HELP! Uitkijken naar mijn zwarte Octavia 54-PDF-2

CDK

Forumguru
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, hopelijk mag je er deze keer langer van genieten!
 

Blackokkie2

Forumguru
Gefeliciteerd, ja inderdaad te hopen dat je er langer van kan genieten. Heb je daar nog maatregelen voor genomen of in de planning staan?
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
Bedankt allen!
@dj.verhulst Dat klopt inderdaad. Niet heel erg nodig hier, maar als het er toch op zit...

@Blackokkie2 De auto is uitgerust met een alarm, maar als ze de sleutels weer uit huis mee nemen, helpt dat niet echt. Verder wordt het huis morgen verder beveiligd en kijken we wat actiever naar een nieuw huis. Ik heb geen zin om in een kluis te wonen en mensen moeten maar leren van spullen van anderen af te blijven... al is dit wellicht een beetje teveel gevraagd...

Weet iemand trouwens hoe het precies zit met de af-fabriek alarminstallatie. Ik begreep dat dit geen certificering heeft? Dit ivm verzekering.
 

Michelv.

Forumguru
Het Originele alarm is zo ongeveer het slechtste wat je maar kan hebben, kan je beter geen alarm hebben :D
 

Michelv.

Forumguru
In het verleden was het zo bij een origineel alarm dat als er iemand je deur open maakte met bv een schroevendraaier(in het slot steken) het alarm niet afging omdat het dacht dat de deur geopend werd dus geen reden tot alarm geven. En daarom ook geen certificering.
Geen idee of dit met de huidige fabrieks alarmsystemen nog zo is moet ik er wel bij zeggen.
 

dj.verhulst

Forumguru
tegenwoordig worden er behoorlijke eisen aan alarmen gesteld, verzekeringen eisen certificaten en als die niet overlegd worden word de auto niet eens verzekerd of gelijk heel erg duur.

vroeger had je echt bagger systemen dat is nu wel beter geworden, anders zou niemand ze nog bijbestellen.
 

Berry1912

Forumguru
@deVerhuizers.nl , mooi bakkie weer mag je trots op zijn.
Misschien weer beroepsdeformatie maar een gewilde auto voor je deur en een bordje Te Koop in je tuin is niet een beste combinatie. De makelaar maakt rijkelijk foto's(voornamelijk binnen)en daarop is de beveiliging van je woning eenvoudig waar te nemen. Kwestie van door de wijk rijden en naar de website van de makelaar gaan.
Preventie adviesje; Laat deuren en ramen buiten beeld bij de makelaar.
 

dirkkroneman

Forumguru
Gefeliciteerd! Tipje: laat de sleutels niet ergens beneden liggen. Ik neem altijd de sleutels mee naar boven en liggen op mijn nachtkastje evenals mijn portemonnee, de slaapkamer zullen ze wel links laten liggen want een inbreker wil niemand tegen komen.
 

Vanenkelen

Forumguru
Goede tip @dirkkroneman, je zou ze de kost moeten geven die hun sleutels aan de kapstok hangen of in het slot aan de voordeur :nono:
Tja.... Ik weet niet hoor... Ik ken ook verhalen dat ze dus juist wel op zoek gaan naar die autosleutels en als ze ze niet kunnen vinden dan maar de bewoner even "vriendelijk" gaan vragen... Dan maar liever die sleutel beneden en geen bezoekje in mijn slaapkamer. Nu denk ik dat wij met onze Skoda's niet helemaal in die doelgroep vallen. Maar mensen met exoten iets meer. De verhalen die ik gehoord heb ging het om Audi RS en BMW M modellen... Wel verhalen uit eerste hand overigens, geen internet gossip...
 

dj.verhulst

Forumguru
maar de meeste (legitieme)eigenaren van die RS en M en AMG modellen,, wonen ook wat anders en hebben meestal ook wel budget voor betere sloten, een alarm, hadden al een(waak) hond....

Die verhalen ken ik ook als ze de sleutels en wat geld kunnen vinden komen ze het meestal niet even "vragen"
Het economisch belang is wat groter voor een M en RS of AMG , een O3 met gewoon 1.2/1.4 zijn minder lucratief en de dieven die daar voor gaan hebben toch wat schroom om het te komen "vragen"

het is een lastig afweging
 
Bovenaan Onderaan