Herbie's Skoda Octavia Combi

Herbie

Lid
Hallo iedereen

Mijn pa is op dit forum geregistreerd, maar post eigenlijk nooit iets. Ik lees hier ook regelmatig een en ander en nu heb ik wat tijd gevonden om een topic te maken over de leasewagen van mijn pa. Het gaat om volgende wagen (we rijden ermee sinds november 2006):

Skoda Octavia Combi 1.9 TDI
Modeljaar 2007
Ambiente
Anthracite Grey

Company Pack:
- Stream
- Jumbo box
- automatische airco
- parkeersensoren voor & achter
- regensensor
- lichtsensor met coming home
- cruise control

Extra Opties:
- Maxidot
- alu velgen 15" Helios
- elektrische ramen achter


Een zeer complete auto dus met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wegligging is goed, stugger afgeveerd en dus strakker door de bochten te sturen dan de vorige... een Renault Megane Grandtour. Deze was dan weer comfortabeler. En ook stiller trouwens, dat was een common rail terwijl deze nog een diesel met pompverstuiver is. Deze motoren staan erom bekend dat ze veel lawaai maken, maar dat nemen we erbij.

Na 30.000 km zijn we tevreden. Enige probleem dat we hebben gehad, is dat de Maxidot haperde en constant flikkerde en uitviel. Is intussen vervangen en dat is dus opgelost.


Foto's kan je hier bekijken: http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=view&id=1125
 

Herbie

Lid
De draad van de TomTom wordt nog weggewerkt. De draad van het zekeringkastje naar het opbergvakje waar hij in staat is al lange tijd getrokken, maar we moeten nog ergens een connector zien te vinden. Iemand een idee waar en voor welke prijs?
 

ad5000

Actief lid
De draad van de TomTom wordt nog weggewerkt. De draad van het zekeringkastje naar het opbergvakje waar hij in staat is al lange tijd getrokken, maar we moeten nog ergens een connector zien te vinden. Iemand een idee waar en voor welke prijs?

Je kunt in ongeveer elke auto accesoires shop een 12V aansluiting kopen en deze in datzelfde bakje maken.

Als dat om de e.o.a. reden niet lukt kan je dit achter de radio of het dashboardkastje doen en de voeding van de TT naar het bakje doortrekken.

Deze optie houd wel in dat je eigenlijk een extra voeding nodig hebt als je de TT in een andere auto wilt gebruiken.
 

Herbie

Lid
Mijn pa zou het anders willen doen, met een aansluiting aan de draad die in het bakje ligt die meteen in de TomTom past. Zodat we dus die lange draad voor in de 12V niet meer nodig hebben.
 

Okki

Donateur
Mijn pa zou het anders willen doen, met een aansluiting aan de draad die in het bakje ligt die meteen in de TomTom past. Zodat we dus die lange draad voor in de 12V niet meer nodig hebben.

Is dit inmiddels gelukt?
Ik wil zelf voor mijn Garmin Nuvi een extra 12 volt laadsnoer kopen en dit 'vast' aan laten sluiten (ergens achter de radio) en het stekkertje in het bakje bovenop het dashboard laten uitkomen. Daar staat de Garmin in.
In dat geval heb je geen last van losse kabels vanaf de 12 volt aansluiting in de middenconsole.

Iemand anders dit wellicht geregeld?
 

Gieliovd

Forumguru
Als je een normaal laadsnoer inderdaad ombouwd, dus gewoon die grote male 12 volt plug eraf halen en direct op de geschakelde plus zetten, heb je nooit gezeur met grote plugs.

Anders gewoon de 12v plug onder je dashboard in een female zetten.
 

LenK

Forumguru
Mijn zoon is niet zo positief over zijn vader's Skoda.
Hij wil er in ieder geval niet in gesignaleerd worden door zijn vrienden. "Triest merk" noemt ie het.
(Heeft weer als voordeel dat ik niet voor de voetbalclub hoef te rijden).

"Als je het gemaakt had dan stond er wel een ........ (er komen een paar premium merken voorbij) voor de deur" zegt ie dan

Mijn standaard antwoord: "Skoda: voor mensen die zich NIET hoeven te bewijzen"
 

Herbie

Lid
Mijn pa mag een nieuwe leasewagen bestellen. De gelukzak...ik zal wel blijven rondtoeren in mijn C3 :(

Het ging tussen:
Citroën C4 Grand Picasso
Peugeot 308SW
Skoda Octavia Combi (facelift)
Nieuwe Renault Megane Grandtour

Voorkeur ging uit naar de laatste, maar aangezien deze nog niet leverbaar is en mijn pa niet zolang kan wachten, is deze (helaas) afgevallen. Het is namelijk een erg mooie auto geworden.

De C4 GP is lang een grote kanshebber geweest, maar een paar dagen geleden heeft mijn pa in ene van een collega gezeten en hij vond het dashboard niet mooi. Met alle opties die mijn pa wil, zou deze ook wat duur uitgevallen zijn.

Dus gaat het nog tussen de 308SW en de Octavia Combi. Beide mooie auto's. De laatste dagen neigt mijn pa meer naar de Octavia. De prijs heeft waarschijnlijk de doorslag gegeven. De Octavia is zelfs met meer opties net iets goedkoper. Waarschijnlijk wordt het:

Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente
met Company Pack (Radio CD met Aux aansluiting en 8 luidsprekers, automatische airco, cruise control, regensensor, lichtsensor met coming home, parkeersensoren voor en achter, lederen stuur, tapijten),
Maxi Dot boordcomputer,
elektrische ruiten achteraan,
16" aluminium velgen (waarschijnlijk Crateris),
zilveren dakrails

Er werd nog getwijfeld over de kleur: Black Magic, Corrida Red of Dynamic Blue. Waarschijnlijk wordt het de zwarte.

Wel spijtig dat de 1.6 common rail nog niet te bestellen is. Weet iemand vanaf wanneer dat zou kunnen?




Hans (de zoon van Herbie)
 

Herbie

Lid
De volgende leasewagen van mijn pa is vandaag besteld:

Skoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente

met Company Pack (Radio CD met Aux aansluiting en 8 luidsprekers, automatische airco, cruise control, regensensor, lichtsensor met coming home, parkeersensoren voor en achter, lederen stuur, tapijten),
Maxi Dot boordcomputer,
elektrische ruiten achteraan,
16" aluminium velgen (Lyra),
zilveren dakrails

In de kleur Brilliant Silver metallic (helaas geen zwart, dynamic blue of corrida red) met Variety Onyx stoffen zetels


Greetz
Hans
 

cvegreen

Forumguru
skoda is van een heel andere slag als die franse merken hoor. Ik rij met een skoda en mijn vrouw met een citroen en dat is toch iets anders hoor. Ik heb ook een C3 gehad , maar daar had ik echt heel veel problemen mee . Electrische problemen .
 

Herbie

Lid
skoda is van een heel andere slag als die franse merken hoor. Ik rij met een skoda en mijn vrouw met een citroen en dat is toch iets anders hoor. Ik heb ook een C3 gehad , maar daar had ik echt heel veel problemen mee . Electrische problemen .


Ik rijd zelf (helaas) met een C3. Ook al 5x in de garage gestaan op minder dan een half jaar tijd. 4x voor hetzelfde probleem dat niet opgelost geraakte (een lek) en de 5e keer omdat hij niets meer deed. Sleutel in het contact....doordraaien...en...niets. Bleek aan de sleutel te liggen. Hoop dat de problemen nu gedaan zijn.

Hans (zoon van Herbie)
 

WillemJan

Forumguru
Franse auto's:
-> Ze roesten onder je k?nt vandaan
-> Probleembakken.

Daarom kies ik ook voor Skoda!

Groetjes... Willem-Jan
 

cvegreen

Forumguru
Ik rijd zelf (helaas) met een C3.
Hans (zoon van Herbie)


Beste Hans ,
Heb je het dat zelf niet in de hand met wat voor auto je rijdt ?
Ik zou zeggen een fabia is een sombere auto dan zo'n franse wagen , maar is wel duitse degelijkheid en dat voel je echt waar . qua grote zal daar denk ik niet zo heel veel verschil inzitten. Wat wel leuker is bij de C3 is dat je een hogere zit hebt dan in een fabia . Misschien de F2 minder , omdat hij hoger is dan de F1 gelijk ik nog heb .
 

Herbie

Lid
5 mei moet de Octavia van mijn pa terug naar de leasemaatschappij. Totdat de nieuwe Octavia er is, krijgt hij een voorloopauto. Ben eens benieuwd wat dit zal zijn.

Hans (zoon van Herbie)
 

Herbie

Lid
Nieuwe Octavia is 30 maart besteld, geschatte leverdatum is 10 juli. Ongeveer 3,5 maand levertijd dus.

De nieuwe Octavia is vandaag onverwacht geleverd...een stuk vroeger dan verwacht dus :)
Ik ga hem morgenavond eens bekijken, want mijn pa was vanavond niet thuis. Ben ook wel benieuwd naar de nummerplaats...hopelijk een toffe.

Hans (zoon van Herbie)
 

Herbie

Lid
Het is een Belgische nummerplaat, dus 3 cijfers en dan 3 letters. Qua letters zitten we ergens rond ANx of AOx, geloof ik.
 
Bovenaan Onderaan