Het gat waar geen pijpjes doorkomen

theButlahh

Actief lid
Ik zit met een probleempje, ik heb een achterbumper op mijn Fabia 1.4 TDI waar een flink gat in zit, bestemd voor een leuk pijpje (of 2?).
Nu zit er in elk geval heel ver naar achteren verstopt een sippe naar beneden wijzende TDI uitlaat (dubbele pijp). De afstand vanaf het rechte stuk van de huidige pijpjes tot het gat is ongeveer 27cm. Zie ook de foto.

Screen Shot 2014-04-11 at 20.45.17.png

Mijn vraag is eigenlijk.. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil een eindresultaat als:

187.jpg
13072009213.jpg


Nu heb ik natuurlijk zelf al wat gezocht en mijn opties waren van goedkoop naar duur:

- Sierstuk kopen en vastmaken in het gat, geen uitlaat op laten uitmonden (kosten zon 20 euro en niet erg fancy..)
- Kromme pijpjes afzagen naar rechte, 2 lange sierstukken zoeken (sierstukken van 25 tot 30 cm bestaan helaas niet, of ik kon ze niet vinden).
- Kromme pijpjes afzagen, koppelstuk vinden wat 2 pijpen naar 1 pijp maakt en daar een ovaal sierstuk op zetten (onmogelijk volgens sommige die ik het idee had voorgelegd)- Andere einddemper kopen (zon 250 euro en is me eigenlijk te duur..)

Nu wil ik eigenlijk het liefst één ovaal eindstuk, die écht aansluit op de gehele uitlaat en natuurlijk; zo goedkoop mogelijk zonder dat het er goedkoop uitziet, we blijven een hollander.
Hebben jullie ideetjes of eigen ervaringen?
 
Laatst bewerkt:

theButlahh

Actief lid
Vind 150 euro voor een sierstuk erg veel geld.. dan spaar ik liever ook verder voor een hele nieuwe einddemper. Maar vind het zo lastig uitzoeken online, ben bang dat een andere uitlaat überhaupt niet past, weer te kort is of juist te ver uitsteekt? Dit kun je amper checken, toch?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ben ik ook mee akkoord @Desperado

Ikzelf was 110 kwijt voor sierstuk en plaatsing bij dealer. ( moest stuk van uitlaatpijp gesneden worden.. Ookal was het een klemsysteem)
 

theButlahh

Actief lid
Hmm oke, dan moet ik mijn dubbeltje op de eerste rang mentaliteit maar even aan de kant schuiven ;)
Maar bij jou kon dus wel gewoon een stuk van de pijp afgesneden worden en een sierstuk geplaatst worden en dan stak er nog steeds een mooi pijpje uit? Ik heb namelijk een RS bumper ofzo, hij is vrij diep, met de meeste sierstukken die ik heb gezien/gemeten kom ik nog niet onder de bumper uit...

Ik was ook aan het kijken naar deze:
http://www.novus-sportuitlaten.nl/contents/nl/d663_Novus_Sport_Uitlaat_Skoda_6Y_Einddemper.html#p773
"Novus Einddemper Fabia 6Y 135x75mm Ovaal"

Voor 150 euro heb je dan een hele nieuwe einddemper... Maar nogsteeds is mijn vraag dan, steekt deze voldoende uit.. mijn gaatje moet natuurlijk wel gevuld worden. :maakmegek:
 

lugolux78

Forumguru
Nou probleem is als ie niet past dan is je gat niet gevuld en moet je alsnog andere oplossing zoeken. Met aangepaste eindstuk ben je zeker van een lekker gevuld gat whaha. Maar goed jouw auto jouw keuze...
 

Joske

Forumguru
en de einddemper van een Fabia RS? Want je hebt toch wel duidelijk een RS-achterbumper, of zie ik dat nu verkeerd? ;)
 

theButlahh

Actief lid
RS einddemper heb ik nog nergens gevonden? als je er een weet? Ja het is voor zover ik kan beoordelen idd een RS bumper die ik heb.
 

Joske

Forumguru
Ik zal straks eens in de onderdelencatalogus kijken. Had vorige keer al gekeken en dan zat ik rond de 1000 euro maar daar zit de katalysator bij natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan