Hi Sjoerd, ik kan je blij maken. Ik had exact hetzelfde gedoe (vorige week laadpaal van zonneplan) bij mn recent gekochte Enyaq.
Veel gegoogled en geprobeerd, maar dit is de oplossing (gevonden op engelse sites):
Je moet een zekeringetje even 8 minuten eruit halen en erin stoppen. Betreft zekering nummer 3 in het zekeringenkastje onder de motorkap. (instructieboekje geeft 2 plekken (vanaf pagina 173 volgens mij) waar zekeringen zitten; je moet die onder de motorkap hebben, niet die in het dashbordkastje) Haal hem eruit en wacht een paar minuten en stop hem er weer in.
Ik heb alle zaken in mijn gebruikersaccount gewist qua laadlocatie, en tijden van opladen enz.. Is nu namelijk niet nodig, want de zonneplan app kan alles aansturen, inclusief het wekken uit de "deep sleep"
Ik heb het vanmorgen gedaan, en alles werkt! Geen gechagrijn meer hiero
Achtergrond schijnt te zijn, dat met de laatste update, de aansturing van de laadcomputer niet altijd goed is gegaan. Oplossing is dus een "reset" van de laadcomputer, zodat de zonneplan-app via de api (techniek), de auto uit de "slaapstand" haalt, en gaat laden. En die reset krijg je voor elkaar door even een paar minuten de zekering eruit te halen en weer terug te plaatsen
Succes! Ben benieuwd of het lukt. Klusje van niks, maar wat een genot als het gewoon werkt!