HELP! Uitkijken naar mijn zwarte Octavia 54-PDF-2

Cordoba

Forumguru
@deVerhuizers.nl Wat je ook kunt doen als je een geschikte vervanger vindt: een afspraak maken met de verkopende garage. Jij koopt de auto direct als vervanger, en in geval je auto toch nog voor de deadline terugkomt, lever je de vervanger in tegen een van tevoren afgesproken prijs. Voordeel is dat je dan direct een vervanger ter beschikking hebt, en als je gestolen auto nog boven water komt, zit je niet met 2 auto's. Dat je bij teruggeven van de vervanger minder geld terug krijgt lijkt mij logisch: je bespaart op bijvoorbeeld een huurauto als vervanger, en de auto maakt wel km's als je 'm gebruikt. Voor de verkopende partij heeft het ook voordeel: ze hebben minimaal tijdelijk een auto minder in voorraad, en kunnen 'm iets goedkoper aanbieden als ie terugkomt (je zult er dan toch wat geld moeten achterlaten), en als ie niet terugkomt, hebben ze een auto verkocht.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
@Corné de Kluijver: ik ben echt op zoek naar een Combi, helaas.

@Error1753: Bedankt voor de tip, ik had hem nog niet gezien. Net ff teveel kilometers voor het mooie, maar wel een mooie auto en in de buurt. Dus ga wel ff kijken.

@Cordoba: Goede tip! Voor mij helaas ff 2 weken te laat. Heb via de dealer een auto kunnen krijgen om de 30 dagen te overbruggen en zijn samen op zoek naar een nieuwe.
 

dj.verhulst

Forumguru
Tjonge wat een klote streek, dat ze ook nog in je huis zijn geweest voor de sleutels en andere zaken.....

wat ik me afvroeg , vergoed de verzekering vervangend vervoer ?? ( tijdens die 30 dagen )
je heb niet 1 2 3 een vergelijkbare auto terug,, en ook al heb je die gevonden,, wanneer hak je de knoop door dat ie niet meer gevonden word en ga je actief zoeken, je heb ook te maken met levertijd, met een 2e hands is die wel korter maar toch
 

deusjevo

Forumguru
Mijn ex Octavia Combi 1.2 Elegance voldoet aan je eisen minus de DSG dan.
Heeft alleen goed te repareren schade aan de linkerzijkant, voorzijde en rechterzijkant.
Kenteken is 47-NPJ-7 en als je mazzel hebt staat hij bij Arval Lease Houten in de opslag.
Geen idee wat hij moet kosten.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
@dj.verhulst De verzekering vergoed € 12,- per dag voor vervangend vervoer. Dit is natuurlijk een peulenschil, maar ik denk dat ik er met mijn dealer wel uit kom, als ik natuurlijk een auto koop via hem. Aankomende week zullen we echt serieus moeten gaan kijken. Mijn dealer wilde in Utrecht gaan kijken voor mij en eventueel ook in Stolwijk. Dus dan volgende week zaterdag maar ff bij elkaar komen om een beslissing te maken en dan hebben we nog een week om alles in orde te maken. Zaterdag 14 feb. eindigen de 30 dagen. Voor het eerst dat ik uitkijk naar Valentijnsdag ;)
 

Cordoba

Forumguru
Misschien is deze wat voor je? (BTW-auto heb ik niet gecheckt, de rest lijkt me in orde) Op de foto zie ik wel een vaste trekhaak dus geen afneembare trekhaak, maar als je dat belangrijk vindt, kan dat misschien omgewisseld worden voor een afneembare? Hij staat in elk geval in de redelijk buurt (Oudewater)
 

deusjevo

Forumguru
TS wil max 100.000 km begrijp ik, dan is ruim 170.000 misschien wat veel?
Verder mooie auto, wist niet dat je voor 10.000 al een O2 van dat bouwjaar kon krijgen.
Vandaar dat die van mij uit 2010 economisch Total loss was met 5000 euro schade.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Misschien is deze wat voor je? (BTW-auto heb ik niet gecheckt, de rest lijkt me in orde) Op de foto zie ik wel een vaste trekhaak dus geen afneembare trekhaak, maar als je dat belangrijk vindt, kan dat misschien omgewisseld worden voor een afneembare? Hij staat in elk geval in de redelijk buurt (Oudewater)

Tja... een beetje veel kilometers.... Ik ben eigenlijk op zoek naar een auto om een lange tijd mee te rijden, (+/- 12.000/jaar voor 8 jaar), dat gaat hij waarschijnlijk niet redden. Al vind ik wel dat het aanbod nu, prijzig is voor wat je krijgt. bv. 2011 met 90000 km = € 16000 2012 met 72.000 km = bijna € 20.000. Dure business...
Voor een 'tijdelijke' auto is het misschien wel wat, zodat ik daarna op zoek kan naar een waardige vervanger.

Wat betreft die trekhaak. Is het mogelijk / makkelijk om een vaste trekhaak om te bouwen naar een afneembare?
 

dj.verhulst

Forumguru
als je een vervangend auto afneemt en idd een auto koopt is er idd wat wel wat te regelen

maar € 12,- per dag is niet echt riant,, zeker als je een ruime auto als een Octavia er van wil rijden.
 

Cordoba

Forumguru
Of het lastig is om een vaste trekhaak om te bouwen naar afneembare weet ik niet, maar ik verwacht dat het eenvoudig is: de electrische aansluiting een de aanmeldingen zijn gelijk (en die zit er al), dus ik verwacht dat je alleen de vaste trekhaak er onderuit moet schroeven, en de afneembare eronder, maar iemand die daar ervaring mee heeft zal het met meer zekerheid kunnen zeggen.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Iedereen bedankt voor de suggesties!
De tijd begint te dringen en ik zit te kijken naar 2 auto's.
Deze en Deze.
2 vragen eigenlijk:
- Wat is het verschil tussen een ambition Business en een Elegance Business? Ik zie het verschil namelijk niet in de opties.
- Wat maakt de ene € 4000,- duurder dan de andere? Is dat toch die 18.000 km's en 8 maanden jonger? Ik vind het een fors prijsverschil.

Verder zijn er helaas weinig andere opties op de markt die aan mijn profiel voldoen.
Al zit ik wel te twijfelen of ik dan toch niet voor een O3 handgeschakelde auto moet kiezen met veel minder km's. Met die € 19.600 kom ik toch in de buurt van een veel jongere auto... Wat is het toch lastig....
 

dj.verhulst

Forumguru
als je het kan betalen en niet perse een DSG wil zou ik een O3 nemen,, is weer een stukje zuiniger, wat lichter ( minder MRB als je goed kijkt naar het kenteken gewicht, de uitrusting varieert dus de ene kan net in een hoger groep zitten )

4 K voor 18 K km minder is erg veel,, de Elegance is luxer heeft dingen standaard die de Ambition niet heeft, maar als die die dingen voor jou geen meerwaarde hebben zou ik goed nadenken,, een luxere uitvoering ruilt wel prettiger in als je kan zeggen dat ie van jou full option is.
 

Cordoba

Forumguru
  • De 2e staat bij een VAG-dealer, de 1e bij een Volvo-dealer, dat verklaart een deel van het verschil.
  • Verder kan er verschil in garantie zijn, wat ook een stukje van het prijsverschil kan verklaren,
  • en ik zie dat de Volvo-dealer 695 € vraagt voor het rijklaar maken (bij de Valleigroep staat er geen bedrag bij).
  • tenslotte kan er verschil zijn in de staat van onderhoud/lak/gerepareerde schade
  • de ene garage kan behoorlijk andere inruilprijzen hanteren dan de ander, en daarop anticiperen met een andere vraagprijs voor zijn occasions.
Overigens is het niet ongebruikelijk als je niets in te ruilen hebt dat je 500-1000 euro korting krijgt, hou dat in je achterhoofd bij de onderhandelingen.
 

dj.verhulst

Forumguru
Ja als je niks inruilt dan kun je er zeker mee wapperen

ga er maar vanuit dat die VAG dealer toch wel afleverings kosten gaat vragen,, vind het schokkend dat het zoveel is,, zou dan zeker op tafel gooien dat jij dan die beurt die ze toch al ingecalculeerd hadden bij de inruil dan zelf betaald en dan je troef van geen inruil,, je kan ook als argument gebruiken dat ze met deze deal gelijk weten wat ze verdient hebben omdat je niks inruilt dan willen ze vaak wel een lagere marge accepteren omdat ze weinig risico's lopen omdat ze hun auto wel goed kennen en jou inruil niet.

een zaak met een slechte maand omzet is daar wel gevoelig voor , suc6 met de onderhandeling,,, je heb al gereden ?

je kan altijd vragen of ie schade vrij is, en of ze dat in het contract willen zetten, als ze moeilijk doen hebben ze niet goed gekeken of heeft ie schade gehad, als het gewoon goed gerepareerd is zie ik geen probleem en bij dergelijke jonge auto's word dat wel door serieuze bedrijven gedaan.
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Helaas... mijn auto is niet meer terug gevonden.
De 30 dagen wachten op de verzekering is over en hierbij presenteer ik de opvolger!!

Dit is hem geworden:

Wederom een Skoda Octavia 1.2 DSG, maar nu in de Elegance Businessline uitvoering uit 2011.

2015-02-22 15.12.06.jpg

Ik hoop dat ik deze auto toch wel wat langer mag rijden dan de 3,5 maand van de vorige... *fingerscrossed*

Maandag komt MacManiac langs om direct wat aanpassingen te doen.
Lijstje is voor zover:
- CH/LH via mistlampen ipv Xenon
· Knipperlicht 4x knipperen
· Radio langer laten spelen na contact uit
· Elektrische ramen laten werken ook bij contact uit
- XDS activeren
- Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit ( rechtse spiegel)
- Knipperlichten actief bij noodstop

Iemand verder nog ideeën?
 
Bovenaan Onderaan