens weer ophangen. Dan hangt ie weer netjes in het gat.
 
Bovenaan Onderaan